DC motor vezerles

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Wed Dec 7 11:24:35 CET 2005


----- Original Message ----- 
From: "Nemeth Tibor" <neti at starkingnet.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, December 07, 2005 12:02 AM
Subject: Re: DC motor vezerles


> Hali !
>
> Csak annyit tennék hozzá, az IGBT-s megoldásnál nem tiszta, hová lesz 
> fékezésnél az energia. Pont amitől félsz, az induktív rúgások adnak 
> lehetőséget, hogy visszatáplálj a pufferba. No de onnan hova lesz? Már 
> jártam ugy, egy kettőstápos ketyerében, hogy nem gondoltam végig és az 
> egyik oldal visszatáplált a másik oldalra ahol persze felment a pufferfesz 
> és elszállt egy s más.
> Ha a motort rövid idő alatt, amíg nem változik jelentősen a fordulatszáma 
> feszültségforrásnak tekintjük, akkor ugye csak finoman , mondjuk PWM 
> módszerrel tudsz áttérni fékezésre.

Eddig stimt.

> Eközben fog létrejönni fékezésnél az az állapot, hogy visszatáplálsz a 
> pufferba az induktivitáson át. Azt, hogy ehhez elegendő-e a motor saját 
> induktivitása nem tudom, de hogy nagyobb frekin melegedni fog a sejthető, 
> ha ez kínos, inkább tennék tekercset és a motor már simább gerjesztést 
> kapna.

Nna, ezt viszont már nagyon nem értem.
Puffer alatt a kondit érted? Igazából azt nem is nagyon terveztem bele. 
200V/50A-en jelentektelen bármekkora méret amit össze tudok hordani sejtésem 
szerint.
Teljesen visszatáplálni a hálózatba meg sima IGBT-s megoldásnál nem tudok.
Egyenirányító megakadályoz ebben.
Amit irtal induktivitas, meg ha felveszi a fekezesi energiát, akkor utána 
hova teszi?
Ha nem használom el rögtön (nem csinalok aramutat neki), akkor az rombolni 
fog, addig emeli a feszt, amig valahol meg nem indul az áram.
Vagy rosszul gondolom?

> Visszatérve a főcsapásra, ha jelentős fékezési energiák lesznek és nem 
> akarod elfűteni egyszerűbbnek tűnik a tirisztoros mert ott vissza tudsz 
> táplálni a hálózatra.
> Persze az IGBT-s megoldásnál is lehetne ha annak a hálózati 
> egyenirányítója tirisztoros, de ez már sok a jóból.

Naigen...aha...ez már tényleg durva...főleg hogy 3f lenne az IGBT-s...

Arnold 




More information about the Elektro mailing list