vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Thu Dec 8 03:13:26 CET 2005
charles hoss wrote:
>> A dizelnél, ha nagyon akarnád, a befecskendezési idovel az égés
>> idejét tudod változtatni, de - szerintem - nem érdemes elhúzni, minél
>> hamarabb túl kell esni rajta.
>
> itt a hiba . a dizelnek az a lenyege hogy a felso holtponttol allando
> nyomason megy a dugo lefele - nem impulzusszeru az eges - ezert is
> reagal olyan jol a turbora (az allando max feltoltesen kivul)
Már megbocsáss, de attól még nem lesz állandó a nyomás a dugó lefele történo
mozgásánál, mert ezt valahol valaki leírja!
Van a felso holtpont. Tegyük fel, hogy nincs elotöltés, tehát egy adott
sebességgel elkezdjük benyomni az üzemanyagot, ami - szintén tegyük fel - a
bejutás pillanatában el is ég.
Ha az üzemanyag bejuttatása az adott idon belül lineáris, és közben a dugó
vmi színuszdarab szerint jön lefelé, mi a fenétol lenne ezen a szakaszon a
nyomás állandó? Szerintem igencsak no, és kb akkor lesz max, amikor már
elégett az összes üzemanyag. Ekkor még a dugó alig van lejjebb, mint a felso
holtpont.
Azt persze el lehet képzelni, hogy mérem vmivel a nyomást, és olyan ügyesen
nyomom be az üzemanyagot, hogy állandó legyen a nyomás, de ennek sem értelme
nincs, se azt nem hiszem, hogy erre bárki képes lenne törekedni.
>> Ha már benn van a töltet, ugyanúgy nem lehet befolyásolni, hogy
>> mekkora az adott szituban az égés terjedési sebessége.
>
> de nincs benn . a dizelnel pont az a racio hogy a befecskendezes
> (adagolosnal) a motorfordulat sebessegevel kozvetlenul kapcsolt -
> tehat ha felporog a blokk , felporog az adagolo is , a mennyiseget
> meg te allitod a pedallal .
Jó, de ez a lökés, amikor az adagoló benyomja a naftát, igen gyors, kis
szögu, mert ezt is egy bütykös tengely csinálja. Amúgy nem ugyanaz a
bejutási ido, ha nagyobb gázt adok, mert akkor a kis adagoló dugattyúkat
forgatom el, ettol nagyobb úthosszon adagolnak, tehát tovább tart.
Na persze el tudok képzelni más módit is, ami nem ezt a mechanikus eljárást
valósítja meg. Pl azt, amit az injektoros gépek csinálnak, csak sokkal
nagyobb nyomáson. Nem tudom, létezik-e ilyen.
> elkezdi a befecskendezest par pillanattal a felso holtpont elott , igy
> kvazi berobbantja az egesteret es aztan a forro egesterbe elnyujtottan
> fecskendezi be a forgo izzo legtomegbe a gazolajat - igy az eges
> elnyujtott .
De mennyire elnyújtott? Minél jobban nyújtom, azaz minél lejjebbi
dugattyúszintnél adok be még üzemanyagot, az annál kevésbé hasznosul.
Szélsoséges esetben: közvetlenül a kipufogószelep megnyitása elott belott
üzemanyag már csak futi a környezetet, egy fia munkát nem végez. Ennek így
nem sok értelme volna.
Vagyis: minden bizonnyal még a felso holptont táján igyekeznek az összes
naftát bejuttatni, különben rohamosan csökken a hatásfok.
Ezért nem értem ezt az "állandó nyomású" szakaszt.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list