Mosógép robbantott rajz :-)

Nagy Zoltán nagy.zoltan at popkft.hu
Tue Jul 26 14:53:53 CEST 2005


2005. július 26. 13.29 dátummal Szima Gábor ezt írta:
> On Tue, 26 Jul 2005, Nagy Zoltán wrote:
> >> Hat igen. A raytrace azert raytrace...
> >
> > Itt nem is annyira a raytrace a nagy durranás
>
> Arra gondoltam, hogy vegre kezdenek visszaterni az egyeb lekepzesi
> eljarasokrol, mivel van mar eleg power.
>
> A "regi szep idokben", amikor 7 MHz-es 68000-en (math. co nelkul),
> 512 kb ossz-memorian szamolgattuk a 320x256-os kepeket, napokon
> keresztul azon izgulva, hogy ne legyen aramszunet, vagy a floppy be
> ne sz at rjon...
>
> Az Imagine es a Real 3D tudott par szep dolgot.
>
> Aztan rajottek, hogy ehhez tul sok loero kell (a Terminator2 5
> percnyi jelenetet 10 honapig szamolgattak egy SGI renderer-farmon :)
> Ja igen, a 20-as evekben papiron (abakusszal :) mar szamitottak
> raytraced kepet...
>

A sima raytrace-t bármikor kipróbálhatod: pov-ray, yafray, stb. (yafray 
bele van integrálva a blender nevű 3d szerkesztőbe).
Mai géppel egy egyszerűbb jelenet pár másodperc GI és photon map nélkül, 
azzal egy-két óra.


> Szoval kitalaltak gyorsabb 3D lekepzo eljarasokat, es inkabb ez
> kezdett elterjedni (Lightwave SW + HW gyorsitokartyak).
De úgyanazt a számítást csinálja, csak a raytrace-t úgy gyorsítja, hogy 
speciális hw-t használ (nem csak a dsp-kre hasonlít, hanem a grafikus 
proceszorok renderelő futószalagjára is.)
Az AR350-ben két mag van, mindkét magban van egy shader egység (gondolom 
ennek van még valami utasításkészlete, amivel mehatározza az újabb 
elindítandó sugarakat is) és mellette van egy háromszög <-> fénysugár 
metszet vizsgáló egység, ami minden órajelben egy háromszöget vizsgál 
meg.

> > És az, hogy ezt mind hw-ből!
>
> AR350 procival. Ha jol sejtem, valami olyasmi lehet renderer
> berkekben, mint a DSP a jelfeldolgozasban.
> Kivancsi vagyok az utasitaskeszletere :))
lásd feljebb.

> > Amit én hiányolok (illetve ennél a cuccnál még nem néztem meg) az a
> > fényelhajllás hullámhossz alapján, vagyis az átlátszó testek
> > színbontása.
>
> Az Imagine ezt tudta (198x). Minden testnel RGB-re lebontva volt
> megadhato a toresmutato.

Ezt biztos tudja, de interpolál is közöttük? mert különben a prizmából 
csak három alapszín megy három írányba és nem lesz szívárvány.

> A Real 3D V2.0 pedig haromszog-polygonokon kivul megfeleloen leirt
> gorbeket is tudott hasznalni, tehat egy go:mb nem 235653322 db
> haromszogbol (vagy 543 darabbol + golflabdasodast-gatlo
> sumak-algoritmusokbol :), hanem egy db go:mbbo"l allt.
>
> Nem tudom, manapsag mi a divat.
>
Igen, ez a raytracer lényege. De a modellezési elvek sokszor nem ezt 
követik. Egy emberi arcot pl. összerakhatsz gyönyörűen leírt 
matematikai görbékből, de amint elkezded mozgatni (pl. beszéd), akkor 
már gondban vagy, mert sokkal nehezebben tudod leírni, mintha csak egy 
subsurface-es közelítést használsz, amiről nem tudom, hogy a 
raytracer-rel mennyire lehet használni, vagy tényleg csak a 
háromszögekre bontás a járható út...

De láttam olyan kézzel gyúrt, mintázott gipsz szobrott, ami alá oda volt 
írva, hogy 30 millió háromszöggel van lemodellezve (talán a lucille 
raytraycer weboldala lehetett).

-- 
Nagy Zoltán
P.O.P. KFT.




More information about the Elektro mailing list