Citroen ablakemelo
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Thu Jul 21 15:30:40 CEST 2005
>>> A "tobbi" az alu egyedul.
>>
>> Vazze, direkt visszaidéztem, ott van a vas is! :-)
>
> Akkor itt az idezet:
> ----------------------
> > Nem ertem. Az on meg az alu kivaloan folyik hidegen, nem?
>
> Az on igen, a tobbi nem.
> ----------------------
Nem ezt kellett volna visszaidézned, hanem ezt:
>> Á, nem így kéne, hanem inkább vmi alu vagy réz vagy vas darabkát kifúrni
>> a bowden vastagságának megfelelően, majd egy erre alkalmas kis kézi
>> markolópréssel megnyomni. (sarunyomó).
>
> Nem ertem. Az on meg az alu kivaloan folyik hidegen, nem?
Itt az ónrol nem is írtam, viszont van itt réz meg vas. Persze az alu se
folyik, de ha mégse tetszene. (Közben eszembe jutott, hogy a darukötelek
visszahajtásainak a rögzítését is aluval szokták megoldani. Ha folyna,
kétlem, hogy alkalmaznák.)
> Felette valoban beszeltel mas femekrol, azokra nem is kerdeztem
> ra, csak az onra es az alura. Mit nem lehet ezen erteni?
> Ugy latom, kicsit ideges vagy ma.
Láthatod így is, magánügyed. Most nem hatott, mert már kezdek immunis lenni
az ilyesmire, de az egyik legmegbízhatóbb felidegesítési mód, ha valakinek
azt mondják, hogy ideges vagy.... :-)
> Nem tudom, az alu huzal konkretan kifolyik a sorkapocsbol, akarhogy
> huzod meg, sohasem lesz jo a kontakt.
Ez tök hülyeség. Lehet, hogy korróziós probléma lép fel, de az ónhoz hasonló
hidegfolyás biztosan nem.
Kísérlet: kirögzítek az asztal szélére egy darab ónhuzalt úgy, hogy még jól
láthatóan megbírja magát. (Mondjuk egy súllyal lefogatom az asztalon lévő
részét, innen lóg ki az asztal mellé). Ugyanígy egy alu huzaldarabot.
Mindkettőt akkorára kell választani, hogy spiccen legyen, hogy már magától
lehajlik.
Hosszabb magárahagyás esetén az alu marad ott, ahol van, míg az ón akár
függőlegesen is lelóg idővel, mintha tésztából lenne. Sőt, öreg ónspulnikat
meg lehet nézni, ha a végére volt állítva. Bár teletekerték, mégis a felső
lapjánál akár egy mm-es hézag is képződik. Erről a fajta hidegfolyásról
beszélek, nem arról, hogy a markolóprés karmai között megfolyik az anyag.
Úgy a nem rideg acélok is megfolynak.
> Aluminiumot soha nem lattam bowdenen/drotkotelen! Soha!
Akkor ilyen darukötelet se láttál soha. :-) Lehet, hogy darut sem? A horog
is úgy van nemegyszer felrakva rá, hogy a lyukán átdugva a drótkötél, majd
saját magához egy alu akármivel odafogatva.
> A technologiat (visszahajt, osszekot) sok helyen meg lehet tekinteni,
> de en olyat szoktam latni, hogy csavaros femszoritok fogjak ossze a
> ket bowdent.
Olyan is van, meg sokféle másmilyen.
> Kabelre. Ami aramot vezet. Nem rogzit valamit!!!
Éppen ezért muszáj neki végig jól szorítania. 240-es alu kábel, rajta egy
kábelsaru, az meg csavarral rászorítva valami a csatlakozási pontra,
mindenütt erőnek van kitéve, és az erő meg kell, hogy maradjon. Ha elfogy,
mert kifolyik a szorítás alól az alu, ahogy az ón kifolyna, akkor minden alu
kötés szarrá menne.
Öreg egyenirányítókban régen elkövették, hogy mártó eljárással ónozták a
sarukat. Rá a kábelre. A saru-kábel kapcsolattal nincs is baj, csak jókora
paca maradt a sarun is.
