OT diesel
Varga Tibor
varga at gyogyinfok.hu
Wed Apr 20 12:50:11 CEST 2005
Sziasztok!
Na most már én is belebeszélek. :-)
>> Ez konnyen lehet, pl azert, mert a dizelek lomhabbak, nehezebben
>> porognek fel.
>
> De nem lomhabbak szvsz.
> Azert porog fel lasabban, mert a piacon kaphato dizelekben a
> dizelmotorokra jellemzo maximalis hasznalhato fordulatszam miatt
> nagyobb attetelu a valto.
A diesel motor üresben is lassabban pörög fel. Ekkor pedig nincs szerepe
a váltónak.
Ennek oka, hogy a lökethosz nagyobb, mint a benzines autók esetében.
Na ez a mondat sem igaz, mert az amerikai benzines autók motorjának is
nagy a lökethossza.
Ezért is alacsony a lökettérfogathoz képest a teljesítményük, ezért van
már alacsonyabb
fordulaton nagyobb nyomatékuk az európai (japán) benzines társaikhoz képest.
Az európaiak benzinesben azt szeretik, amelyiknél a furat és a löket kb
egyenlo".
Az amerikaiak meg a hosszú löketü benzines autókat szeretik, ezért a japánok
nekik ilyet (is) gyártanak.
Üdv. Tibi
More information about the Elektro
mailing list