vizbeporlasztas megint, injectoros kerdesek

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
Mon Dec 5 09:01:21 CET 2005


Fuzesi Arnold wrote:

> De, ez nagyon is igazi veszély.

De csak akkor, ha 150 évet céloztál meg, mint várható saját életkort. :-) 
Különben lásd be, hogy ettol nem leszel hamarabb a föld alatt, ellenben a 
mérgelodéstol igen.

> Van ezen kivul még jópár igazi veszély. Ami mást zavar (szerencsére
> zavar mást is).

Ok is a mérgelodéstol lesznek hamarabb hullák. Ha azt is figyelembe vesszük, 
hogy a különféle veszélyek nem simán összeadódnak, hanem halmozottan segítik 
egymást, mégis inkább no az átlagéletkor, akkor nem igazán lehet igazolni 
azt a nagy veszélyt. Ami nem jelenti, hogy szarni bele, és nem is ez 
történik. Azért egy mai dízelmoci nem ugyanaz, mint egy 20-30 évvel 
ezelotti! Amikor láttam egy ismerosömet hazaérkezni fekete 
csíkokkal-foltokkal tarkított pólóban, mert biciklivel ment végig a városon!

> Hogy mást ne mondjak a növényvédoszerek. (20 éve kivont
> növényvédoszerek simán kimutathatók a mai emberek vérében. Nemegy

Az én szememben ez inkább a labormódszerek nagyfokú finomodását jelzi. 
Múltkor is volt ez a ciánügy. Amikor néhány mikrogramm/liter-t simán 
kimutatnak... és biztosan vannak még kifinomultabb módszerek is. Meg amit 
tegnap láttam a mindentudásban, hogy fehérjemolekulákat modelleznek 
számítógépen... hatalmas a fejlodés.

Régen volt az, hogy vki úgymond végelgyengülésben halt me. Ma már mindenki 
valamiben (betegségben) hal meg, de nem a szennyezés miatt, hanem ma 
konkrétan meg tudják keresni, hogy végülis ki mitol halt meg. Csak azon 
múlik, hogy megkeresik-e. Ha kórházban hal meg, akkor valszleg igen.

> Erre azt mondani, hogy nem igaz veszély, az egész egyszeruen butaság.

De magad mondtad, hogy ez régi vegyület! Mi köze ennek a dizelmotorhoz? És 
az, hogy kimutatható vmi, attól még nem kell meghalni! Nekem az lenne a 
meglepo, hogy egy ilyen bonyolult vegykonyhában, mint az emberi (vagy 
bármilyen élo) szervezet, nincs meg bármilyen anyag.

> De hogy nem igazi veszely, azt semmilyen korulmenyek kozott SEM. Foleg
> hozzad hasonloktol nem.

Az igazi veszély az, ami azonnali beavatkozást igényel, ami a kiderülésekor 
azonnali hatósági meg mittudomén milyen intézkedéseket igényel, mert 
nyilvánvaló, hogy csak úgy pusztulnak tole az emberek. Pl a madárinfluenza 
igazi veszély. Ha ölbetett kézzel várnák a kitörését egy ember-->ember 
vírusnak, tízmillószámra hullanának az emberek. Ezzel szemben a dízeltol nem 
hullanak, pedig régebben igencsak dolt a mocsok a kipufogókból, és még csak 
azt se lehetne mondani, hogy sokkal kevesebb lett volna régen.

> Jesszus...ne bagatelizáljuk már el.  Ez marhára nem vicc!!!

Lehet, hogy igazad van! Ma maszkot veszek fel, ha kimegyek az utcára! A 
szomszédot meg lelövöm, mert van egy öreg dízelmercije. Két legyet egy 
csapásra, mert amúgy is az egész társulat a bögyömben van! :-)

> Nemigaz...tudok. Addig ameddig tudok beszelni es irni addig tudok.

