BENZIN vs. VF vs. Pyxys
VF
vf at elte.hu
Mon Apr 25 20:55:54 CEST 2005
Thus spake pyxys1 <pyxys1 at westel900.net>:
> na, csak hogy autentikus legyek. van egy faszi, aki használt étolajat.
> következõ a metódus:
> fifti-fifti, de leginkább 1/3-ad étolaj + 2/3-ad gázolaj.
> a gondja az vele, hogy kormol, de nem kicsit.
> ezenkívûl, az is jó benne, hogy z étolajnak literje 230.-, míg a
> gázolajé 250.-
> a 20.- nyereséghez viszont tartozik egy olyan méretû kockázat, hogy
> piszokul megéri:-)
Termeszetesen ha ugyanezt az olajat nem etkezesi celra allitjak elo,
akkor olcso. Ha raadasul kicsit modositjak is uzemanyag celra, akkor
nem fustol. Illetve az mar jelentos reszben az auton is mulik.
Van olyan dizelmotor ami szinte barmit eleget.
Az elso kiserleti dizeleket fureszporral meg hasonlo marhasagokkal
etettek!
>> Miert ne? Uj autok siman. Ne a 13 evest nezd, es ne is az audit...
>
> ööö, pardon?
Mit o-zol mint Medgyessy? :) Beloled nem lesz miniszterelnok, de bukni
meg van eselyed...
>> Mindegyikbol veheted a legujabbat, hasonlitsd ossze ugy.
>
> vehettük, vettük is. amikor a katalógus alapján volt jobb a benzines,
> akkor a katalógus volt a szar, amikor a mérés, akkor meg ez jön:
Arnold autoinal volt jobb dizel, Hajdu Csaba irta... Oops.
> én nem mondtam olyat, hogy nekem van igazam. de azt tudom, hogy amit
> te mondasz, az nagyon nem igaz. mikor többen rádcáfolnak, akkor
> kihátrálsz.
Tobben ramcafoltak, tobben pedig megerositettek. Na ilyenkor mi van?
Miert pont en hatralok ki, amikor egyedul en allok le vitatkozni es
vedem ezt az allaspontot? Mirol beszelsz? :)
A legjobb vedekezes a tamadas c. mondast ismertuk, a legjobb hatralas
a nem hatralas verziot meg nem :))
> eleinte egy dizel sem füstölt, aztán írod, hogy ok, az már biztos,
> hogy vannak típusok, amik füstölnek, aztán, mivel kiderült, hogy
> részecskeszûrõ, ezért kiderül, hogy minden dizel füstõl, kivéve a
> részecskesûrõs, de az is csak azért nem, mert a szûrõ megfogja.
Ha nem porgeted, alacsony fordulatszamon mesz vele, nem fustol.
Az teny. Amelyik igy is fustol, az hibas.
Szoval a minden dizel mindig fustol-tol eljutottunk oda, hogy a dizelek
egy resze bizonyos korulmenyek kozott fustol.
Mas reszuk pedig kornyezetbaratabb a benzineseknel is, lattunk peldat
arra hogy ugyanannak a cegnek ket hasonlo autoja kozul a benzines Euro III
a dizel IV kategoriat kapott.
Termeszetesen a benzines meg azert nem bocsat ki meg sokkal tobb szennyet,
mert a katalizator hatastalanitja oket.
> mint láttuk, speciel, az így nem igaz, mert a benzinesnek az adatai
> jobbak voltak.
Jaja, papiron... Egy masik dizelnek pedig mindkettonel jobbak
voltak az adatai. Igy megy ez...
> mondod te, aki valszeg még sosem vezették turbos benzinest. én jártam
Igy van.
> vele 5 évig(alfa164 2.0V6), és semmi bajom nem volt. a hétköznapokban sem.
> ugyanis a benzines csak akkor használja a turbót, amikor több
> teljesítmény kell, mint amit maga tudna. a dizelnek meg szinte mindig
> kell a töltés, hogy menjen.
Az a baj, hogy vezetni vezetted, de a mukodes fizikajat nem latod at.
A benzines alacsony teljesitmenynel a kipufogogazok energiajat
elpocsekolja, csak magas teljesitmenynel hasznalja fel egy reszet.
A dizel meg folyamatosan hasznositja azt.
Persze ez csak egy piciket jarul hozza a dizel majd dupla hatasfokahoz!
Benzines 10..20%, a legujabb dizelek elerik a 40%-ot.
Ezert nincs eleg hulladekho a futeshez. Tul jo a hatasfok, ugyanannyi
tuzeloanyagbol sokkal tobb mozgasi energiat es kevesebb hot termel.
Emiatt fogyasztanak a(z uj, modern) dizelek sokkal kevesebbet mint a
benzinesek. Lehet hogy papiron, meg gyorsulasi versenyen jobban
szerepelnek a benzinesek, de a mindennapi hasznalat soran siman megterul
a dizel magasabb ara, kulonosen olcsobb is :)
Aki jart fizikaorara, hallott az energiamegmaradasrol stb..., annak biztos
feltunt a vita kozben, hogy a dizelmotornak sokkal jobb a hatasfoka,
valamint a gazolaj literenek nagyobb az energiatartalma mint a benzinnek.
