Golf V, volt: F1 fizika

ide.ne.irj at freemail.hu ide.ne.irj at freemail.hu
Sun Sep 26 14:42:29 CEST 2004


Thus spake HAJDU Csaba:

> Ha nem hasznalod, akkor a motor nem a kivant modon fog mukodni. 
> Persze mukodtethetned ezzel a bizonyos szamitott mennyisegu 
> benzinnel is, de a valosagban nem ezt teszed, hanem korrigalsz. Az 
> uj motor egy alaptablazattal indul, ami nyilvan a lambda 
> hasznalata nelkul all elo, aztan majd modosul, ha kiderul, hogy a 
> benne levo ertekek mellett nem lett jo a lambda.
>
> Amikor mar az adott motorhoz modositott tablazatod van, akkor 
> valoban kisebb a lambda szerepe, mindaddig, amig nem valtoznak a 
> korulmenyek. De ha valtozik a benzin minosege, kopik az injektor, 
> stb., akkor modositani kell a tablazatot, azaz ujra lenyeges lesz 
> a lambda.
>
> Tehat: egy adott befecskendezi idohoz valamilyen pontossaggal 
> ketsegtelenul meg tudod mondani a fogyasztast, viszont az "osszes 
> parameterbol", amennyiben ezek kozott nem szerepel a lambda, nem 
> tudsz olyan idot szamolni, ami a gyakorlatban korrekcio nelkul 
> hasznalhato lenne.

Egyreszt teljesen egyetertek, masreszt ezt irja az RT cikk is,
harmadreszt a Bosch-os mernok kollegank is...
Negyedreszt mi a rakert kene lambda ha nem hasznalnak a jelet? :))
(Raadasul ketto is...)
Tobben mar kezdik erteni, egyesek sajat lambdas szabalyozot is
epitettek, de ezt a ket sracot nem lehet meggyozni... Na nem is baj
ez feltetlenul. Csak unalmas.

-- 
Valenta Ferenc <vf at elte.hu>   Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
" ... USE KOTEL ON KAMPO WITH NYAK"




More information about the Elektro mailing list