vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Wed Dec 7 19:39:14 CET 2005


Fuzesi Arnold wrote:

> De, allando marad...Csak közben terjeszkedik, mozog a dugo. Ez a
> folyamat pár fok fotengely kitérésig tart csak.
> Majd ezt koveti az adiabatikus terjeszkedés.(nyomás elkezd csökkenni)
> Itt trükköznek a dizellel, gyorsítják az égést.
> Ezaltal lesz egy:
> isochor folyamat az eges elejen (ez nem volt eddig, elobefecskendezés
> miatt lesz), majd egy izobar(ez volt, de kisebb lesz, mert gyorsul az
> égés), es aztan az adiabatikus.
> Ezaltal ugye megno a közbezárt terület, no a munkavégzés.

Ugye ez az egész, belátod, hogy nagyon eroltetett! :-)
Valahova a holtpont elottre idozítenek egy spriccelést, aminek határozott 
ideje van, ezalatt a dugattyú természetesen nem mozdulatlan. Ennek az 
egésznek egyetlen szakaszára se lehet olyanokat mondani, hogy akár a nyomás, 
akár a térfogat, akár a homérséklet állandó lenne. Talán a térfogat 
állandósága egy egész jó közelítés jelentos szögben a holtpont közelében.

Ha ideálisan vizsgáljuk a dolgokat, akkor nulla ideju, tökéletes befecsit 
kell elképzelni. Az méltánytalan a dízellel szemben, hogy neki valós ideju, 
sot, egyenesen elnyújtott befecskendezési idovel számolunk (ideálisan), 
utána meg a benzinessel (otto) úgy, hogy a surítés végén a holtpontban 
pillanatszeru (mert állandó térfogatú) égés zajlik le.

Ahogy az elso benzinmotoroknál is, úgy az elso dízeleknél is nyilván 
lehetové tették, hogy egyszeru módon lehessen állítgatni akár 
próbálgatással, akár méréssel (padon) a motor paramétereit, köztük az 
elgyújtást illetve az elotöltést. A töltés is véges ideju, meg a gyújtás 
utáni égés is. Ezen a ponton a különbségtétel - szerintem - eroltetett, 
illetve hamis.

> Égés az ami nagyon "idétlen"... Nemigen lehet szabályozni mint a
> benzinnél. Illetve nem lehetett napjainkig.

Az égést a benzinnél se lehet szabályozni. Ha ott van a keverék, és 
meggyújtod, az égésnek lesz egy terjedési sebessége, amit nem tudsz 
befolyásolni.
A dizelnél, ha nagyon akarnád, a befecskendezési idovel az égés idejét tudod 
változtatni, de - szerintem - nem érdemes elhúzni, minél hamarabb túl kell 
esni rajta. Ha már benn van a töltet, ugyanúgy nem lehet befolyásolni, hogy 
mekkora az adott szituban az égés terjedési sebessége.

> Amugy már nem is diesel, hanem valami S betus körfolyamat a neve....

Ez mi lehet?

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list