BENZIN vs. VF vs. Pyxys

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Mon Apr 25 19:52:56 CEST 2005



Szia,

2005. április 25., 16:11:40, írtad:

V> Thus spake pyxys1 <pyxys1 at westel900.net>:

>> klassz, hogy mind megy. javaslom, hogy tanitsd ki a világot, hogy
>> minden autóba tankoljanak étolajat. ugyanis az _étolajból_ indultunk
>> ki, nem pedig a növényi olajról. holott kétségtelen, hogy az étolaj is
>> növényi eredetû olaj.

V> Nem ertelek.. Etolajjal is megy a verda. Semmi problema.

na, csak hogy autentikus legyek. van egy faszi, aki használt étolajat.
következõ a metódus:
fifti-fifti, de leginkább 1/3-ad étolaj + 2/3-ad gázolaj.
a gondja az vele, hogy kormol, de nem kicsit.
ezenkívûl, az is jó benne, hogy z étolajnak literje 230.-, míg a
gázolajé 250.-
a 20.- nyereséghez viszont tartozik egy olyan méretû kockázat, hogy
piszokul megéri:-)


>> miben van igazad? abban, hogy felaannyit eszik és nem füstõl?

V> Abban is, de speciel az elozo leveledben, melyre reagaltam, nem volt
V> szo ezekrol a kerdesekrol :)

>> a magyar autópark átlagéletkora 13év. ennek elenyészõ része
>> részecskeszûrõs. amelyiken van, azért van, mert belátták, hogy a dizel

V> Az ujak viszont szurosek lesznek. Ennyi.

>> füstõl, és majd n év múlva nem fog füstölni. a kismotor-nagymotor
>> hüyeséged élbõl értelmetlen, minden tapasztalatnak ellentmond.
>> a feleannyit fogyaszt megint csak nem igaz.

V> Ezt a kornyezetemben egyedul te allitod. Senki mas. Van meg egy jo nehany
V> autozos ismerosom, akik meg azt allitjak, hogy a tapasztalataik alapjan
V> a nagy motor tobbet fogyaszt.



>> ma egy ML430-assal közlekedtem idáig. kijelzõje szerint 15l a városi
>> forgalomban. keleti és környéke. ezekszerint egy dizel, ekkora tömegû,
>> ekkora teljesítményû motor 7.5l-el elmegy? mikor az a6-os 19tdi 12
>> liter írt a városira?

V> Miert ne? Uj autok siman. Ne a 13 evest nezd, es ne is az audit...

ööö, pardon?

>> és miért engedjük meg, hogy a dizelek közül a legujjabbat(ráadásul
>> turbóval szerelteket, ahol nem ártana legalább a töltõlevegõvel
>> beszorozni a löketet, hogy egyméretrõl beszéljünk) vegyük,
>> miközben a benzinesbõl meg kizárjuk a motormenedzsmentes, meg
>> twinsparkos(hogy került ez ide???) és egyébb korszerû motorokat?

V> Mindegyikbol veheted a legujabbat, hasonlitsd ossze ugy.

vehettük, vettük is. amikor a katalógus alapján volt jobb a benzines,
akkor a katalógus volt a szar, amikor a mérés, akkor meg ez jön:

V> Valoszinuleg vagytok olyan nagykepuek, hogy el sem tudjatok kepzelni,
V> hogy vannak mas nezopontok is a tieteken kivul.
V> Rengetegen veszik az uj dizeleket. Erre a ti magyarazatotok: atvertek
V> oket, de ti tudjatok az igazsagot stb...

én nem mondtam olyat, hogy nekem van igazam. de azt tudom, hogy amit
te mondasz, az nagyon nem igaz. mikor többen rádcáfolnak, akkor
kihátrálsz.
eleinte egy dizel sem füstölt, aztán írod, hogy ok, az már biztos,
hogy vannak típusok, amik füstölnek, aztán, mivel kiderült, hogy
részecskeszûrõ, ezért kiderül, hogy minden dizel füstõl, kivéve a
részecskesûrõs, de az is csak azért nem, mert a szûrõ megfogja.

V> Ami a tobbit illeti: ha a dizel es benzin motort akarod osszehasonlitani,
V> akkor azonos aruakat, hasonlo teljesitmenyueket kell nezni.
V> Sajna a dizel csak turboval egyutt rug labdaba a benzines mellett, es
V> akkor is nagyobb loketterfogatu kell, viszont jelentosen kisebb a
V> fogyasztasa, az ara pedig kb egyforma.

mint láttuk, speciel, az így nem igaz, mert a benzinesnek az adatai
jobbak voltak.

