Re: Metró - porgettyu

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Tue Aug 9 14:34:26 CEST 2005


> aruljatok mar el hogy egy _fixpalyas_fixsebessegu_  eszkoznel miert is nem 
> egyszerubb a fekezest ugy megoldani hogy a palyat az allomasoknal 
> melyebbre epitik , igy a mozgasi energia java magassagiva alakul megallas 
> elott , indulaskor pedig vissza ?

Igy épülnek a pályák, de olyat nem lehet csinálni, hogy a gyorsulás és a 
fékezés annyira dinamikus legyen ezzel a módszerrel, amennyire kellene, mert 
akkor inkább hasonlítana az egész egy hullámvasúthoz a szó szoros 
értelmében.

Ennek meg az lenne a jellemzoje, hogy ha baj van, nem lehet erobol felmenni 
az állomáshoz. Egyszeruen kevés lenne hozzá a surlódás is, meg a 
teljesítmény is talán.

(Ekkor ugye az utasok nem éreznének különösebb gyorsulást, csak azt éreznék, 
hogy elindul a szerelvény, és ha elorenéznek, látják, hogy igen meredek 
szögben alábukik  már az eleje. Hallják, hogy nagyon gyorsulnak, de nem 
érzik, illetve zuhanásnak érzik, ettol lenne sikítás, ahogy a 
hullámvasútnál. A sebességet nem szabadna elveszteni, hogy a végén fel 
tudjon menni.... szóval ezt üzemszeruen csak vagány embereknek szabadna 
megcsinálni, nem polgári utasoknak. :-) )

Persze lehetne lanyha lejtést és emelkedést is használni, csak azon egy fél 
óra alatt gyorsulna fel a kello sebességig. Azaz a két állomás között 
félúton még nem volna jelentos a sebesség, rohadt nagy lenne a menetido.

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list