Micsurin

Nemeth Tibor neti at starkingnet.hu
Fri Jan 14 18:58:30 CET 2005


Hali !

Tamadt egy otletem, majd megirjatok miert nem jo.
Keresztezni kell az autot az egerrel.
Persze egyik reszleteit sem ismerem kellokeppen es soha sem sikerult
felfognom, hogyan is mukodik az ABS a TCS meg a joeg tudja meg mi, 
amihez tudni kellene az auto sebesseget a talajhoz kepest. Ezeknel, ezt 
a bizonyos sebesseget pont azon kerekek keruleti sebessegebol probaljak 
megallapitani, amelyeknek a csuszasat akarjak megakadalyozni. Bar mint 
irtam, nem ismerem a reszleteket, de kb, fel eve olyan autot vezetek 
amiben van ABS es azt erzem, hogy messze van a tokeletestol.  Egy otodik 
  kerek midezt megoldana de persze igen jelentos hatranyokat 
tobbletkoltsegeket okozva.
Mostanaban viszont terjednek a golyo nelkuli, csupan optikai erzekelos, 
lenyegeben kepfeldolgozos egerek, pontosabban mar nem szamitanak 
kulonlegessegnek hanem tucataruk.
Szoval a lenyeg, az auto aljaba be kell epiteni egy optikai erzekelos 
egret es ez szolgaltatna a sebessegmerest a talajhoz kepest. Esetleg 
kettot, ha megpordul az auto azt is ki lehetne szamitani belole. Persze 
itt az egeret nem szo szerint ertem, valami patkanyszeru durvabb nagyobb 
peldanyra gondolok, az elveket megtartva a reszleteket a korulmenyekhez 
igazitva.
Tudom van a por meg a sar, de van ablakmoso is, meg ha nem lat meg 
mindig ott a regi (bevalt ?) modszer.

Udv.
             Nemeth Tibor





More information about the Elektro mailing list