Golf V, volt: F1 fizika
ide.ne.irj at freemail.hu
ide.ne.irj at freemail.hu
Sun Sep 26 14:42:29 CEST 2004
Thus spake HAJDU Csaba:
> Ha nem hasznalod, akkor a motor nem a kivant modon fog mukodni.
> Persze mukodtethetned ezzel a bizonyos szamitott mennyisegu
> benzinnel is, de a valosagban nem ezt teszed, hanem korrigalsz. Az
> uj motor egy alaptablazattal indul, ami nyilvan a lambda
> hasznalata nelkul all elo, aztan majd modosul, ha kiderul, hogy a
> benne levo ertekek mellett nem lett jo a lambda.
>
> Amikor mar az adott motorhoz modositott tablazatod van, akkor
> valoban kisebb a lambda szerepe, mindaddig, amig nem valtoznak a
> korulmenyek. De ha valtozik a benzin minosege, kopik az injektor,
> stb., akkor modositani kell a tablazatot, azaz ujra lenyeges lesz
> a lambda.
>
> Tehat: egy adott befecskendezi idohoz valamilyen pontossaggal
> ketsegtelenul meg tudod mondani a fogyasztast, viszont az "osszes
> parameterbol", amennyiben ezek kozott nem szerepel a lambda, nem
> tudsz olyan idot szamolni, ami a gyakorlatban korrekcio nelkul
> hasznalhato lenne.
Egyreszt teljesen egyetertek, masreszt ezt irja az RT cikk is,
harmadreszt a Bosch-os mernok kollegank is...
Negyedreszt mi a rakert kene lambda ha nem hasznalnak a jelet? :))
(Raadasul ketto is...)
Tobben mar kezdik erteni, egyesek sajat lambdas szabalyozot is
epitettek, de ezt a ket sracot nem lehet meggyozni... Na nem is baj
ez feltetlenul. Csak unalmas.
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
" ... USE KOTEL ON KAMPO WITH NYAK"
More information about the Elektro
mailing list