Re: Autós gond
jhidvegi
jhidvegi at freestart.hu
Mon Apr 4 14:18:53 CEST 2005
Csak egy kósza ötlet, hátha véletlenül ugyanaz a banális hiba van nálad is, mint
nálam.
A jelenség az volt, hogy egyszercsak leállt a gép, moccanni se tudott. Előtte
pár percel akadozott, egy bizonyos gázon még odébbment, de sem alapjáraton
nemigen akart maradni, gázadáskor meg csak köhögés.
Az aksi halt le teljesen, miután megszűnt a töltés.
Azért szünt meg, mert eltört a generátorról az aksi felé menő kábel saruja, de
olyan alattomos módon, hogy a zsugorcső féleség ott tartotta a kábelt, csak a
kontakt szűnt meg.
Ennek mintájára el tudom képzelni, hogy olykor-olykor helyreáll a kontakt, van
töltés, az aksin hirtelen meglesz a kellő feszültség, minden rendben, de ha
elmegy a töltés, egyszercsak az aksiban lévő delej is túl kevés lesz. Már a
normál menethez is.
Persze lehet, hogy némi várakozás után lesz benne annyi delej, hogy még el is
indul, és ha a töltés is helyreáll, mert megjön a kontakt, akár sokáig is
elmehet.
Jelenség: ha nincs töltés, de az aksi fel van töltődve, akkor följebb megy az
alapjárati fordulatszám. Sőt, ha van olyan játék a programjában, hogy ha megy az
autó, akkor az alapjárati fordulatszám alacsonyabb, és amikor kezdesz lefékezni
(piros lámpa pl), egy bizonyos kis sebességnél picit följebb megy az alapjárat.
Nos, ez töltés nélkül (ami ugye azért terhel a motornak) jelentősen feljebb megy
átmenetileg, akár 1500-ra vagy még följebb is, ha korábban 900 körülire állt be.
Csak egy ötlet, bocs a sok dumáért. Viszont jól ellenőrizhető egy V-mérővel, ha
ez az ábra. Leáll a gép, aksin még 12V se nagyon van meg.
hjozsi
____________________________________________________________________
Miert fizetsz az internetert? Korlatlan, ingyenes internet hozzaferes a FreeStarttol.
Probald ki most! http://www.freestart.hu
More information about the Elektro
mailing list