V> A turbos benzines ritka, sokkal dragabb, nem is igazan hetkoznapi
V> hasznalatra valo.

mondod te, aki valszeg még sosem vezették turbos benzinest. én jártam
vele 5 évig(alfa164 2.0V6), és semmi bajom nem volt. a hétköznapokban sem.
ugyanis a benzines csak akkor használja a turbót, amikor több
teljesítmény kell, mint amit maga tudna. a dizelnek meg szinte mindig
kell a töltés, hogy menjen.

V> Ha pedig a loketterfogat hatasat akarod tanulmanyozni, akkor az allando
V> parameterek az ar es teljesitmeny helyett a technologiai megoldasok lesznek.
V> Tehat ne legyen az egyik mexakitos, a masik elektronikus gyujtasu, az egyik
V> szivo, a masik injektoros, stb... Mert bezavar, nem tudod a loketterfogat
V> hatasat onmagaban tanulmanyozni.

ezért is baromság, mikor kijelented, hogy a nagyobb szükségszerûen
többet eszik, mint a kicsi.

V> Te egyreszt osszehasonlitottad volna a turbodizelt a turbo benzinessel,
V> ami nem egy kategoria, ez utobbi sokkal dragabb, es mas celra valo,
V> valamint a lada vagy mi primitiv motort egy modernebb olasz motorral.
V> Almas es korte, nem mukodik!

mint mondtam, a turbós mootort a turbóssal kell összehasonlítani, mert
más és más a motor felépítése. az tévhit, hogy a turbós dizel olcsóbb,
mint a turbós benzines. az árkülönbséget azért látod, mert a turbóval
szerelt benzines autókat nem tömegautónak szánják, ezért a teljes
kialakításuk finomabb, precizebb, elegásabb.
de maga a motor, az jottányit sem drágább, sõt, egyszerûbb, mint a
turbodizel. (persze, ehhez tudnod kellene, hogy mirõl is van szó, de
mindegy)

V> A twin spark meg ugy jon ide, hogy a te alfaid azok voltak, es mivel csak
V> azt irtad hogy olasz, es neked legalabb 2 alfad van tudomasom szerint,
V> felteteleztem hogy arrol beszelsz. Vagy azota van egy mas tipusu olasz
V> autod?

te, vaze, sasnak ne menj, pocsék megfigyelõ vagy, vagy a memóriád is
romlik.
na. akkor mégegyszer. 2 alfám van. egy 3.0V6. ezzel járok. ehhez
hasonlítom a modern dizeleket, mert ez egy öreg, 1980-as évek beli
konstrukció, és a modern dizeleket több ponton felül múlja.
a másik egy 2.0TS, de arról egy büdös szot nem szoltam eddig, mert az
olyan elõnyben van a dizelekkel szemben, hogy nem is lenne fair
emlegetni.

>> étolaj /= biodizel
>> szerintem.

V> Igy van. De alig van kulonbseg, kemiailag tok hasonloak.
V> Valamint vedd eszre, tobben is irtak, hogy etolajjal is siman megy a
V> benzines...

hú, vaze, lemaradtam. már a benzines is megy étolajjal?????
mindenkinek, akinek megy étolaljjal a benzinese, fizetek egy tank
étolajat! szabad a gazda. feltételek: elõttem kell beleönteni a
tankba, és ki kell használni. utána adom a következõt. ezt már szabad
felhasználásra:-)

>> írok, azt nem mondtam sosem, hoyg biodizel, az nem korrekt, én az
>> étolajjal(napraforgó + oliva, nálam ugyanis ezek az étolaj
>> kategóriák), ezt vonom kétségbe, hogy milyen klassz lenne.
>> a biodizel az biodizel, nem egenlõ az étolajjal.

V> Hivatalosan az etolaj nem felel meg a szabvanynak, mert pl tul magas
V> homersekleten fagy meg. Egy hidegebb telen belefagy a tankba az egesz.
V> Nemhivatalosan viszont, ha nem fagyasztod meg, egyenerteku a hivatalos
V> biodizellel. Ertheto?

nem. és biztos vagyok benne, hogy nem egyenértékû.

>> de mondom, vegyél egyet, locsold meg _étolajjal_ és utána számolj be.
>> addig mag hallgass, mert csak kötözködsz.

V> Erdekes, en meg ugy erzem, hogy te kotozkodsz..
V> Majd ha lenyugodtal, olvasd vissza a leveleid, nezd meg az en stilusom,
V> es a tied is...

nem írtam volna, ha nem lennél olyan, mailyen.

>> hg
>>
>> Ács Gábor kérésére abba hagyom, addig, míg megint nem ugatsz valamit
>> rólam.

V> Fogok, ne aggodj. Amint kitalaltam hogy mivel :)

ez az, amirõl beszélek. csakazértis. ki kötözködik?

hg





More information about the Elektro mailing list