Micsurin
Nemeth Tibor
neti at starkingnet.hu
Fri Jan 14 18:58:30 CET 2005
Hali !
Tamadt egy otletem, majd megirjatok miert nem jo.
Keresztezni kell az autot az egerrel.
Persze egyik reszleteit sem ismerem kellokeppen es soha sem sikerult
felfognom, hogyan is mukodik az ABS a TCS meg a joeg tudja meg mi,
amihez tudni kellene az auto sebesseget a talajhoz kepest. Ezeknel, ezt
a bizonyos sebesseget pont azon kerekek keruleti sebessegebol probaljak
megallapitani, amelyeknek a csuszasat akarjak megakadalyozni. Bar mint
irtam, nem ismerem a reszleteket, de kb, fel eve olyan autot vezetek
amiben van ABS es azt erzem, hogy messze van a tokeletestol. Egy otodik
kerek midezt megoldana de persze igen jelentos hatranyokat
tobbletkoltsegeket okozva.
Mostanaban viszont terjednek a golyo nelkuli, csupan optikai erzekelos,
lenyegeben kepfeldolgozos egerek, pontosabban mar nem szamitanak
kulonlegessegnek hanem tucataruk.
Szoval a lenyeg, az auto aljaba be kell epiteni egy optikai erzekelos
egret es ez szolgaltatna a sebessegmerest a talajhoz kepest. Esetleg
kettot, ha megpordul az auto azt is ki lehetne szamitani belole. Persze
itt az egeret nem szo szerint ertem, valami patkanyszeru durvabb nagyobb
peldanyra gondolok, az elveket megtartva a reszleteket a korulmenyekhez
igazitva.
Tudom van a por meg a sar, de van ablakmoso is, meg ha nem lat meg
mindig ott a regi (bevalt ?) modszer.
Udv.
Nemeth Tibor
More information about the Elektro
mailing list