Golf V, volt: F1 fizika

ide.ne.irj at freemail.hu ide.ne.irj at freemail.hu
Fri Sep 24 19:11:08 CEST 2004


Thus spake Trebitsch:

> Sok problema van ott... Csak tippelni tudok, de valoszinunek tartom hogy a
> magas oktanszamu benzin altal lehetove valt nagyobb kompresszio tobbet hoz a
> konyhara, mint amennyit az eges lassusagat megoldo dolgok visznek. Minden
> motor kompromisszumok eredmenye, gyakorlatilag semmi mas az egesz mint egy
> kompromisszumgyujtemeny. :)

Ez igaz. Egyebkent lehet hogy azert kell az eges sebesseget csokkenteni,
mert a nagyobb kompresszio (nagyobb nyomas, homerseklet) tulsagosan
megnoveli azt, igy lehet az eges sebesseget visszaallitani az optimalis
tartomanyba. De en hatarozottan ugy emlexem, hogy az eges tul lassu,
ezert nem lehet novelni a fordulatszamot.
Ha 10000rpm-el forog a motor, 6ms a periodusido, ennek negyede, tehat
1.5ms a teljes tagulasi utem, es ennek az elejen, a leheto legrovidebb
ido alatt kene lezajlania a robbanasnak.
Ha mondjuk 15000rpm-en porog, mar csak 1ms van, es mondjuk ennek az elso
otodeben kene az egesnek megtortenni, tehat 200us van ra...
Ennel sokkal tovabb tart, azert is kell az elogyujtassal bohockodni.
En arra tippelnek, hogy az adalek nem nagyon lassitja az egest, elsodleges
celja a spontan robbanas megelozese.

> Amugy azer annyira nem lassu annak az egesnek a sebessege, fejbol most meg
> nem mondom pontosan, de a dugattyu kozepsebesseghez kepest 3-4 nagysagrend
> kulonbsegre emlexem.

En meg ugy emlexem, hogy total egy nagysagrendben van a periodusidovel
magasabb fordulatszamon. De ezt most pillanatnyilag nem tudom hogy hol
olvastam. Vegul is mindegy, mert ugy is xar minden irodalom amit en
olvasok ezzel kapcsolatban...

> Trebitsch

-- 
Valenta Ferenc <vf at elte.hu>   Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"Vetkezz csak, gyonni raersz kesobb is..."




More information about the Elektro mailing list