Golf V, volt: F1 fizika

Fuzesi Arnold arno at externet.hu
Sat Sep 25 11:19:44 CEST 2004


----- Original Message ----- 
From: "pyxys1" <pyxys1 at westel900.net>
To: "Trebitsch" <elektro at tesla.hu>
Sent: Saturday, September 25, 2004 10:58 AM
Subject: Re: Golf V, volt: F1 fizika


> csak arra voltam kiváncsi, hogy mennyit bír átereszteni 3.00bar
> nyomásnál. alfában lévő spricnihez kerestem adatot, mert akarok
> fogyasztás mérést csinálni, és nem tudtam eddig, hogy egységnyi időhőz
> mennyi benya tartozik.

Ha erdekel vannak kepleteim ami alapjan az akkufesszel is korrigalt
benzinateresztesi mennyiseget pontosan ki tudod szamolni.
Igy tenyleg pontos lesz a fogyasztasmerod. Csokkeno akkufesznel nemcsak a
nyitas-zaras hossza no meg (az EFI altal), hanem az atmenet is nyitas-zaras
allapot kozott. Az EFI ezt is szepen ki tudja korrigalni, de ha a
fogyasztasmero amit csinaltal
ezt nem veszi figyelembe, akkor icipicit pontatlan lesz.
Nevetseges ez az egesz komolyan mondom.
Egy fizikus meg egy injektoros motort eleteben nem lato droid oktatja a
bandat...
Mikor meg a negyutemu motor alap mukodesevel nincs tisztaban.

> (tudodtudom, vf és hcs szerint tök pontatlan lesz és szart sem ér
> majd az egész, és különben is hülye vagyok, de szerintem egy ilyen
> hülyének, mint én, pont jó lesz, ha ekkora pontosságot tud, amekkorát
> így meg lehet csinálni)

Fogja magat az ember, bemegy egy muhelybe ahol van fekpad, van lambdamero.
Szepen kozel minden terhelesi allapotban elkezdi meregetni a kocsit ha
irhato komputere van.
(pl. MOTEC, vagy az altalunk fejlesztett MOTEC szintu ET7) akkor
elkepesztoen pontosan be tudja loni a tablazatokat az
adott kocsira szabva.
Mivel ezek a tablazatok pontosak a kocsi dinamikaja sokkal jobb lesz
elmeletileg.
Mert a lambda szabalyzas kisebb hibat kell korrigaljon.
Amit mellekesen irto lassan tesz meg. Meg ha par HZ-el is dolgozik, akkor
is.
Aztan miutan ez megvan elmegy egy probakorre es meglepodve tapasztalja hogy
a kocsi
ugyan akkora fogyasztas mellet nagyobb teljesitmenyu/dinamikusabb lett
_gyakorlatilag_ is.
Pedig semmi nem valtozott.
Az atyauristen lambda ott figyel mint eddig is. Elotte miert nem tudta ezt
produkalni?
Ez egy gyonyoru gyakrolati pelda ami szepen alatamasztja hogy a lambda
messze nem jatszik olyan
fontos szerepet mint az egyesek hiszik.
(Ahogy Viktor baratom mondta: megnezne ki az aki 1 bitre tudna szabalyozni
egy ilyen rendszert mint egy belso egesu motor)

Meg az a nagyon fura, hogy ha eleg lenne nagyjabol adagolni a lambda majd
korrigal, akkor:
A nem legtomegmeros, azaz a MAP szenzoros kocsikban miert van mindig
levegohomero?
Azert mert igen is fontosak a mert adatok, mert azok alapjan kell pontosan
adagolni, hogy a kocsi ne legyen lusta, dinamikusan menjen, ne a lambdara
hagyatkozzon.
Kell merni a levego homersekletet is mert a surusege, ezaltal a beszivott
levego tomege erosen fugg a homersekletetol.

(A sok bamba tuningos beteszi a draga kis ellenallasu olajszurot a legszuro
helyere. De az olajszuro meg a forro levegot szivja
be a motorterbol, egyszeruen nem tud annyi bemenni mint amennyi az adott
teljesitmenyhez kellene. )
Ezert nem veletlen szivjak onnan a kocsik a levegot ahonnan. (Kocsi
frontjarol)
Nomeg egyfajta feltoltest is ad nagy sebessegnel... (+par LE, 10 alatt
mindenkeppen)

Arnold




More information about the Elektro mailing list