Poti teszter

Gusi gusi at freemail.hu
Mon Jun 27 23:11:58 CEST 2005


Szia !

>> Ha I1 = -I2 akkor I3=0, U3=0, tehát R1=U1/I és R2=U2/I
>> Aztán elég eltolni az egyik áramot (egy tranyó testre), mondjuk legyen
>> az 1-es ág. Csak feszt mérsz, az áramgenerátor marad a 2-es ágon ekkor
>> U3=U2-I*R2, I1=U1-U3/R1 és R3=U3/I2-I1

> Es hogy tudod ebbol kimutatni, ha pl. egy ponton megszakad a csuszka kontaktusa?
> Mert hogy ha nem folyik aram rajta, akkor valtozas sem lesz, a modellben
> mintha ott sem lenne.

Csak a következő lépésben, amikor már megvan a poti értéke, a
szénpályát megmérted. Tehát első lépésben leellenőrzöd a hordozót, és
ezzel a módszerrel nem szól bele a csúszka. Ezt a poti behelyezése
után elég egyszer megmérni, mivel ez nem fog változni. Az egyetlen
szerencsétlen eset akkor állhat be, amikor a leszedőérintkező pont a
szénpálya repedésén áll. Tehát javasolt 2 mérés elvégzése, egy a
tekergetés előtt, egy utána.

>> És nem kell relézni, csak jó áramtükör kell hozzá, meg egy digit
>> jel ami vezérli a tranyót.
> Haaat... Precizios analog kapcsolo esetleg, tranyo nem igazan. 2-3V
Nem számit. Ha megnézed a képleteket akkor mivel ismered a szénpálya
értékét elég a 2 áramgenerátor értékét eltolni. Tolhatod felfele is, a
lényeg ne legyen egyforma. Bár, ha a wiper szélső helyzetben van a
tranyóval tényleg lesz hibád...akkor told el az áramgen áramát. Csak
ismert érték legyen.

>> amit a számitásoknál ki kell vonnod. (Lebegni fog a közös pont I1=-I2)
> Uhh. Ez egyre rosszabb. Mindenkeppen kell folyni minden labon valami
:) Hát igen. De a poti értékének meghatározásához jobb, ha a leszedőn
nem folyik áram. Utána már asszimetrikus táplálással viszont beleszól
a csúszka.

> Hmm, ez nem rossz otlet. Meg fogom merni, a gyakorlatban mennyire valtozik.
> Ha D-tagra vezetem a jelet, annak a kimenete nem pont a valtozas
> gyorsasagaval lesz aranyos?
De igen. Ha a frekije a változás frekijével egyenlő...
Udiffki=tau*dUbe/dt
Szal indulj ki abból, hogy kézi tekergetésnél mondjuk a teljes
tartományt 1s alatt tekeri végig. Ha porszem van a pályán akkor az
saccra ms nagyságrendű változást fog okozni. Legyen mondjuk 5ms. Ha
erre méretezed akkor kézi tekerésnél alig lesz kimeneti jeled a D-tag
után, felette pedig nagy, viszont a változás nagyságát nem tudod
mérni (kiértékelni), csak azt jelezni, hogy probléma van.

                              Jó szórakozást !
                                   Gusi




More information about the Elektro mailing list