vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Thu Dec 8 03:13:26 CET 2005


charles hoss wrote:

>> A dizelnél, ha nagyon akarnád, a befecskendezési idovel az égés
>> idejét tudod változtatni, de - szerintem - nem érdemes elhúzni, minél
>> hamarabb túl kell esni rajta.
>
> itt a hiba . a dizelnek az a lenyege hogy a felso holtponttol allando
> nyomason megy a dugo lefele - nem impulzusszeru az eges - ezert is
> reagal olyan jol a turbora (az allando max feltoltesen kivul)

Már megbocsáss, de attól még nem lesz állandó a nyomás a dugó lefele történo 
mozgásánál, mert ezt valahol valaki leírja!
Van a felso holtpont. Tegyük fel, hogy nincs elotöltés, tehát egy adott 
sebességgel elkezdjük benyomni az üzemanyagot, ami - szintén tegyük fel - a 
bejutás pillanatában el is ég.

Ha az üzemanyag bejuttatása az adott idon belül lineáris, és közben a dugó 
vmi színuszdarab szerint jön lefelé, mi a fenétol lenne ezen a szakaszon a 
nyomás állandó? Szerintem igencsak no, és kb akkor lesz max, amikor már 
elégett az összes üzemanyag. Ekkor még a dugó alig van lejjebb, mint a felso 
holtpont.

Azt persze el lehet képzelni, hogy mérem vmivel a nyomást, és olyan ügyesen 
nyomom be az üzemanyagot, hogy állandó legyen a nyomás, de ennek sem értelme 
nincs, se azt nem hiszem, hogy erre bárki képes lenne törekedni.

>> Ha már benn van a töltet, ugyanúgy nem lehet befolyásolni, hogy
>> mekkora az adott szituban az égés terjedési sebessége.
>
> de nincs benn . a dizelnel pont az a racio hogy a befecskendezes
> (adagolosnal) a motorfordulat sebessegevel kozvetlenul kapcsolt -
> tehat ha felporog a blokk , felporog az adagolo is , a mennyiseget
> meg te allitod a pedallal .

Jó, de ez a lökés, amikor az adagoló benyomja a naftát, igen gyors, kis 
szögu, mert ezt is egy bütykös tengely csinálja. Amúgy nem ugyanaz a 
bejutási ido, ha nagyobb gázt adok, mert akkor a kis adagoló dugattyúkat 
forgatom el, ettol nagyobb úthosszon adagolnak, tehát tovább tart.

Na persze el tudok képzelni más módit is, ami nem ezt a mechanikus eljárást 
valósítja meg. Pl azt, amit az injektoros gépek csinálnak, csak sokkal 
nagyobb nyomáson. Nem tudom, létezik-e ilyen.

> elkezdi a befecskendezest par pillanattal a felso holtpont elott , igy
> kvazi berobbantja az egesteret es aztan a forro egesterbe elnyujtottan
> fecskendezi be a forgo izzo legtomegbe a gazolajat - igy az eges
> elnyujtott .

De mennyire elnyújtott? Minél jobban nyújtom, azaz minél lejjebbi 
dugattyúszintnél adok be még üzemanyagot, az annál kevésbé hasznosul. 
Szélsoséges esetben: közvetlenül a kipufogószelep megnyitása elott belott 
üzemanyag már csak futi a környezetet, egy fia munkát nem végez. Ennek így 
nem sok értelme volna.

Vagyis: minden bizonnyal még a felso holptont táján igyekeznek az összes 
naftát bejuttatni, különben rohamosan csökken a hatásfok.

Ezért nem értem ezt az "állandó nyomású" szakaszt.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list