OT diesel
Nemeth Szabolcs
sznemeth at tvn.hu
Wed Apr 20 00:12:05 CEST 2005
Hello!
Tuesday, April 19, 2005, 10:58:49 PM, you wrote:
> Azert egy 1.3-as suzu motortol ne varjunk sokat :)))
> Nem a technika csucsat jelenti kozel sem.
Egyrol beszelunk?!?
"Az Ignis első körben egy vadonatúj, 1,3 literes, 16 szelepes,
93 lóerős, változtatható szelepvezérlésű motorral készül.
Mi a VVT - Variable Valve Timing - változtatható szelepvezérlés:
A hagyományos motoroknál a szelepek állandó sebességgel nyitnak és
zárnak, tekintet nélkül a motor fordulatszámára. A Suzuki VVT-je esetében ez sebességfüggő.
Egy erre a célra kifejlesztett úgynevezett actuator határozza meg, mennyi ideig maradjanak nyitva a szelepek.
A gyújtáselosztó nélkül működő gyújtórendszer (D-DLI) jelöli ki a precízen meghatározott gyújtásidőt.
A vezérműnél és a főtengelynél elhelyezett szenzorok mérési eredményeit a rendszer szinkronizálja.
Ennek eredményeképpen a nyomaték alacsony fordulatszámnál is elég magas marad,
az üzemanyag tisztábban és hatékonyabban ég el."
> Valszeg masak az igenyeink.
> 2.2Hdi 607-es Peugeot volt a legjobb dizel amit
> eddig vezettem.
Ez kb olyan lehet mint egyik ismerosom Meganja 1.4-es benzines. Nagy batar "kis" motorral.
> Nem kene annyit benzinre koltenem. De ha egyszer kozel sem nyujtja azt amit
> varok, akkor...
Valoszinu nem fogjuk egymast meggyozni. En sem voltam dizel parti de a
ceges clio nagyon megy. Csak marha kenyelmetlen. Multkor vittek egy
2000-es TD Mazdaval az meg mint allat. Ha sok penzem lenne
vennek egy nagy dizelt, ha nagyon sok akkor egy turbos benzinest.
Meg talatam meg egy jot szinten suzuki temaban:
"A gyorsulás valahol kevéssel 10 másodperc körül van, és az olasz
autókhoz hasonlóan a hangos motor miatt az Ignist is gyorsabbnak érezzük,
mint amilyen valójában - pedig valójában is épp elég gyors."
> Arnold
--
Udv,
Szabolcs mailto:sznemeth at tvn.hu
More information about the Elektro
mailing list