vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek
jhidvegi
jhidvegi at startadsl.hu
Wed Dec 7 19:39:14 CET 2005
Fuzesi Arnold wrote:
> De, allando marad...Csak közben terjeszkedik, mozog a dugo. Ez a
> folyamat pár fok fotengely kitérésig tart csak.
> Majd ezt koveti az adiabatikus terjeszkedés.(nyomás elkezd csökkenni)
> Itt trükköznek a dizellel, gyorsítják az égést.
> Ezaltal lesz egy:
> isochor folyamat az eges elejen (ez nem volt eddig, elobefecskendezés
> miatt lesz), majd egy izobar(ez volt, de kisebb lesz, mert gyorsul az
> égés), es aztan az adiabatikus.
> Ezaltal ugye megno a közbezárt terület, no a munkavégzés.
Ugye ez az egész, belátod, hogy nagyon eroltetett! :-)
Valahova a holtpont elottre idozítenek egy spriccelést, aminek határozott
ideje van, ezalatt a dugattyú természetesen nem mozdulatlan. Ennek az
egésznek egyetlen szakaszára se lehet olyanokat mondani, hogy akár a nyomás,
akár a térfogat, akár a homérséklet állandó lenne. Talán a térfogat
állandósága egy egész jó közelítés jelentos szögben a holtpont közelében.
Ha ideálisan vizsgáljuk a dolgokat, akkor nulla ideju, tökéletes befecsit
kell elképzelni. Az méltánytalan a dízellel szemben, hogy neki valós ideju,
sot, egyenesen elnyújtott befecskendezési idovel számolunk (ideálisan),
utána meg a benzinessel (otto) úgy, hogy a surítés végén a holtpontban
pillanatszeru (mert állandó térfogatú) égés zajlik le.
Ahogy az elso benzinmotoroknál is, úgy az elso dízeleknél is nyilván
lehetové tették, hogy egyszeru módon lehessen állítgatni akár
próbálgatással, akár méréssel (padon) a motor paramétereit, köztük az
elgyújtást illetve az elotöltést. A töltés is véges ideju, meg a gyújtás
utáni égés is. Ezen a ponton a különbségtétel - szerintem - eroltetett,
illetve hamis.
> Égés az ami nagyon "idétlen"... Nemigen lehet szabályozni mint a
> benzinnél. Illetve nem lehetett napjainkig.
Az égést a benzinnél se lehet szabályozni. Ha ott van a keverék, és
meggyújtod, az égésnek lesz egy terjedési sebessége, amit nem tudsz
befolyásolni.
A dizelnél, ha nagyon akarnád, a befecskendezési idovel az égés idejét tudod
változtatni, de - szerintem - nem érdemes elhúzni, minél hamarabb túl kell
esni rajta. Ha már benn van a töltet, ugyanúgy nem lehet befolyásolni, hogy
mekkora az adott szituban az égés terjedési sebessége.
> Amugy már nem is diesel, hanem valami S betus körfolyamat a neve....
Ez mi lehet?
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list