Aztán megtépték annak rendje-módja szerint, de mégis, amikor javításra kerül
a sor, két ujjal le lehet tekerni a 10-es, 12-es anyát. Látszik az alátéten,
hogy jól szétnyomta a sarun anno az ónfelrakódást.
Viszont a tiszta réznél és az alunál ilyen nincs.
És ezt az egészet messze nem a te okulásod miatt írom le, hanem csakis
azért, hogy ne tudjál a hülyeségekkel másokat félrevezetni.
> Szamomra nem logikus, hogy ha az aramvezeto Al huzalt lehet preselni,
> akkor az jo lesz a teherviselo acelsodronyhoz.
Az acélhuzalt is lehet préselni, meg a rezet is, és kivétel nélkül minden
nem ridegtörős fémet.
> Abbol hogy a rezdrotot
> lehet forrasztani, nem kovetkezik, hogy a bowdent is.
Hát igen. Ebből nem, mint ahogy abból se, hogy a hold a föld körül kering.
Mindettől függetlenül a vasakat (így a bowdent is) lehet forrasztani. :-)))
Persze nem mindenkinek adja meg magát valszleg. Pl lehet, hogy neked nem,
mert érzi, hogy ....
> En meg siman lattam olyat, hogy meghuztam egy csavart, es jott ki a
> menettel egyutt az aluminiumbol. Kifolyt, keplekenyen, kenodott az
Fakezűek ugyanezt acélal is megcsinálják. Amikor az új levegős csavarhúzót
kipróbáltam, akkor 8.8-as csavar-anya páros volt a szerencsés delikvens.
Csavar a satuba, rá egy alátét, és az anya, és hadd szóljon. 1 másodperc, és
szarra folyt a menet. A kísérlet nem a csavart, hanem a csavarbehajtót
tesztelte.
> egesz. Ezt mindenki ismeri, aki furkalt mar aluminiumot.
> De a sokat csavarozgatott bringa fek is ugyanigy szetkenodik.
Nna én aztán baromi sok lyukat, menetet furkálok aluba. Sőt, gyakran
tekergetem ki-be a csavarokat ugyanabba a menetbe. Nincs soha semmi baj
vele. Érezni kell, mit tud. Ha viszont meghúztad, olyat sose csinál, hogy
legközelebb kézzel kitekerheted, mert az erő alól kifolyt, elengedett.
(Azt csinálsz az autóddal, amit akarsz, de jó lenne mégis, pusztán a mások
védelmében, ha egy jódarabig lényeges csavarokat nem bántanál! És ez komoly!
Minden csavart el lehet szakítani, illetve lehet nem a megfelelő mértékben
meghúzni.)
> Aluminiummal garantaltan nem mukodik, ebben teljesen biztos vagyok.
Ez a te egyéni szoc problémád.
> Mondom hogy ideges vagy, a 2. hozzaszolastol kezdve latszik.
> Bal labbal keltel fel, vagy ilyesmi, mert egyebkent nem szokasod.
Nem, teljesen nyugis vagyok, max fáradt, de ez nem tartozik rád. Viszont a
rosszindulatú hülyeséget nem kedvelem.
>>> (A lagyforrasz szerintem eselytelen)
>>
>> Mondod, miután egy csomóan megcsinálták, és jó eredményt kaptak. Hm.
>
> KJ-nak meg eppen nem valt be. Akkor most mi van? En a magam reszerol
> az onban nem bizom egy cseppet sem.
Na persze, úgy nem jó, hogy a lágyforrasz maga a vastagítás, a bunkó a
végén. Bár az is jó lehet valamire, szükséghelyzetben. Ahogy ő leírta, úgy
viszont tökéletes.
Asszem mindent megírtam, amit a témából érdemesnek láttam, felőlem a
továbbiakban akár körbe is futhatsz, és ordíthatsz is. (ha megfogadod a
saját tanácsodat.)
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list