Metró - porgettyu
Lakatos Arpad
arpad at koli.kando.hu
Wed Aug 3 12:28:58 CEST 2005
Hi!
On Wed, Aug 03, 2005 at 11:43:58AM +0200, jhidvegi wrote:
>
> Ez a szakaszolás nekem fura, igazán nem értem, miért is csinálják, illetve
> miért úgy, hogy az egyes szakaszok nincsenek összekötve...
A villamos szakszolasra gondolsz?
Elvileg azert, mert ha vmi hulye utas a sinekre ugrik, es emiatt az
alalomast es a palyat fesz.mentesiteni kell, a tobbi szerelvenynek ne
kelljen megallni, mert az egesz metro fesz.mentes lett...
Meg a sokpontos megtaplalas miatt is, amennyire en tudom, a varosi 10
vagy 20 kV-os halozatbol elnek, es itt is minden allomason van trafo es
egyeniranyito rendszer a metro taplalasahoz ill. az allomasi segeduzem
(230, 400 V) mukodtetesehez.
Amugy szep fogyasztasa van, nemelyik kocsiban lathato az ampermero,
indulaskor tisztes tobb szaz amperes aramfelvetellel dolgozik :-))
> De ha már így van, el tudnék képzelni olyat, hogy építenének egy külön
> hálózatot, sokkal kisebb keresztmetszetunek kellene lennie, és erre a
> hálózatra diódákkal megy föl minden szakasz. Ez a külön hálózat magasabb
> feszültségu. Ha nincs terhelés az adott szakaszon, a diódákon át felmegy a
> delej erre a hálózatra. Ezt aztán többféle módon lehet hasznosítani.
> Egyrészt vissza lehet nyomni az országos hálózatba, másrészt le lehet
> osztani megfelelo átalakítók segítségével az éppen jól leterhelt
> szakaszokra... szóval meg lehetne ezt csinálni. Egy biztos: nagyon
> valószínutlen, hogy összességében visszatáplálás történjen, vagy ha igen,
> az perc alatti nagyságrendu. Azaz el lehet disszipálni akkor is, ha nem áll
> rendelkezésre az országos hálózat sem, mint fogadó. A jármuvek alapvetoen
> fogyasztanak, szóval valszleg benn maradna az összes enegia a rendszerben.
> És mégiscsak nem mozgó alkatrészekkel, hanem statikus áramirányítókkal van
> a dolog megoldva (karbantartás).
Ezek orosz kocsik, az akkori kor meegoldasaival, nem eppen a kis
fogyasztasukrol es a visszataplalasi kepessegukrol hiresek...
Kulfoldon lehet, hogy maskeppen van mar..
Vajon az egyeteln Ganz metrokocsi tudott visszataplalni? Azt miert nem
fejlesztetette tovabb a BKV ?
> hjozsi
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
--
Arpi - http://koli.kando.hu/arpad
Micro$oft: It's where you don't want to go today...
More information about the Elektro
mailing list