Re: BENZIN...MÁJUS 2...ADD
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Sat Apr 23 13:43:09 CEST 2005
> Max Acs Gabi toyotaya nem...
Kéretik nagy 'T'-vel :))))
Vissza az adatokhoz:
A lóerot a benzinünk 7800-on adja le, a dízel (a kevesebbet) 3600-on. Tehát
ha a lóerot dicsérjük, mondjuk hozzá a zajt is.
CO2 2liter dízel: 192 városban, 262 a benzin 1,8-nál. Nem dupla, de jóval
több. Kombinált fogyasztás: 5,7 vs. 8,3 a 2000 vs 1800 ccm-nél. 280Nm dízel
2000-en, 180Nm benzin 6800-on.
Sajna még mindig nem világos a teljesítménytöbblet elonye a
nyomatéktöbblethez képest. Mivel szakbarbár vagyok, megpróbálom
villanymotorhoz hasonlítani. Ha több benne a Nm, azt jelenti, hogy nehezebb
vödröt tudok vele felhúzni az építkezésen. Ha több a kW, akkor több áram
folyik rajta, tehát többet fogyaszt. De mi köze ennek a vödörhöz?
Kéretik nem leugatni, ha túl naív volt a hasonlat :)))
Gábor
----- Original Message -----
From: "Fuzesi Arnold" <arno at externet.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Saturday, April 23, 2005 1:19 PM
Subject: Re: BENZIN...MÁJUS 2...ADD
> Nem szennyezem ketszer annyival.
> CO2 Emission (g/km): 155 (1.9 JTD) bis 212 (2.0 JTS)
>
> 155/1.9*2.0=163 versus 212 ha mindkettot 2.0-ra normaljuk. Kozelsem
ketszer
> annyi.
> Kb annyival tobb mint amennyivel erosebb a motor.
> De a JTS kicsit tokosebb motor.... a JTD meg turbo. (nem 1.9-es
> gyorsitaskor...azaz jellemzoen varosban)
> Errol ennyit.
>
> JTS 2.0 160 LE !!!!!!!!!!!!! 8.9-es fogyasztas
> JTD 1.9 115 LE (normalva 120) 5.8-as fogyasztas (normalva 2.0-ra, 160
LE-re
> 8.49 )
>
> Tehat miert is jo a dizel? Kezdem nem erteni....
> Co2-ben nem jobb
> Gyengebb
> Nehezebb (100 bol 1 nem az..)
> Nagyobb a zajszennyezese (varosban -jellemzoen alacsony fordulaton
> hangosabb) (100 bol 1 nem az..)
> Bonyolultabb a turbo stb miatt
> Budos
> Kormol (beleall a tudobe a palcika alaku korommolekula/infarktus)
> Nem fogyaszt kevesebbet. (Lasd fenn, lasd toyota a masik levelben)
> A dizel 250 Ft korul van ha jol emlekszem ugyan ugy mint a 95-os.
> Vetelara magasabb (100 bol 10 nem az..)
>
> Hö?
> Tehat????????????,
>
> > A 3.0 miert lenyeges? Azota rajottetek ti is, hogy a nagyobb motor
tobbet
> > fogyaszt? :)
>
> Attol fugg hol/hogy, hasznalod...
>
> > Nem lenne jo ha osszefustolnek az orszagot, ki kene talalni tamogatast a
> > reszecskeszuro felszerelesere stb...
>
> Eccerubb lenne ha gyarilag megoldanak pl a VW-nel ugymint pl a PUG
> megcsinalja egesz jol
>
> > Mert azzal egyutt mar egyertelmu hogy a dizel jobb.
>
> Miertis? Mint latjuk nemjobb.... Semmiben. Co2-ben sem!!!
> Csak egy megfeleloen modern benzinhez kell hasonlitani.
>
> > Inkabb ebben az iranyban lenne erdemes probalkozni, nem a 'minden dizel
> > szar' iranyban. Arrol ugyanis senkit nem fox meggyozni, amig a
kornyezet-
> > szennyezes tulnyomo reszet benyas autok okozzak.
>
> Persze mert tobb a benzines...
>
> > Nem, a Gellerthegyrol es a Dunarol :)
>
> Meg a Moricz korterrol... :))
>
> > Ez baj. Eleve bezarod az agyad az uj informaciok elol.
>
> Lasd fenn.
>
> > -A zajszennyezese nehany meter tavolsagban mar belevesz az alapzajba.
>
> Node az alapzajt ez okozza... :))
>
> > Ha gazt adsz amugy is kisebb mint a benyasaknak.
More information about the Elektro
mailing list