OT diesel

Varga Tibor varga at gyogyinfok.hu
Wed Apr 20 12:50:11 CEST 2005


Sziasztok!

Na most már én is belebeszélek. :-)


>> Ez konnyen lehet, pl azert, mert a dizelek lomhabbak, nehezebben
>> porognek fel.
>
> De nem lomhabbak szvsz.
> Azert porog fel lasabban, mert a piacon kaphato dizelekben a 
> dizelmotorokra jellemzo maximalis hasznalhato fordulatszam miatt 
> nagyobb attetelu a valto. 

A diesel motor üresben is lassabban pörög fel. Ekkor pedig nincs szerepe 
a váltónak.
Ennek oka, hogy a lökethosz nagyobb, mint a benzines autók esetében.
Na ez a mondat sem igaz, mert az amerikai benzines autók motorjának is 
nagy a lökethossza.
Ezért is alacsony a lökettérfogathoz képest a teljesítményük, ezért van 
már alacsonyabb
fordulaton nagyobb nyomatékuk az európai (japán) benzines társaikhoz képest.
Az európaiak benzinesben azt szeretik, amelyiknél a furat és a löket kb 
egyenlo".
Az amerikaiak meg a hosszú löketü benzines autókat szeretik, ezért a japánok
nekik ilyet (is) gyártanak.

Üdv. Tibi




More information about the Elektro mailing list