Re: Aksi zárlat/mélykisülés

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Wed Mar 2 17:16:05 CET 2005


>Az aksin 6,7V-ot mértem. Tegnap előtt még semmi baja nem volt, még
>nincs 1éves. Próbáltuk megbikázni apu kocsijáról, de amint
>párhuzamosan kötöttük a két (illetve 3) aksit, az övén is leesett a
>fesz 6.7V-ra.

Ott más baj van! Hacsaknem a cellák fele tök zárlatos lett, a lepukkant aksira
nem az jellemző, hogy nem lehet fölnyomni a feszejt, hanem az, hogy ő nem akar
leadni. Ha bikázzák a járművet, ő szinte semennyire nem vesz részt a
folyamatban, alig-alig terhel be.
Szerintem vedd le az aksit, és külön nézd meg, föl tudod-e nyomni 13,5V-ra
legalább. Ha igen, az autóban van valami, ami lehúzta. Valami elektronyos hiba.

A lemerült aksira különben az a jellemző, hogy ugyan egy izzót se tud
megmozdítani, de azért töküresben valami 11,x ... 12V kijön belőle. Tehát a
mélykisütött akku az, amelyik már üresben is 11 alatti feszt mutat.

Na persze a manapság előforduló marha hidegben ciki a dolog, mert a teljesen
lemerült akkuban meg tud fagyni a lé. Ekkor sajna tönkremegy. Szerencsés esetben
ő ment tönkre zárlatot okozva magában, és az autóban minden jó. Ekkor csak
akkucsere valóban, utána kínosan figyelni, hogy sohase merüljön le, amig ilyen
fagyveszély van.

hjozsi


____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu




More information about the Elektro mailing list