De a nem megfelelo súlyú beszéd elszáll a levegoben. Én pl nem tudlak 
komolyan venni ezügyben. :-) Kb annyit tesz, mintha én azt mondanám, hogy a 
tökfozeléket, ezen belül a kaprot tiltsuk be, mert ez egy igazi veszély, 
hiszen, ha lenyeletnek velem egy kanálnyit, összerókázom magam, és még a 
tegnapelotti kaja is visszajön. Tehát ez egy roppant káros anyag, én nagyon 
utálom, és mindig felemelem a szavam ellene. Az biztos, hogy ide nem hozhat 
senki kaprot. :-) Mert rálépek! :-) Ugyanakkor a nitróba bármikor 
belenyúlok, holott tudom, hogy az igazi veszély, hogy bizonyítottan rákkelto 
anyag, csak vajon mennyire? Rengetegen dohányoznak is, pedig annak a 
rákkelto hatása is bizonyított.

> Már hogy ne volna????????????????????????????
> Megfelelo fórumokon megfelelo hozzáállással elmondott véleményed
> hihetetlen sok ember véleményét formálhatja.

Ezt meg is teszem, mert nem tudom magam turtoztetni, de hogy ellenkezo 
irányba hat, azt meg tapasztalom. :-) De nem érdekel, mit mondjak. Az, hogy 
elmondom, rajtam könnyít, nem máson változtat. (Na persze, ha volna nevem a 
világban, akkor számítana a véleményem, de hát nincs.)

> Én pl politikailag tök labilis vagyok. Azt tudom hogy "liberálisokra"...

Látod, ez is mutatja, hogy Mo-on nem valamire, hanem valami ellen szavazunk. 
Szar állapot.

> ha ütnek se fogok szavazni, de a többinek tök egyenlo az esélye.

Ez meg azt mutatja, hogy nem igazán alakult ki véleményed, illetve marhára 
nem érdekel, ki mit mond, eszedbe sincs nyitott ésszel meghallgatni, 
kontrollálni. Pedig némelyik akkora baromság, mintha azt mondanám, hogy a 
pic tápfesze 500V, és analóg kimenetei vannak, 20mV-osak és 200A-rel 
terhelhetok. Erre biztosan felkapnád a fejed. :-)

> (Ennek megvan az oka, nem részletezem itt, max a flame-en)
> Csakis attól függ, hogy melyik mellett allnak többen olyan emberek,
> akiknek számít a szava nálam.

Ez is egy módi. Nem is rossz. Az embernek nem mindig van módja tájékozódni 
mindenrol, és néha kell, hogy általunk hitelesnek tartott emberek véleményét 
vakon elfogadjuk. Jobb, mintha zsigerbol döntünk. Mondjuk egy írót azért 
tartunk jobbnak, mint a másikat, mert szebb no. :-)

> Lehet....de nem az  esetek nagy reszeben. Illetve választhatok mit
> kenek/fujok/tomok magamba a legtobb esetben.

Na de gondold el, hogy ezekkel nagy felületen kontaktba kerülsz! Irritáló, 
netán allergén anyagokat a lekiterjedtebb szervedre, a borödre kened-fújod, 
és fel se merül benned, hogy kárt okozol, hiszen mások is a borükre kenik. 
Néhányan annyit, hogy méterekrol meg lehet érezni. Ez rohadtul nem 
természetes. Pl az állatok területhatárokat tudnak megjelölni a saját 
ilyen-olyan anyagaikkal, amiket a többiek megéreznek. Mi a sokszorosát se 
érezzük meg, ez meg több méterrol, hát akkor ez iszonyú adag kell legyen. El 
is szaporodott a legkülönfélébb allergiák száma rendesen. Aminek biztosan 
sok oka van, de ez is belejátszik. Hogy már egy rohadt csecsemosampont se 
lehet kapni durva illatanyagok nélkül, amit az ember elsatnyult orrával is 
messzirol megérez. A nok kifejezetten tisztaságérzettel viszonyulnak az 
illatos pl csecsemohöz. Ettol az agyam durran el, mert a szerencsétlen kis 
jószág nem is tehet ellene.

