BUZ 941
Safar Miklos
safi at mail.externet.hu
Sun Apr 3 20:56:27 CEST 2005
Szia!
> Ugyes. Melyik autokban van ilyen?
Az összes common rail befecskendezo rendszeru dízel autóban, (a megnevezés a
Bosch-tól ered), de így muködik más gyártók hasonló funkciójú befecskendezo
rendszere is, csak más név alatt fut.Legutóbb egy mercit láttam ilyen
rendszerrel, ukrán gázolajjal járt a tulaj, és 2 év alatt megette a
nagynyomású szivattyúját a rossz minoségu gázolaj.400-500 ezer volt hozzá
egy új. Mondjuk az injektorok is drágák, 120 ezertol a csillagos égig
darabja.
Viszont a motor gyönyöru környezetvédelmi paraméterekkel üzemel, és még
takarékosabb is mint a hagyományos befecskendezések.(mivel aktív
égésvezérlés van ). Lehet hogy talán mechanikailag is egyszerubb egy
nagynyomású dugattyús szivattyú plusz egy elektromos injektor, mint egy
hagyományos adagoló a mechanikus injektorokkal.(Biztosan kell muszaki
színvonal a gyártásukhoz.)
>>mivel ennél is nagyobb az áramfelvétel az injektor nyitásakor
> > (nagyon gyors nyitás kell), bár ez csak rövid ideju csúcs.
>
> Ezt hogy csinaljak? 12V-nal nagyobb tappal?
A táp a kocsi rendes tápfesze (10-14V), mert azért nem teljesen feltöltött
akkuról is kell mennie.
Az injektoron egy mezei ohm-mérovel, (amivel 0,3 ohm-ot még le tudok mérni,
bár pontatlanul) nem tudtam ellenállást mérni.Gondolom 0,1 ohm alatt (ezért
a nagy áramfelvétel) lehet valahol.
Ezért is nem lehet rajta huzamosan a feszültség, mert a tekercs megadja
magát.
> > Jellemzo, hogy pl a common rail injektoroknál ahol 1000 - 2000 bar-os
>
> Ez tuti? Le vagyok maradva, en 1 nullaval kevesebbrol hallottam.
Tuti, az 1000-2000 bar ! Bár már halottam 2000 bar felettirol is.
Ha belegondolsz, egy normál adagolós rendszerben (gázolaj !) az injektor
120-160 bar felett kezd nyitni, (típusfüggo), a kicsit modernebb rendszernél
ahol kétrugós injektorokat használnak a 2. rugó nyit 140-200 bar között
(szintén típusfüggo)
Common rail befecskendezo rendszert a leállás után x ideig tilos megbontani
a benne lévo nagy nyomás miatt. (Bosch eloírás)
Egyszer egy ilyen rendszert (common rail) muködtettem gépkocsiból
kiszerelve, egy 3 KW-os villanymotorral meghajtva.Az injektor egy üres
kannába fecskendezte a gázolajat.Mivel széles volt szöráskúp, így húztunk rá
egy megfelelo átmérojo muanyag csövet, hogy ne spricceljen mindenhova. (
finom köd jön ki belole, ha már folyadékcseppet lehet látni az régen rossz).
A csövet kb fél perc alatt átlyukasztotta a nyomás.
A common rail csövet (nyomástartó cso) az injektorral összeköto nyomócso
helyére normál dízel-adagolós nyomócsövet rakva 3-4 óra üzemido alatt
átlyukasztotta. Különleges, -a magas nyomást elviselo- nyomócsövekkel lehet
használni. (legalábbis huzamosan) a rendszert.
safi
> Thus spake Safar Miklos:
>
> > De azért mindig nagyobb mint 0,5 ms, foleg common rail-nél, ahol a
> > befecskendezés több részre van osztva.(égés-szabályozás ! ) Van például
egy
> > "elo-befecskendezés" direkt azért hogy a fo mennyiség már egy égo
tuzgolyóba
> > érkezzen.
>
> Ugyes. Melyik autokban van ilyen?
>
> > A 6000-es fotengelyfordulathoz 50Hz-es befecskendezés tartozik
>
> Hat igen, az nem kHz...
>
> > hengerenként, mivel csak minden második fötengelyfordulatnál történik
> > robbanás.( ahogy írtad is).A 20-40A viszont csak átlag, ( a
befecskendezés
> > idejére) mivel ennél is nagyobb az áramfelvétel az injektor nyitásakor
> > (nagyon gyors nyitás kell), bár ez csak rövid ideju csúcs.
>
> Ezt hogy csinaljak? 12V-nal nagyobb tappal?
>
> > Jellemzo, hogy pl a common rail injektoroknál ahol 1000 - 2000 bar-os
>
> Ez tuti? Le vagyok maradva, en 1 nullaval kevesebbrol hallottam.
>
> > safi
>
> --
> Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
> "A vegcelunk nem a halal. A vegcelunk az elet. (R.M.)"
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
>
> --
> Internal Virus Database is out-of-date.
> Checked by AVG Anti-Virus.
> Version: 7.0.308 / Virus Database: 266.8.4 - Release Date: 2005.03.27.
>
>
More information about the Elektro
mailing list