vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Wed Dec 7 12:30:16 CET 2005
----- Original Message -----
From: "jhidvegi" <jhidvegi at startadsl.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, December 06, 2005 11:03 PM
Subject: Re: vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek
>>> :)) Ez tetszik! A forgalomban lévo autók zöme nem direkt, de azért
>>> ezek más szót sem érdmelnek. :-)
>
>> Sokat nem...az biztos.
>
> Van elég wc, hogy az ilyeneket birtoklók lehuzhassák magukat? :-)
Nem mondtam ilyet, sot nem is gondoltam.
Eljárt felettük az ido, ennyi. Majd kihalnak teljesen 20-30 év múlva. :)
>> Arra probaltam ravilagitani, hogy az összes Alfa Romeo motor az uj
>> modelljukben (159, Brera stb) mar direkt (JTS), nincs is mas.
>
> A JTS minek a rövidítése? És mit jelent pontosan muszakilag? Csak direkt
> befecskendezés van, vagy ahogy korábban írtad, van egy szívócsobe
> injektálás is, de ez még csak szegény keverék, aztán a direkt spricc
> fejezi be a muveletet?
Nem, ebben csak direkt van. JTS= Jet Thrust Stoichiometric
> Ma meg, egy ifjúembernek is simán szar minden, ha nem a legeslegújabb
> modell az autóipar termékei közül, ha nem a legtutibb számítógép, ha nem a
> legjobb csaj is talán... hova vezet ez a maximalizmus? És önmagatokkal
> szemben is megvan? Vagy ez csak egy jelenkori sajátosság, az jelen ifjúi
> hév egyik modern válfaja? Megfelel annak, hogy régen minden fiatal
> világmegváltó akart lenni, ma meg ez áttranszformálódott abba, hogy a
> cipotol a lakáson át a adsl-ig, az autótól a sílécig mindennek a
> legtutibbnak kell lennie? Ami már nem világcsúcs minoség, az már szóra sem
> érdemes? Hova vezet ez?
Hát ha az idosebbek ilyesmiket gondolnak a fiatalokról akkor azt biztos nem
vezet jóra. :)
Szó sincs itt ilyenrol.
Nem arról folyt az eszmecsere hogy mi szar, mi nem.
Hanem arról, hogy mi a fejlesztés iránya napjainkban, mi a benzin jövoje.
Nem a hagyományos szivócsobe injektálós kivitel.
Hanem ezek.
Nem mondtam hogy szar, de miért érdemelne szót egy olyan motor, amelyik már
20 éve is ugyan olyan volt, és amirol lerágtunk már itt is minden csontot.
Az en 92-es autómban is tök ugyan az a rendszer van szinte mint egy mai
puritán autóban, sooot, olykor még jobb is.
(benzingoz pl aktiv szen tartalyba megy az enyemben, ahonnan indulaskor
kiszippantja a motor...Illetve csak ment, mert lebombáztam...lerohadt a
japán denso szelep ami ezt vezérelte. :))))
Errol mit lehet beszélni? Nem sokat. Max hogy tettek bele még két
szelepet/henger jó esetben, és elektromos a pillangószelep.
Ez kutyafüle.
Viszont az opel twinport motor már érdemel szót. Az hagyományos
befecskendezos.
De ügyes trükk van benne.
Ezeket olvasd el:
http://totalcar.hu/magazin/szotar/gytuning2!2
http://a5.hu/cikkek/37/6441.shtml
http://www.a5.hu/cikkek/37/8803.shtml (ez olyan mint a JTS, csak
Volkswagenben)
http://www.a5.hu/cikkek/37/9517.shtml
De tényleg olvasd el, vegig! :)
Erdemes...sok okosság van benne...
Arnold
More information about the Elektro
mailing list