Mosógép robbantott rajz :-)
Szima Gábor
sygma at tesla.hu
Tue Jul 26 13:29:43 CEST 2005
On Tue, 26 Jul 2005, Nagy Zoltán wrote:
>> Hat igen. A raytrace azert raytrace...
> Itt nem is annyira a raytrace a nagy durranás
Arra gondoltam, hogy vegre kezdenek visszaterni az egyeb lekepzesi
eljarasokrol, mivel van mar eleg power.
A "regi szep idokben", amikor 7 MHz-es 68000-en (math. co nelkul), 512 kb
ossz-memorian szamolgattuk a 320x256-os kepeket, napokon keresztul azon
izgulva, hogy ne legyen aramszunet, vagy a floppy be ne sz at rjon...
Az Imagine es a Real 3D tudott par szep dolgot.
Aztan rajottek, hogy ehhez tul sok loero kell (a Terminator2 5 percnyi
jelenetet 10 honapig szamolgattak egy SGI renderer-farmon :)
Ja igen, a 20-as evekben papiron (abakusszal :) mar szamitottak raytraced
kepet...
Szoval kitalaltak gyorsabb 3D lekepzo eljarasokat, es inkabb ez kezdett
elterjedni (Lightwave SW + HW gyorsitokartyak).
> hanem a global
> illumination és a photon map, amikkel szimulálják a photonok fizikai
> terjedését, szórodását.
Ez nagyon kemeny...
> És az, hogy ezt mind hw-ből!
AR350 procival. Ha jol sejtem, valami olyasmi lehet renderer berkekben,
mint a DSP a jelfeldolgozasban.
Kivancsi vagyok az utasitaskeszletere :))
> Amit én hiányolok (illetve ennél a cuccnál még nem néztem meg) az a
> fényelhajllás hullámhossz alapján, vagyis az átlátszó testek
> színbontása.
Az Imagine ezt tudta (198x). Minden testnel RGB-re lebontva volt megadhato
a toresmutato.
A Real 3D V2.0 pedig haromszog-polygonokon kivul megfeleloen leirt
gorbeket is tudott hasznalni, tehat egy go:mb nem 235653322 db
haromszogbol (vagy 543 darabbol + golflabdasodast-gatlo
sumak-algoritmusokbol :), hanem egy db go:mbbo"l allt.
Nem tudom, manapsag mi a divat.
-Sygma
More information about the Elektro
mailing list