> De a rohadt dizeleket nem valaszthatom. Kenytelen vagyok utanuk
> koslatni.

Ismerem, trabant hatás, szar ügy, de nem fogsz belehalni. :) 90% pszichés 
hatás.

> Az a k. nagy gondom ezzel az egesszel, hogy az emberek zöme a
> következot tudja:

Ez tök mellékes. Az emberek tudása így, általában nudli, mindenki valamit 
tud, mást nem. Sajnos ez így van, ma már nemigen van olyan ember, aki minden 
területen tájékozott. És - szó volt már róla - muszaki témákban 
tájékozottnak lenni kifejezetten snassz, sot, a tájékozatlanság egyenesen 
pozitív tulajdonság, emelt fovel nemhogy vállalható, hanem hírdetendo, 
kérkedni lehet vele. Aki nem tájékozatlan, annak valszleg köze van a kétkezi 
munkához, az meg ugye snassz megintcsak, de ez csak mégegy adalék.

> VF peldaja a legjobb. Aszondta nincsenek is olyan motorok az utakon
> amikrol beszelek. (csakmert nem volt kanbetukkel a fenekére írva a
> kocsinak hogy direkt benzines...)

:-) Itt sincs a srác, teljesen értelmetlen egy fantommal vitatkozni! :-) 
Felhúzod magad szinte azon, hogy ha itt lenne, mit mondana. :-))) Persze, 
biztosan van direkt befecsi benzines is, de hogy egyelore nem általános, az 
biztos. Ha sokkal jobb, piacilag is, akkor el fog terjedni. Bele kell 
nyugodni, hogy a jó dolgok is lassan terjednek, összemérheto az élethosszal 
egy-egy átfogóbb változás. Történelmileg ezek másodpercek, földtörténetileg 
pedig nanosec-ek. Nem kell rohanni sehova, mert az esetleges tévút 
katasztrófához vezethet.

> Az átlag ember ajnározza...azzal hogy szemellenzosen veszi rakásra.
> Fogalma nincs, hogy milyen benzines alternativak vannak.
> Meggyozni sem lehet egyszeruen.

Fölösleges embereket meggyozni ilyesmikrol, amiket nem láthat be, nincs 
hozzá agya. Pl egy háziasszonyt meggyozni, hogy az avr mennyivel jobb, mint 
a pic. :-) Az átlagembernek valszleg a sebváltó vagy a kuplung muködésérol 
is csak halvány fogalma van, a mai 3 betus rövidítésekkel jelzett 
elektronikus autóbeavatkozók meg egyenesen ismeretlenek, max divatszinten 
ismertek. (ABS, ESP és még kétmillió ilyen ködös rövidítés van, ami inkább a 
használóik "magasszintu" ismereteit hivatottak jelezni, mint valódi tudást, 
ha laikusok között használja vki nyakló nélkül. Hozzáteszem, hogy néha 
használom a módit ajánlatokban, muszaki leírásokban azért, hogy a 
felhasználó dobja el az agyát, hogy húvazze, ez biztosan valami nagyon tuti 
cucc. És persze nem hantázok, csak a leíráskor már tudom, hogy ezt nem fogja 
érteni. :-) De bejön! :-) )

> Persze van oka...de van annak is oka, hogy a mitsubishi fejleszt
> buszokba, kamionokba is GDI benzinmotort 2005-ben, nem is kis gozzel.
> Persze, tudom...mert nincs jó dizelolaj japánban, csak kénes.

Igen, és azért kapálnak a tiszta környezetükért, mert vannak vagy 
100millióan, iszonyú a népsuruség, és hozzá magas életszínvonal társul, 
tehát sokkal többeknek van autója pl, mint egy elmaradott, kis népsuruségu 
országban. Ahol akár le is van szarva a kénes gázolaj. A napi  2 busz, 5 
teherautó, ami átmegy a falun, nem okoz gondot. Ha leég egy ház, meggyújtják 
a fél mezot, a szeméttelepet... sokkal nagyobb szennyezés kerül ki.

