Re: Aksi zárlat/mélykisülés

electroboy electroboy at freeweb.hu
Wed Mar 2 17:32:39 CET 2005


Hello jhidvegi,

Wednesday, March 2, 2005, 5:16:05 PM, you wrote:

>>Az aksin 6,7V-ot mértem. Tegnap előtt még semmi baja nem volt, még
>>nincs 1éves. Próbáltuk megbikázni apu kocsijáról, de amint
>>párhuzamosan kötöttük a két (illetve 3) aksit, az övén is leesett a
>>fesz 6.7V-ra.

> Ott más baj van! Hacsaknem a cellák fele tök zárlatos lett, a lepukkant aksira
> nem az jellemző, hogy nem lehet fölnyomni a feszejt, hanem az, hogy ő nem akar
> leadni. Ha bikázzák a járművet, ő szinte semennyire nem vesz részt a
> folyamatban, alig-alig terhel be.
> Szerintem vedd le az aksit, és külön nézd meg, föl tudod-e nyomni 13,5V-ra
> legalább. Ha igen, az autóban van valami, ami lehúzta. Valami elektronyos hiba.

> A lemerült aksira különben az a jellemző, hogy ugyan egy izzót se tud
> megmozdítani, de azért töküresben valami 11,x ... 12V kijön belőle. Tehát a
> mélykisütött akku az, amelyik már üresben is 11 alatti feszt mutat.

> Na persze a manapság előforduló marha hidegben ciki a dolog, mert a teljesen
> lemerült akkuban meg tud fagyni a lé. Ekkor sajna tönkremegy. Szerencsés esetben
> ő ment tönkre zárlatot okozva magában, és az autóban minden jó. Ekkor csak
> akkucsere valóban, utána kínosan figyelni, hogy sohase merüljön le, amig ilyen
> fagyveszély van.

> hjozsi

Természetesen kipróbáltam, hogy csak az aksira mérek rá, tehát
lekötöttem. Úgy megemelkedett kb0.3V-al. Ha a lekötött rossz aksit
párhuzamosan kötöttem apu aksiaival, akkor az övéket is lehúzta erre a
feszre.

A hideg sem játszhatott, mert garázsban van tartva, legalább 10°C fok
mindig van.

-- 
Best regards,
 electroboy                            mailto:electroboy at freeweb.hu




More information about the Elektro mailing list