Re: LM393 áramtesztelés
Gusi
gusi at freemail.hu
Sun Jun 26 17:59:27 CEST 2005
Szia !
>De nem gondolom hogy azért ugrál mert mérem....
Már majdnem megijedtem :)
De még mindig nem értem a kapcsolást.
> Ugyanakkor ha egy YAXLI-ra kötöm a motort és forgatom , akkor forog...
> Igaz ott nincs ott a gyors dioda, ez lenne a probléma?
Szerintem igen.
> Akkor ehhez hasonló egyfetes hajtásokat miért ajánlanak
> léptetőmotorokhoz....?..... Próbáljak meg tranzisztort hajtani inkább?
Hát, a vezérlőjelre a terheléstől visszaható kapacitás (tárolt töltés)
kisütőáramát kell figyelembevenni az adott működési frekvencián.
Szal, ha megnézed ezeket az egyfetes unpoláris kapcsolásokat nem
diódázva van, hanem szupresszordiódákkal van elnyeletve a feszültség
amikor a tekercsfeszültség ellentétes polaritású és a kapcsain a
tápláló fesszel egyenlő nagyságú tüsi jelenik meg. Ha diódát teszel rá
akkor a tárolt energiából keletkező fesz nem lehet nagyobb néhány
tized voltnál, és a körben folyó áram amperes is lehet. Ez sok, ezért
rángathat. Tekercseknél (ha nem akarod visszanyerni azokat a pici
energiákat) akkora ellenfázisú feszültség keletkezését kell megengedni
amekkorát csak a vezérlő tranyó vagy fet elvisel üzemszerűen. Nomeg
persze a tekercs-szigetelés. Igy kicsi lesz az áram ami a védelemben
és a tekercsben folyik.
A másik dolog, egy tekercs a többi tekercsben is gerjeszthet
feszültséget. Ezért sem jó döntés a dióda.
Egyébként a kapcsolásban a söntellenállást figyelő komparátor
kimenetén egy fet csücsül, ami söntöli a vezérlő fet gétjét ? Én ezt
olvastam...szal ebből az tűnik ki, hogy beleméred a védődióda áramát
is a tekercsbe. Szal ezt elmondhatnád részletesebben.
Jó szórakozást !
Gusi
More information about the Elektro
mailing list