Golf V, volt: F1 fizika

ide.ne.irj at freemail.hu ide.ne.irj at freemail.hu
Fri Sep 24 19:59:00 CEST 2004


Thus spake Trebitsch:

> megfelelo erteket. Ezutan figyeli a lambdaszonda jelet, es annak megfeleloen
> korrigal, ha kell - ami egy masik tablazatot jelent. Es igy tovabb... Ha nem

Arnold szerint nem korrigal. En le lettem hulyezve ezert a velemenyert.
Amit mellesleg nem csak a cikk allitott, meg egy Bosch-os mernok
listatarsunk, hanem most mar mindenki. Nem ertem.
Kezd nyomasztova valni, hogy az _osszes_ vitaban amikor Arnolddal kaptam
ossze, utolag kiderul hogy nekem volt igazam...

> tablazatokban gondolkodsz, akkor folfoghatod az egeszet egy sokdimenzios
> feluletnek is, ahol az egyik koordinata a legtomeg, a masik a lambda, a

Konyorgom, olvassatok el azt a cikket amire hivatkoztam!! Szo szerint
ugyanezt irja, le is vannak rajzolva ezek a feluletek!

> derivaltja... Kalibralasrol nincs szo.  A rendszer egyetlen
> visszacsatolasban szereplo, tehat a kimeneti oldalon levo erzekeloje a
> lambdaszonda, vagy lambdaszondak, mer manapsag mar szokas kettot is
> hasznalni, egyiket a katalizator elott ahol eddig, a masik meg utana, EURO
> mittomenhanyas normahoz.

Kalibralas van. Legalabbis en igy hivnam, mert tokeletesen kimeriti a
kalibralas fogalmat. Bejott x levego, a tablazatbol/gorbekbol interpolalja
hogy a szukseges benzinmennyiseg y. Beadja, lambda nem tokeletes, mert
sem az injektor, sem a legmennyiseg-mero nem tokeletes, sem az egyeb
muszerek, valamint a benzin is lehet szar (kulonosen itthon), ezert az
egyutthatokhoz kiszamit egy korrekciot, amit RAM-ban tarol.
Ezt egy fizikus kalibralasnak hivna. A ket lambdaszonda sem uj.

> Trebitsch

-- 
Valenta Ferenc <vf at elte.hu>   Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"Failed reading source file... (A muvelet sikeresen befejezodott.)"




More information about the Elektro mailing list