DC motor vezerles
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Wed Dec 7 11:24:35 CET 2005
----- Original Message -----
From: "Nemeth Tibor" <neti at starkingnet.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, December 07, 2005 12:02 AM
Subject: Re: DC motor vezerles
> Hali !
>
> Csak annyit tennék hozzá, az IGBT-s megoldásnál nem tiszta, hová lesz
> fékezésnél az energia. Pont amitől félsz, az induktív rúgások adnak
> lehetőséget, hogy visszatáplálj a pufferba. No de onnan hova lesz? Már
> jártam ugy, egy kettőstápos ketyerében, hogy nem gondoltam végig és az
> egyik oldal visszatáplált a másik oldalra ahol persze felment a pufferfesz
> és elszállt egy s más.
> Ha a motort rövid idő alatt, amíg nem változik jelentősen a fordulatszáma
> feszültségforrásnak tekintjük, akkor ugye csak finoman , mondjuk PWM
> módszerrel tudsz áttérni fékezésre.
Eddig stimt.
> Eközben fog létrejönni fékezésnél az az állapot, hogy visszatáplálsz a
> pufferba az induktivitáson át. Azt, hogy ehhez elegendő-e a motor saját
> induktivitása nem tudom, de hogy nagyobb frekin melegedni fog a sejthető,
> ha ez kínos, inkább tennék tekercset és a motor már simább gerjesztést
> kapna.
Nna, ezt viszont már nagyon nem értem.
Puffer alatt a kondit érted? Igazából azt nem is nagyon terveztem bele.
200V/50A-en jelentektelen bármekkora méret amit össze tudok hordani sejtésem
szerint.
Teljesen visszatáplálni a hálózatba meg sima IGBT-s megoldásnál nem tudok.
Egyenirányító megakadályoz ebben.
Amit irtal induktivitas, meg ha felveszi a fekezesi energiát, akkor utána
hova teszi?
Ha nem használom el rögtön (nem csinalok aramutat neki), akkor az rombolni
fog, addig emeli a feszt, amig valahol meg nem indul az áram.
Vagy rosszul gondolom?
> Visszatérve a főcsapásra, ha jelentős fékezési energiák lesznek és nem
> akarod elfűteni egyszerűbbnek tűnik a tirisztoros mert ott vissza tudsz
> táplálni a hálózatra.
> Persze az IGBT-s megoldásnál is lehetne ha annak a hálózati
> egyenirányítója tirisztoros, de ez már sok a jóból.
Naigen...aha...ez már tényleg durva...főleg hogy 3f lenne az IGBT-s...
Arnold
More information about the Elektro
mailing list