Generátor (volt RE: Auto allofutes)
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Wed Jan 26 21:42:23 CET 2005
Kathi Imre írta:
>De ha ennyire belemerültünk az autós témába, egy kis villany is legyen...
>Tud-e valaki rajzot, linket, stb arra kérdésre, hogyan áll kapcsolatban a generátor, fesz.szabályzó, kontrollámpa az autóban?? Nekem ugyanis az tűnt fel tegnap, hogy nem világít a kontrollámpa a gyújtás ráadása esetén, miközben a motor még nem jár. Menet közben pedig nagyon-nagyon halványan világít. Az este megnéztem a generátort és a fesz.szabályzóban lévő kefék nagyon el voltak kopva (lehet, hogy már nem is érintkeztek). Kicserélve őket a jelenség megszünt (viszont sötétben figyelve egy picit "dereng a fénye" a kontroll-Lednek).
>Kérdésem az, hogy lehetett-e oka ez?
>Az akku meddig bírja töltés nélkül (a lámpa menet közben állandóan világít, indítás előtt izzítás, önindítózás, fűtőmotor, stb megy mindig)?
>Vagy a remanens mágnesességtől volt annyi gerjesztése a generátornak, hogy pótoljon ezen fogyasztásokon?
>A fentiek megválaszolásán túl szeretnék egy "kapcsolási rajzot" vagy linket az autó elektromos rendszeréhez (VW Golf I. 1.5D). Aki tud, kérem segítsen!!
>Köszi!!
>
ezekben az oreg verdakban a toltes lampa a gyujtas pozitiv es a
generator fesszabalyzoja koze szokott lenni kotve - indulaskor amig fel
nem gerjed vilagit , aztan amikor elindul akkor tolt mar magatol - ha
leveszed a gyujtast akkor a lampan keresztul vissztaplal a rendszerbe -
ezert gyullad meg a lampa ha motorfekben leveszed a gyujtast .
ha folyamatosan parazslik akkor az altalaban diodahidhibat jelez , de
akkor a toltesed is jelkepes .
elettartam akkurol ... nehez kerdes . altalaban tobb orat birnak ki
(harom - tiz) egyszeruen az akku allapota , tipusanak fuggvenyeben .
(nekem a bedfordban egy ifa akku szolgalt)
bye
dexter
--
No virus found in this outgoing message.
Checked by AVG Anti-Virus.
Version: 7.0.300 / Virus Database: 265.7.4 - Release Date: 1/25/2005
More information about the Elektro
mailing list