Sziasztok + Gyroszkóp hogyan

Vajk Fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Sep 28 22:13:10 CEST 2004



charles hoss wrote:

>
> igen , de az elfordulas iranyat probaljuk meghatarozni . itt egy 
> gondolatkiserlet :
> a harom szenzort (kotel , tangencialis , radialis) egy dart-szeru 
> farokkal felkotod egy cernara es elkezded forgatni - 45 foknal a 
> radialis nullat mer , a tangencialis nullat mer , a koteliranyu pedig 
> 1.42 g-t . ha ezt most megforditod akkor is itt marad a dolog .


A radialis +-g kozti erteket fog mutatni, poziciotol fuggoen.

Nem az en otletem, valaki irta itt, de szerintem mukodik:
ket szenzor kell, a farkon vannak, tengelyuk egy a farokra meroleges 
sikban van, egymassal 90, a vizszintessel 45 fokot zarnak be. Ekkor 
nyugalmi helyzetben mindketto gyokkettoperketto g-t mutat. Ha a farok 
egyik vagy masik iranyba gyorsul a forotor tengelye korul, akkor az 
egyik szenzor jelet csokkenti, a masiket noveli. Hangsulyozom (mert 
mindenki repulos peldakkal jon) hogy ez kizarolag arra jo, hogy egy 
_helikopteren_ megmondd, hogy jo e a farokrotorszog, es merre rossz. 
Magyarul hogy porog e a _fuggoleges_ tengely korul a heli vagy sem.

vajk





More information about the Elektro mailing list