RE: Motor bizonytalanság
Attila Sass
attila.sass at palettainvent.hu
Fri Aug 5 13:00:42 CEST 2005
> -----Original Message-----
> From: elektro-bounces at tesla.hu
> [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of elight
> Sent: Friday, August 05, 2005 12:28 PM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: Motor bizonytalanság
>
>
> Szia!
>
> Köszi a ötletet... Megprobálom PWM-el megmodulálni...
>
> Valószinűnek tűnik amit irtál,
> mert elég erőseket lép a motor..
> Szerintem is leget esély a tullendülésre..
>
> A poziciónak nincs szerepe mert a moci előre gyorsulna
> utánna fékezne aztán vissza gyorsul és alaphelyzetbe fékez.
> A két végpozició a lényeg, az meg optikailag is behatárolható.
> Azért jó lenne ha simánbban futna.
> Egyébként induláskor elég jó nyomatékot ad, és jól fékez. Ott
> nics hiba.
Az még eszembe jut, hogy lehet, hogy már a half-step is segít:
1. tekercs - 1. és 2. tekercs együtt - 2. tekercs - 2. és 3. együtt - 3.
tekercs - 3. és 1. együtt - 1. tekercs...
a PWM-et meg a half-step-ből kiindulva csinálnám, vagyis 1. tekecs 100%,
1. tekercs és hozzá fokozatosan növelve a 2. tekecs PWM 0-100% (nem
biztos, hogy a lineáris a jó) majd a 2. tekercs 100%-nál az 1. tekercset
csökkenteni 0%-ra...
Valamint, ha az egyéb pareméterek megengedik, akkor az is lehet, hogy
kapásból akkora sebességgel idnítani a motort, ami a rezonancia felett
van minimálisan. Igazából tudnia kell így indulni, mert különben nem is
rezonálna ott. Ennek persze az a hátránya, hogy különböző terheléseknél
egész máshol lehet ez a rezonancia.
A felső sebességhatárt némileg növelheti ha nagyobb sebességen (vagyis
ha már jóval túlvagy a rezonancián) "átkapcsolsz" olyan full-step-re,
hogy kettő tekercs legyen egyszerre meghajtva:
1-2 tekercs együtt - 2-3 tekercs együtt - 3-1 tekercs együtt.
A half-stepből meg a fenti microstepből zökkenőmentesen lehet így
átkapcsolni, amikor ott is két tekercs megy egyszerre.
--
sassi
More information about the Elektro
mailing list