> Sokkal többre mintha csak leteremtjük azt, aki környezettudatos egy
> kicsit jobban mint mi magunk....
> Errol ennyit.

Jó, ennyit. Nem értünk egyet, volt már ilyen a világtörténelemben! :) (Nekem 
ez a fajta környezettudatosság visszás. Hasonlít ahhoz, hogy kiáll a 
sötétzöld a pódiumra, és az embereket szinte arra akarja rávenni, hogy 
vissza a természethez, közben sokasodjatok, szaporodjatok... és észre se 
veszi, hogy mikrofonba beszél, aminek a jele erosítobe, hangszóróba megy, a 
rajta lévo ruha, óra, cipo... nagyipari termék, fölveszi simán a mobilját, 
aminek az égvilágon semmi köze a természethez, sot, beül az autójába a 
rendezvény végén, és elhajt. De ha a biciklijére ül fel, se jobb a helyzet, 
az is feltételez gumigyárat, acélgyárat, galvánüzemet, wolframbányászatot és 
feldoglozást, üveggyárat, aszfaltutakat... szóval hamis próféta.)

> Khm...azok az eromuvek iszonyú kemény követelményeknek kell
> megfeleljenek. Egyre inkább...
> És nem történik meg velük az ami a dizel autokkal.

Ugyanaz történik. Egyre szigorodnak a követelmények mindkét területen.

> Megveszem, szép, csillog villog. Majd 2 év után egy romhalmaz az
> egész.

És ipar fejlodik a megsemmisítésére, hasznosítására. És mindegy, hogy 
benzines vagy dizel.

> A részecskeszuronek sanyi valami pancsolt üa miatt, a turbó
> megnyekken a vacak tescos motorolajtól amit vagy cserelnek benne,

Na ez már nekem is sok. A motorolaj mitol vacak, ha a tescoban veszed? Csak 
nem azt akarod mondani, hogy van a tesconak saját gagyi olajipara?? :) 
Nemrég az öcsém unszolására (aki autógépész) cseréltem olajat, aminek nagyon 
örülök, mert a járgány sokkal jobban viselkedik azóta. O vette, amikor 
itthon járt, és történetesen vmelyik ilyen bevásárló központban. Kétlem, 
hogy ha szakboltban vette volna, más lenne a flakonban. Ez a multiutálat a 
könyökömön jön ki. De nem fogom magam emiatt se felhúzni. :) Tudom, hogy a 
legharsányabbak is simán elmennek, és vesznek ezt-azt, max nem néznek otthon 
2 napig tükörbe. :-)

> Mondattam volna sokféle autót. Épp ezt mondtam, mert ez van otthon.
> (Szamara)
> De ha mondok egy 94-es szivó subarut, amelyiknek 2005-ben tényleg fém
> tiszta a kipuffja, azt megfelel?
> Azt az autót nem kímélik, mennek vele ahogy Te, vagy én.

Lehet. Zsigulival van egy tapasztalatom. Városi megyek ide, megyek oda 
forgalomban kormos, mint állat, de amikor pl Sopronba kellett menni, sietve, 
akkor kiégett belole a korom! Tehát nem az volt, hogy nem kormozott, hanem 
kiégett. Foleg, ha hót szegényre állítottam a keveréket, hogy spóroljak. (Pl 
huzalt forrasztottam az 1-es torok fúvókájába, kikísérletezve azt a méretet, 
aminél még jól megy a gép, ezzel 6-7 literre lehozva a fogyaszást. A 
mostanival semmi ilyesmit nem tudok megcsinálni, fogyaszt is rendesen. De 
csak relatíve, mert ha keveset megyek, nem fogyaszt sokat. :-) )

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list