oktatas - Re: "Re: Állás -> Windows könyv"

Nagy Endre gumo at lucifer.kgt.bme.hu
Sat Jun 4 11:49:27 CEST 2005


> Jól mondod, kettőn áll a vásár. Azért szerintem az, hogy az ember nekiáll 
> biflázni, puskázni, igenis a mai oktatási rendszer hibája. "Az ember feje nem

Szerintem ezt oktatoja es diakja valogatja. Ezert irtam, hogy ketton all a 
vasar.

> Márpedig ma igenis lexikális tudásra van szükség egy vizsgához (legalábbis 
> pl. BME villanykaron, amelyiket ismerem). Igaz, a tanárok nincsenek motiválva

Vannak kivetelek, bar a kreativabb vizsgakon hullik a nep rendesen :)

> arra (v.ö. fizetés) , hogy a diákot érdekelje is a tantárgy. Nézz meg egy

Az alapfizetes valoban nem sok, de a BME-nek rengeteg K+F kapcsolata van.
Egy jol menedzselt tanszeken igazan nem panaszkodhatnak az oktatok.

> teljesítenek, mint a nyugatiak). Ha pl. egy BME villanykaros tud gondolkodni 
> is, akkor jó mérnök lesz belőle, ha nem, akkor meg rendszergazda :-) (bár ki 
> tudja melyik keres jobban...)

Inkabb ugy mondanam: ha tud gondolkodni, mernok vagy rendszergazda lesz 
belole, ha nem, akkor doktorandusz vagy masod-harmaddiplomas :)
(Tisztelet a kivetelnek.)

> Ezek a szerencsétlen diákok egyébként nem "hiszik", hogy majd diploma után 
> lesznek mérnökök. Egyszerűen, ha minden vizsgát le akarsz tenni rendesen, 
> akkor nincs vagy nagyon kevés időd van egyéb dolgokkal foglalkozni, állandóan 
> magolni kell a könyveket, amik persze úgysem maradnak meg az agyadban, így 
> kvázi semmihez sem értesz, mire kikerülsz az egyetemről. Ha kicsit ellógod az

Hat pont ezert nem kene magolni. Sok idobe telik, es az eredmeny halott 
tudas. Az idore (ertelmet feltetelezve) szerintem kar hivatkozni, lazan el 
lehet vegezni a villanykart munka mellett is (en mar csak tudom :), 
legfeljebb nem leszel szinotos. A szemlelet es az onallosag kialakulasahoz 
viszont nagyon hasznos a szakmaba vago munka.

> Ha az egyetemen megfelelő gyakorlati oktatás is zajlana, és kicsit 
> szakosítottan, akkor biztos inkább laborba járna be a hallgató, és nem

Nem vettem eszre, hogy rajongananak az emberek a laborert, barmilyen jo is 
legyen az :)

> ugyanazt (!) csinálná az egyetem mellett/ellen. Ehhez viszont guba kell az 
> egyetemnek. Na szóval a szokásos téma.

Inkabb az itt a problema, hogy a labort nem tudja azonositani a hallgato a
valos elettel (meg akkor sem, ha ugyanaz a problema). Laborban minden 
misztikusabb. Sot, ha ezt megszokja, a valos eletben is az lesz :(

> A birkákról jut eszembe, amikor én a BME-re jártam, rengeteg gimnazista ember 
> jött az egyetemre csak azért, mert biológiából meg ilyenekeből jó jegyeik 
> voltak, és felvették őket felvételi nélkül. Motivációjuk meg csak annyi volt,

A nyelvvizsgakkal is ez a helyzet, de igy legalabb javul kicsit a fiu-lany 
arany :)

> hogy apu mérnök volt és a gyereknek is annak kell lennie. Végig is járták az 
> egyetemet jó eredménnyel. Semmihez se értenek. ők tényleg birkák. Akik meg

Szomoru dolog ez. Bar inkabb mernok legyen az ilyen, mint praktizalo 
orvos.

> Nekem két dolog jut eszembe erről: az egyik az elektronika tantárgy, amiből 
> az első félév csak a p-n átmenet volt ill. pnp/npn, és valamikor a harmadik 
> félévben kezdték el tanítani az alapkapcsolásokat, de nem ám gyakorlati 
> szempontból, hanem az ember elveszett a potenciálgödrökben. Pedig egy

Ezzel teljesen egyetertek :( Pedig az elektronika lenne talan a legszebb 
targy, ha normalisan tanitanak.

Gumo




More information about the Elektro mailing list