Re: Metró - porgettyu
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Tue Aug 9 14:34:26 CEST 2005
> aruljatok mar el hogy egy _fixpalyas_fixsebessegu_ eszkoznel miert is nem
> egyszerubb a fekezest ugy megoldani hogy a palyat az allomasoknal
> melyebbre epitik , igy a mozgasi energia java magassagiva alakul megallas
> elott , indulaskor pedig vissza ?
Igy épülnek a pályák, de olyat nem lehet csinálni, hogy a gyorsulás és a
fékezés annyira dinamikus legyen ezzel a módszerrel, amennyire kellene, mert
akkor inkább hasonlítana az egész egy hullámvasúthoz a szó szoros
értelmében.
Ennek meg az lenne a jellemzoje, hogy ha baj van, nem lehet erobol felmenni
az állomáshoz. Egyszeruen kevés lenne hozzá a surlódás is, meg a
teljesítmény is talán.
(Ekkor ugye az utasok nem éreznének különösebb gyorsulást, csak azt éreznék,
hogy elindul a szerelvény, és ha elorenéznek, látják, hogy igen meredek
szögben alábukik már az eleje. Hallják, hogy nagyon gyorsulnak, de nem
érzik, illetve zuhanásnak érzik, ettol lenne sikítás, ahogy a
hullámvasútnál. A sebességet nem szabadna elveszteni, hogy a végén fel
tudjon menni.... szóval ezt üzemszeruen csak vagány embereknek szabadna
megcsinálni, nem polgári utasoknak. :-) )
Persze lehetne lanyha lejtést és emelkedést is használni, csak azon egy fél
óra alatt gyorsulna fel a kello sebességig. Azaz a két állomás között
félúton még nem volna jelentos a sebesség, rohadt nagy lenne a menetido.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list