vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Wed Dec 7 12:12:21 CET 2005


----- Original Message ----- 
From: "jhidvegi" <jhidvegi at startadsl.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, December 07, 2005 5:37 AM
Subject: Re: vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek


>> Diesel
>> -izentropikus kompresszió
>> -hobevezetés állandó térfogaton
>
> Eddig ugyanaz,
>
>> -hobevezetés állandó nyomáson
> Ezt viszont nem értem. A hobevezetés alatt azt kell érteni, hogy 
> bespriccelik a gázolajat, de ezalatt a nyomás az istennek se fog állandó 
> maradni. Csak nem azt képzeli bárki is, hogy a dugó lefele haladásakor még

De, allando marad...Csak közben terjeszkedik, mozog a dugo. Ez a folyamat 
pár fok fotengely kitérésig tart csak.
Majd ezt koveti az adiabatikus terjeszkedés.(nyomás elkezd csökkenni)
Itt trükköznek a dizellel, gyorsítják az égést.
Ezaltal lesz egy:
isochor folyamat az eges elejen (ez nem volt eddig, elobefecskendezés miatt 
lesz), majd egy izobar(ez volt, de kisebb lesz, mert gyorsul az égés), es 
aztan az adiabatikus.
Ezaltal ugye megno a közbezárt terület, no a munkavégzés.

Viszont még mindig alatta marad az Ottonak....ahol az isochor rész hatalmas 
a dieselhez kepest. (az elogyujtás okán) Es nincs a picinyke izobar rész.

> betöltenek gázolajat, hadd fogyasszon feleslegesen a szerencsétlen, amikor 
> már csak szinte elégni tud, munkát végezni alig?
>
> A többi ugyanaz.
>
> Szóval nem értem még mindig. Foleg, hogy tanuló koromban szereltem 
> adagolószivattyút is, és bizony az nem szarozott, nagyon rövid úton 
> benyomta a kakaót. A dugattyú azalatt vajmi keveset mozoghatott.

Égés az ami nagyon "idétlen"... Nemigen lehet szabályozni mint a benzinnél. 
Illetve nem lehetett napjainkig.
Amugy már nem is diesel, hanem valami S betus körfolyamat a neve....

Arnold 




More information about the Elektro mailing list