Golf V, volt: F1 fizika

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Sat Sep 25 11:39:53 CEST 2004



Szia,

2004. szeptember 25., 11:19:44, írtad:


FA> ----- Original Message ----- 
FA> From: "pyxys1" <pyxys1 at westel900.net>
FA> To: "Trebitsch" <elektro at tesla.hu>
FA> Sent: Saturday, September 25, 2004 10:58 AM
FA> Subject: Re: Golf V, volt: F1 fizika


>> csak arra voltam kiváncsi, hogy mennyit bír átereszteni 3.00bar
>> nyomásnál. alfában lévő spricnihez kerestem adatot, mert akarok
>> fogyasztás mérést csinálni, és nem tudtam eddig, hogy egységnyi időhőz
>> mennyi benya tartozik.

FA> Ha erdekel vannak kepleteim ami alapjan az akkufesszel is korrigalt
FA> benzinateresztesi mennyiseget pontosan ki tudod szamolni.
FA> Igy tenyleg pontos lesz a fogyasztasmerod. Csokkeno akkufesznel nemcsak a
FA> nyitas-zaras hossza no meg (az EFI altal), hanem az atmenet is nyitas-zaras
FA> allapot kozott. Az EFI ezt is szepen ki tudja korrigalni, de ha a
FA> fogyasztasmero amit csinaltal
FA> ezt nem veszi figyelembe, akkor icipicit pontatlan lesz.
FA> Nevetseges ez az egesz komolyan mondom.
FA> Egy fizikus meg egy injektoros motort eleteben nem lato droid oktatja a
FA> bandat...
FA> Mikor meg a negyutemu motor alap mukodesevel nincs tisztaban.

>> (tudodtudom, vf és hcs szerint tök pontatlan lesz és szart sem ér
>> majd az egész, és különben is hülye vagyok, de szerintem egy ilyen
>> hülyének, mint én, pont jó lesz, ha ekkora pontosságot tud, amekkorát
>> így meg lehet csinálni)

FA> Fogja magat az ember, bemegy egy muhelybe ahol van fekpad, van lambdamero.
FA> Szepen kozel minden terhelesi allapotban elkezdi meregetni a kocsit ha
FA> irhato komputere van.
FA> (pl. MOTEC, vagy az altalunk fejlesztett MOTEC szintu ET7) akkor
FA> elkepesztoen pontosan be tudja loni a tablazatokat az
FA> adott kocsira szabva.
FA> Mivel ezek a tablazatok pontosak a kocsi dinamikaja sokkal jobb lesz
FA> elmeletileg.
FA> Mert a lambda szabalyzas kisebb hibat kell korrigaljon.
FA> Amit mellekesen irto lassan tesz meg. Meg ha par HZ-el is dolgozik, akkor
FA> is.
FA> Aztan miutan ez megvan elmegy egy probakorre es meglepodve tapasztalja hogy
FA> a kocsi
FA> ugyan akkora fogyasztas mellet nagyobb teljesitmenyu/dinamikusabb lett
FA> _gyakorlatilag_ is.
FA> Pedig semmi nem valtozott.
FA> Az atyauristen lambda ott figyel mint eddig is. Elotte miert nem tudta ezt
FA> produkalni?
FA> Ez egy gyonyoru gyakrolati pelda ami szepen alatamasztja hogy a lambda
FA> messze nem jatszik olyan
FA> fontos szerepet mint az egyesek hiszik.
FA> (Ahogy Viktor baratom mondta: megnezne ki az aki 1 bitre tudna szabalyozni
FA> egy ilyen rendszert mint egy belso egesu motor)

FA> Meg az a nagyon fura, hogy ha eleg lenne nagyjabol adagolni a lambda majd
FA> korrigal, akkor:
FA> A nem legtomegmeros, azaz a MAP szenzoros kocsikban miert van mindig
FA> levegohomero?
FA> Azert mert igen is fontosak a mert adatok, mert azok alapjan kell pontosan
FA> adagolni, hogy a kocsi ne legyen lusta, dinamikusan menjen, ne a lambdara
FA> hagyatkozzon.
FA> Kell merni a levego homersekletet is mert a surusege, ezaltal a beszivott
FA> levego tomege erosen fugg a homersekletetol.

FA> (A sok bamba tuningos beteszi a draga kis ellenallasu olajszurot a legszuro
FA> helyere. De az olajszuro meg a forro levegot szivja
FA> be a motorterbol, egyszeruen nem tud annyi bemenni mint amennyi az adott
FA> teljesitmenyhez kellene. )
FA> Ezert nem veletlen szivjak onnan a kocsik a levegot ahonnan. (Kocsi
FA> frontjarol)
FA> Nomeg egyfajta feltoltest is ad nagy sebessegnel... (+par LE, 10 alatt
FA> mindenkeppen)

FA> Arnold


naná, hogy érdekel. sőt.

--
Üdvözlettel,
 pyxys1                            
web:  www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu





More information about the Elektro mailing list