Mosógép robbantott rajz :-)

Szima Gábor sygma at tesla.hu
Tue Jul 26 13:29:43 CEST 2005


On Tue, 26 Jul 2005, Nagy Zoltán wrote:

>> Hat igen. A raytrace azert raytrace...

> Itt nem is annyira a raytrace a nagy durranás

Arra gondoltam, hogy vegre kezdenek visszaterni az egyeb lekepzesi 
eljarasokrol, mivel van mar eleg power.

A "regi szep idokben", amikor 7 MHz-es 68000-en (math. co nelkul), 512 kb 
ossz-memorian szamolgattuk a 320x256-os kepeket, napokon keresztul azon 
izgulva, hogy ne legyen aramszunet, vagy a floppy be ne sz at rjon...

Az Imagine es a Real 3D tudott par szep dolgot.

Aztan rajottek, hogy ehhez tul sok loero kell (a Terminator2 5 percnyi 
jelenetet 10 honapig szamolgattak egy SGI renderer-farmon :)
Ja igen, a 20-as evekben papiron (abakusszal :) mar szamitottak raytraced 
kepet...

Szoval kitalaltak gyorsabb 3D lekepzo eljarasokat, es inkabb ez kezdett 
elterjedni (Lightwave SW + HW gyorsitokartyak).

> hanem a global
> illumination és a photon map, amikkel szimulálják a photonok fizikai
> terjedését, szórodását.

Ez nagyon kemeny...

> És az, hogy ezt mind hw-ből!

AR350 procival. Ha jol sejtem, valami olyasmi lehet renderer berkekben, 
mint a DSP a jelfeldolgozasban.
Kivancsi vagyok az utasitaskeszletere :))

> Amit én hiányolok (illetve ennél a cuccnál még nem néztem meg) az a
> fényelhajllás hullámhossz alapján, vagyis az átlátszó testek
> színbontása.

Az Imagine ezt tudta (198x). Minden testnel RGB-re lebontva volt megadhato 
a toresmutato.

A Real 3D V2.0 pedig haromszog-polygonokon kivul megfeleloen leirt 
gorbeket is tudott hasznalni, tehat egy go:mb nem 235653322 db 
haromszogbol (vagy 543 darabbol + golflabdasodast-gatlo 
sumak-algoritmusokbol :), hanem egy db go:mbbo"l allt.

Nem tudom, manapsag mi a divat.



 								-Sygma




More information about the Elektro mailing list