OT diesel

Babrian Viktor v at renyi.hu
Tue Apr 19 16:55:07 CEST 2005


> Es mivel egy benzines motornak a nyomatekmaximuma nem a fordulatmaximumon 
> van, -> a loero maximuma sem a max fordulaton van.
> Dizelnel sokkal linearisabb a nyomatek-fordulatszam gorbe, ezert van az, hogy 
> 3500-os fordulattal mesz minden dizel kocsival 170-et. (benzinesnel ez a 
> fordulat legalabb 4500).
> Persze igazabol ez attetel fuggo (valto), de hat azert van ilyan valto a 
> dizelekbe, mert lehet, a motor tudja moge rakni a kakaot :)
A kerekre juto nyomatek az motor nyomatekanak es kihajtas atteteleinek a 
fuggvenye.
Azert van hosszabb valto a dizelekben, mert igy erik el, hogy menjen az 
autod 170-et. Rovidebb valtoval (mint a benzinesekben) kb 120 lenne a 
vege. 
Ezert van az is, hogy miert nem gyorsul a dizel szazszor jobban a 
benzinesnel, ha egyszer ordenare nyomateka van a _motornak_.
A kerekre kb ugyanannyi jut le, mint a benzinesnel, mint ahogy a 
tapasztalat mutatja is. (en nem eszlelem, hogy a dizelek jobban 
gyorsulnanak)

Ha majd a dizelek is siman elporognek 7000ig, bujdoshatnak a benzinesek, 
mert be kell majd annyival erniuk, hogy csendesebb az autojuk :)
(akkor majd nem kell alajuk hosszu valto)

Es egyanebbol fakadoan nem ertem, miert kell egy dizellel 
tobbet/kevesebbet valtani varosban, mint egy benzinessel.

udv,
Viktor




More information about the Elektro mailing list