Citroen ablakemelo

Valenta Ferenc ferenc.valenta at vhl.hu
Thu Jul 21 16:15:29 CEST 2005


jhidvegi wrote:

> Nem ezt kellett volna visszaidézned, hanem ezt:
> 
>>> Á, nem így kéne, hanem inkább vmi alu vagy réz vagy vas darabkát kifúrni
>>> a bowden vastagságának megfelelően, majd egy erre alkalmas kis kézi
>>> markolópréssel megnyomni. (sarunyomó).

Miert, ennek mi koze hozza? Te a sajat leveledre szoktal valaszolni?
Ezt ugyanis te irtad. En ebbol kiemeltem 2 femet, ami nekem nem tetszik.
A tovabbiakban a tobbivel nem foglalkoztam, mert azok valoban jok.

> Itt az ónrol nem is írtam, viszont van itt réz meg vas. Persze az alu se 
> folyik, de ha mégse tetszene. (Közben eszembe jutott, hogy a darukötelek 
> visszahajtásainak a rögzítését is aluval szokták megoldani. Ha folyna, 
> kétlem, hogy alkalmaznák.)

:))) Mondom hogy a visszahajtas teljesen mas, ott sokkal kisebb a
terheles! De en meg ilyen helyen sem lattam alut. Kulonosen nem
preselve. En meg nem tudok visszahajtani, nincs ra hely.
Gyarilag igy talaltak ki. Csinaltak egy pici feszket a gyari vas rogzito
gubonak, amit hazilag nem lehet kivitelezni, senki nem tudott megoldast
javasolni. A visszahajtos, kupos csoves megoldas nem fer el, az ongomb
KJ szerint (es ahogy logikus is) nem eleg eros. Csomot sem tudok ra
kotni, foleg nem ugy, hogy az egesz csomo vastagsaga alig a duplaja
legyen a bowdennek. Hegeszteni lehetne, az biztos.

>> Nem tudom, az alu huzal konkretan kifolyik a sorkapocsbol, akarhogy
>> huzod meg, sohasem lesz jo a kontakt.
> 
> Ez tök hülyeség. Lehet, hogy korróziós probléma lép fel, de az ónhoz 
> hasonló hidegfolyás biztosan nem.

Itt ellentmondasban vagy onmagaddal es regebbi listas iromanyaiddal.
Ugyanis amikor alu vezetekrol volt szo, nagyon szepen egyetertett az
egesz lista abban hogy az bizony kifolyik, meglazul a csavar alatt,
csak ido kerdese.

> Hosszabb magárahagyás esetén az alu marad ott, ahol van, míg az ón akár 
> függőlegesen is lelóg idővel, mintha tésztából lenne. Sőt, öreg 
> ónspulnikat meg lehet nézni, ha a végére volt állítva. Bár teletekerték, 
> mégis a felső lapjánál akár egy mm-es hézag is képződik. Erről a fajta 
> hidegfolyásról beszélek, nem arról, hogy a markolóprés karmai között 
> megfolyik az anyag. Úgy a nem rideg acélok is megfolynak.

En meg konkretan errol beszelek. Nyomas, terheles alatt megfolyik az
anyag. Jo tudni, hogy te teljesen masrol beszelsz a fikazas es
szemelyeskedes kozben!
En nem fogom asztal sarkarol lelogatni a bowdent, ellenben meg lesz
feszitve jo erosen, remenyeim szerint eveken at folyamatosan, huzas
kozben meg sokkal nagyobb erok fognak hatni ra.
Akkor pedig elobb-utobb megfolyik. Mint az alu drot a csokiban.

> Akkor ilyen darukötelet se láttál soha. :-) Lehet, hogy darut sem? A 
> horog is úgy van nemegyszer felrakva rá, hogy a lyukán átdugva a 
> drótkötél, majd saját magához egy alu akármivel odafogatva.

