OT diesel
Babrian Viktor
v at renyi.hu
Tue Apr 19 16:55:07 CEST 2005
> Es mivel egy benzines motornak a nyomatekmaximuma nem a fordulatmaximumon
> van, -> a loero maximuma sem a max fordulaton van.
> Dizelnel sokkal linearisabb a nyomatek-fordulatszam gorbe, ezert van az, hogy
> 3500-os fordulattal mesz minden dizel kocsival 170-et. (benzinesnel ez a
> fordulat legalabb 4500).
> Persze igazabol ez attetel fuggo (valto), de hat azert van ilyan valto a
> dizelekbe, mert lehet, a motor tudja moge rakni a kakaot :)
A kerekre juto nyomatek az motor nyomatekanak es kihajtas atteteleinek a
fuggvenye.
Azert van hosszabb valto a dizelekben, mert igy erik el, hogy menjen az
autod 170-et. Rovidebb valtoval (mint a benzinesekben) kb 120 lenne a
vege.
Ezert van az is, hogy miert nem gyorsul a dizel szazszor jobban a
benzinesnel, ha egyszer ordenare nyomateka van a _motornak_.
A kerekre kb ugyanannyi jut le, mint a benzinesnel, mint ahogy a
tapasztalat mutatja is. (en nem eszlelem, hogy a dizelek jobban
gyorsulnanak)
Ha majd a dizelek is siman elporognek 7000ig, bujdoshatnak a benzinesek,
mert be kell majd annyival erniuk, hogy csendesebb az autojuk :)
(akkor majd nem kell alajuk hosszu valto)
Es egyanebbol fakadoan nem ertem, miert kell egy dizellel
tobbet/kevesebbet valtani varosban, mint egy benzinessel.
udv,
Viktor
More information about the Elektro
mailing list