Emiatt hasznalnak minden nagyobb munkagepben, szivattyukban,
kompresszorokban, hajokban dizelt. Sokkal olcsobb az uzemeltetes.
De a szemelyautokra ugy tunik, nem vonatkozik az energiamegmaradas.
A nagyobb futoerteku dizelbol tobb kell, es meg igy is kisebb teljesitmenyu
az auto, raadasul meg nem is fut. Valahol valami gond van.
Aki idaig eljut gondolatban, az mar sejti hogy mennyit ernek ezek a szar
tesztek. Eleg korulnezni, vagy az egyre szaporodo dizeltulajdonosokat
megkerdezni. Sokkal olcsobb a dizel uzemeltetes, es szamos elonye is van.
Elmenyautozashoz nem biztos hogy optimalis.
>> Ha pedig a loketterfogat hatasat akarod tanulmanyozni, akkor az allando
>> parameterek az ar es teljesitmeny helyett a technologiai megoldasok lesznek.
>> Tehat ne legyen az egyik mexakitos, a masik elektronikus gyujtasu, az egyik
>> szivo, a masik injektoros, stb... Mert bezavar, nem tudod a loketterfogat
>> hatasat onmagaban tanulmanyozni.
>
> ezért is baromság, mikor kijelented, hogy a nagyobb szükségszerûen
> többet eszik, mint a kicsi.
:) Nem mondtam ilyet soha. Mindig leirtam, hogy azonos felepitesu
motorok kozott igaz az osszefugges. Te minden leveledben a szamba probalod
adni a fenti kijelentest, en meg minden alkalommal cafolom, valamit
felreertettel. Ez mar legalabb az 5. kor... Kivancsi vagyok mikor erted
meg vegre.
>> Te egyreszt osszehasonlitottad volna a turbodizelt a turbo benzinessel,
>> ami nem egy kategoria, ez utobbi sokkal dragabb, es mas celra valo,
>> valamint a lada vagy mi primitiv motort egy modernebb olasz motorral.
>> Almas es korte, nem mukodik!
>
> mint mondtam, a turbós mootort a turbóssal kell összehasonlítani, mert
> más és más a motor felépítése. az tévhit, hogy a turbós dizel olcsóbb,
> mint a turbós benzines. az árkülönbséget azért látod, mert a turbóval
> szerelt benzines autókat nem tömegautónak szánják, ezért a teljes
> kialakításuk finomabb, precizebb, elegásabb.
> de maga a motor, az jottányit sem drágább, sõt, egyszerûbb, mint a
> turbodizel. (persze, ehhez tudnod kellene, hogy mirõl is van szó, de
> mindegy)
Ujat mondok: a turbos dizel olcsobb mint a _nem turbos benzines_.
Mostanaban erre is van pelda...
Hogy az arkulonbseg miert van, lenyegtelen, nem szamit, senkit sem
erdekel, csak az hogy mennyit kell fizetni erte, mennyi a fenntartasa,
mennyibol jon ki egy megtett kilometer.
Ha pedig ugyanannyiba kerul, a teljesitmenye osszemerheto, akkor az
egy kategoria, igy van ertelme az osszehasonlitasnak.
> na. akkor mégegyszer. 2 alfám van. egy 3.0V6. ezzel járok. ehhez
> hasonlítom a modern dizeleket, mert ez egy öreg, 1980-as évek beli
> konstrukció, és a modern dizeleket több ponton felül múlja.
Ezert kaptal ra legrosszabb kornyezetvedelmi besorolast, ugye?
Itt hisztiztel a listan a multkor. Dizelbol meg van Euro IV-es is.
Hoppa! Miben is mulja felul? Teljesitmenyben? Abban egy traktor is
lenyomja mindkettot...
> a másik egy 2.0TS, de arról egy büdös szot nem szoltam eddig, mert az
> olyan elõnyben van a dizelekkel szemben, hogy nem is lenne fair
> emlegetni.
Na meselj! Figyel mindenki? Erre gondoltam amikor egyesek elfogultsagara
celozgattam...
> hú, vaze, lemaradtam. már a benzines is megy étolajjal?????
Jaj ne szivass, termeszetesen a dizeles. A benzines nyilvan nem.
>> Hivatalosan az etolaj nem felel meg a szabvanynak, mert pl tul magas
>> homersekleten fagy meg. Egy hidegebb telen belefagy a tankba az egesz.
>> Nemhivatalosan viszont, ha nem fagyasztod meg, egyenerteku a hivatalos
>> biodizellel. Ertheto?
>
> nem. és biztos vagyok benne, hogy nem egyenértékû.
(nagy levego) Ok. Mar csak azert sem, mert a metilalkohol egyerteku,
a glicerin meg harom :) Ennyi az a nagy kulonbseg.
A kocsi ugyanugy megy tole, ahogy a benzines is megy kulonbozo
osszetetelu, heptan/hexan/oktan elegyekkel, sot, alkohollal is.
>> Fogok, ne aggodj. Amint kitalaltam hogy mivel :)
>
> ez az, amirõl beszélek. csakazértis. ki kötözködik?
Nem kotozkodok, csak provokallak :) Ugy nez ki sikerrel. Elvezem!
> hg
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"Microsoft Certified Angry OS Rebooter"
More information about the Elektro
mailing list