Majdnem, csak nem alu, hanem vas. Ket vaslemez, csavarokkal osszehuzva,
a szelukon bemelyedes a kabelnek. Alubol meg nem lattam.
(Persze lehet hogy van, de nem is ez a kerdes, hanem hogy a bowdenre
lehet-e preselni alu gombot, en azt allitom hogy nem nagyon erdemes)

>> Kabelre. Ami aramot vezet. Nem rogzit valamit!!!
> 
> Éppen ezért muszáj neki végig jól szorítania. 240-es alu kábel, rajta 

Jo, felejtsuk el, hagyjuk az egeszet.
Aki nem tudja mi kulonbseg van egy vezetek es egy drotkotel kozott,
azt hiszi, hogy ugyanolyan mechanikai kovetelmenyeknek kell eleget
tenniuk, azzal felesleges vitatkozni.

> Viszont a tiszta réznél és az alunál ilyen nincs.

Csak ero kerdese, es lesz. A rez nyilvan nehezebben, es attol is
fugg hogy milyen otvozet.

> És ezt az egészet messze nem a te okulásod miatt írom le, hanem csakis 
> azért, hogy ne tudjál a hülyeségekkel másokat félrevezetni.

:) :) :)
Akkor kozos az erdekunk, en is pont ezt szeretnem elkerulni :)

> Az acélhuzalt is lehet préselni, meg a rezet is, és kivétel nélkül 
> minden nem ridegtörős fémet.

Persze. Nekem is vas (vagy acel?) van a bowdenek vegere preselve.
Preselessel rogzitettek a kutyu hazat is a tengelyre, annak veget
nyomtak szet.

> Fakezűek ugyanezt acélal is megcsinálják. Amikor az új levegős 

Csak egy kicsit nagyobb ero kell hozza. Alu csavart nem nagyon latni,
olyan puha, hogy alkalmatlan a feladatra. Bar mar lattam alu szeru
csavarokat, nem emlexem miben voltak.

> Nna én aztán baromi sok lyukat, menetet furkálok aluba. Sőt, gyakran 
> tekergetem ki-be a csavarokat ugyanabba a menetbe. Nincs soha semmi baj 
> vele. Érezni kell, mit tud. Ha viszont meghúztad, olyat sose csinál, 
> hogy legközelebb kézzel kitekerheted, mert az erő alól kifolyt, elengedett.

Attol fugg, mennyire huzod meg. Nyilvan valami lapos sarut vagy egyebet
nem lehet elegge megtepni. De egy kerek huzalveg a vas csokiban siman
megfolyik...

> (Azt csinálsz az autóddal, amit akarsz, de jó lenne mégis, pusztán a 
> mások védelmében, ha egy jódarabig lényeges csavarokat nem bántanál! És 
> ez komoly! Minden csavart el lehet szakítani, illetve lehet nem a 
> megfelelő mértékben meghúzni.)

Mar keso, bantottam oket! Most mi lesz?

> Nem, teljesen nyugis vagyok, max fáradt, de ez nem tartozik rád. Viszont 
> a rosszindulatú hülyeséget nem kedvelem.

Na tessek, mar rosszindulatu is vagyok. Miert?
Azert mert hulyeseget irkalsz?
Mit gondolsz, miert nem aluminium van az en bowdeneim vegen?
Miert nem alu van a bringak bowdenjein is?
Pedig sokkal egyszerubb lenne...

> Na persze, úgy nem jó, hogy a lágyforrasz maga a vastagítás, a bunkó a 
> végén. Bár az is jó lehet valamire, szükséghelyzetben. Ahogy ő leírta, 
> úgy viszont tökéletes.

Tokeletes? Hat azt nem hiszem. Megcsomozva mar rendben van.
Sot a csomo on nelkul is jo lenne, de sajna nincs lehetoseg a
csomozasra.

> Asszem mindent megírtam, amit a témából érdemesnek láttam, felőlem a 
> továbbiakban akár körbe is futhatsz, és ordíthatsz is. (ha megfogadod a 
> saját tanácsodat.)

Ok, akkor legalabb az enyem az utolso szo!

> hjozsi

-- 
Valenta Ferenc <ferenc.valenta at vhl.hu>  Volcano/Mentor Graphics
"Mindig jo, ha bajba jutsz, hogy ha orditsz s korbefutsz!"






More information about the Elektro mailing list