Re: Metró - porgettyu

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
Wed Aug 3 11:43:58 CEST 2005


> Szerintem ez marha nagy otlet! Itt filoztunk egyszer hogy egy busznal ez 
> mekkora megtakaritas lenne, csak neki vinni kellene a lendkereket. A 
> metronal viszont nem kell vinni, minden allomasra kell egy par es kesz.

Ha belenézel az alagútba, látható több helyen, hogy más módszert eszeltek 
ki. Nem tökéletes, de használható ezek szerint.

Az állomások magasabban vannak, mint a pálya többi része. Tehát a metro 
dombra érkezik, és dombról hajt lefelé. A lendkerekes módszerrel jobb lenne 
a helyzet, mert azzal csak a hatásfokban tér el a tárolható-visszanyomható 
energia. Itt meg - érezni is lehet - valódi fékezés és gyorsítás is van. 
Ezzel az emelkedo-lejto módszerrel valszleg több gond is van. Olyan 
meredekre nem lehet csinálni, hogy ne lehessen a gyorsítást, lassítást 
érezni (azaz energetikailag tök jó legyen), mert ha bármiért arrébb kell 
megállni, fel kell tudni menni az állomásra.
Másrészt nem az igazi, hogy nagy vízdugókra alkalmas helyek legyenek az 
alagútban. Tehát ha volna vmi vízbetörés, az alagút mélypontját viszonylag 
kevés víz meg tudná teljesen tölteni.

Ez a szakaszolás nekem fura, igazán nem értem, miért is csinálják, illetve 
miért úgy, hogy az egyes szakaszok nincsenek összekötve...

De ha már így van, el tudnék képzelni olyat, hogy építenének egy külön 
hálózatot, sokkal kisebb keresztmetszetunek kellene lennie, és erre a 
hálózatra diódákkal megy föl minden szakasz. Ez a külön hálózat magasabb 
feszültségu. Ha nincs terhelés az adott szakaszon, a diódákon át felmegy a 
delej erre a hálózatra. Ezt aztán többféle módon lehet hasznosítani. 
Egyrészt vissza lehet nyomni az országos hálózatba, másrészt le lehet 
osztani megfelelo átalakítók segítségével az éppen jól leterhelt 
szakaszokra... szóval meg lehetne ezt csinálni. Egy biztos: nagyon 
valószínutlen, hogy összességében visszatáplálás történjen, vagy ha igen, az 
perc alatti nagyságrendu. Azaz el lehet disszipálni akkor is, ha nem áll 
rendelkezésre az országos hálózat sem, mint fogadó. A jármuvek alapvetoen 
fogyasztanak, szóval valszleg benn maradna az összes enegia a rendszerben. 
És mégiscsak nem mozgó alkatrészekkel, hanem statikus áramirányítókkal van a 
dolog megoldva (karbantartás).

hjozsi 




More information about the Elektro mailing list