Re: LM393 áramtesztelés
elight
elight at zalaszam.hu
Mon Jun 27 08:37:32 CEST 2005
Szia!
Igazad lehet ,
akkor elképzelem hogy a másik tekercsre átindukált
fesz a feten visszanyomja az áramot ami az árammérő
ellenálláson pici negatívot hoz létre , a komparátot bevezérli
negatvba a táfeszhez képest és ki tudja mi lesz?
Egyébként a kapcsolás:
Csomopontok:
1. Uvez (0V/5V) -- R1.a (10k)
2. R1.b -- P1.a ( 1k) -- LM339/3 (+In)
3. R2.a (0.1R) --- GND
4. R2.b --- LM339/2 (-In ) --T1.S (IRF530)
5. R3.a ( 2,2k) --- Ut1 (+12V)
6. R3.b --- LM324/1 (Out) ---R4.a (47R)
7. R4.b --- T1.G
8 L1.a (Motor tekercs ) --- D1.K ( 1N5822) --- Ut2 (14V)
9. L1.b --- D1.A ----- T1.D
A fenti áramkör 3x megépítve a három tekercsre....
Kötöttem még a T1.G és T1.S közé egy-egy 10nF -ot tisztult a jel
de a moci ugrált tovább.
Lehet hogy átindukál tényleg, a diódák miatt...
Milyen suporesszort javasolnál megpróbálni? ami kapható...
Vagy csináljam meg minden tekercs félhídvezérlését?
De védelem akkor is kellene...
Üdv István
----- Original Message -----
From: "Gusi" <gusi at freemail.hu>
To: "elight" <elektro at tesla.hu>
Sent: Sunday, June 26, 2005 5:59 PM
Subject: Re: LM393 áramtesztelés
Szia !
>De nem gondolom hogy azért ugrál mert mérem....
Már majdnem megijedtem :)
De még mindig nem értem a kapcsolást.
> Ugyanakkor ha egy YAXLI-ra kötöm a motort és forgatom , akkor forog...
> Igaz ott nincs ott a gyors dioda, ez lenne a probléma?
Szerintem igen.
> Akkor ehhez hasonló egyfetes hajtásokat miért ajánlanak
> léptetőmotorokhoz....?..... Próbáljak meg tranzisztort hajtani inkább?
Hát, a vezérlőjelre a terheléstől visszaható kapacitás (tárolt töltés)
kisütőáramát kell figyelembevenni az adott működési frekvencián.
Szal, ha megnézed ezeket az egyfetes unpoláris kapcsolásokat nem
diódázva van, hanem szupresszordiódákkal van elnyeletve a feszültség
amikor a tekercsfeszültség ellentétes polaritású és a kapcsain a
tápláló fesszel egyenlő nagyságú tüsi jelenik meg. Ha diódát teszel rá
akkor a tárolt energiából keletkező fesz nem lehet nagyobb néhány
tized voltnál, és a körben folyó áram amperes is lehet. Ez sok, ezért
rángathat. Tekercseknél (ha nem akarod visszanyerni azokat a pici
energiákat) akkora ellenfázisú feszültség keletkezését kell megengedni
amekkorát csak a vezérlő tranyó vagy fet elvisel üzemszerűen. Nomeg
persze a tekercs-szigetelés. Igy kicsi lesz az áram ami a védelemben
és a tekercsben folyik.
A másik dolog, egy tekercs a többi tekercsben is gerjeszthet
feszültséget. Ezért sem jó döntés a dióda.
Egyébként a kapcsolásban a söntellenállást figyelő komparátor
kimenetén egy fet csücsül, ami söntöli a vezérlő fet gétjét ? Én ezt
olvastam...szal ebből az tűnik ki, hogy beleméred a védődióda áramát
is a tekercsbe. Szal ezt elmondhatnád részletesebben.
Jó szórakozást !
Gusi
-----------------------------------
Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
More information about the Elektro
mailing list