Golf V, volt: F1 fizika

ide.ne.irj at freemail.hu ide.ne.irj at freemail.hu
Wed Sep 22 15:03:33 CEST 2004


Thus spake Auth Gábor:

>   Segédpélda: Fogj két eltérõ Deprez-kijelzõs multimétert, és cseréld ki a 
> kijelzõket. Mit fog mutatni? Mindkettõ tök mást, mint amit addig, mert nem 
> arra a kiegésztõ alkatrészekre kalibrálták. Akkor most innentõl fogva nem 
> tudunk mérni? Vagy ahogy állítod, addig sem tudtunk, mert kész szerecse, hogy 
> összeillõ alkatrészeket dobáltak bele a mûszerbe a gyárban. Persze, hogy 
> hozzá van kalibrálva.

A Deprez muszer egy muszer, ezert nem jo a pelda.
Ki van kompenzalva minden hatasra, a kijelzest a leheto legnagyobb
mertekben csak a rajta atfolyo aram hatarozza meg.
Talalj egy olyan keszuleket, melynek mukodese ezer dologtol fugg,
idoben sem allando, kopik stb...

> feszültség az akkuban, vagy sem. De nem, azt is csak becsüli. Csak reméli, 
> hogy az olajnyomás annyi, mint amit mér; csak reméli, hogy a Lambda érték 
> annyi, mint amit mér; a motor hõmérséklete annyi, amit mér; ésígytovább. 

Feszultseg, nyomas egeszen pontosan merheto.
Anyagmennyiseg igen problemasan... Nezd meg mennyi trukkozes van a
legmennyiseg-mero korul is. A benzin mennyiseget pedig egyaltalan nem
is meri senki!!
Ez olyan, mint a kozertben, amikor kersz 20 deka parizsit.
A pultos meres nelkul, _szemre_ levag valamennyit. (injektor) Aztan
rateszi a merlegre (lambda), kiderul hogy tobb vagy kevesebb, korrigal.
Persze 20 ev gyakorlat utan egyre ritkabban kell korrigalni, egyre
pontosabban adagol szemre. De akkor kersz tole sonkat (mas benya), azt
megint el fogja cseszni, azt is meg kell tanulnia...
Aztan kerhetsz sajtot is :)

> Kötözködj ilyen hülyeségen azzal, akinek erre van ideje és kedve, én 
> abbahagyom itt. Tudod egyáltalán mi a különbség a vezérlés és az szabályzás 
> között?

Szerintem pont ti nem tudjatok, mi tudjuk. Csaba egyertelmuen erti
hogy mirol van szo.
Azt akarjatok bemeselni, hogy a vezerles pontosabb meg fejlettebb
mint a szabalyozas :)) Arnold szovege tetszik, hogy amikor a lambda
szabalyoz, akkor mar nincs dinamika meg ilyesmi... Eleg szanalmas.
Tehat az a jo, amikor a pontosan mukodo szabalyozasi hurok mexakad,
es vak vezerlesre kapcsol at az elektronika, pl a meghibasodas eseten
alkalmazott LOS veszhelyzet modban? :)))

> Auth Gábor -=- +36-70/9400-341 -=- ICQ: 49179141

-- 
Valenta Ferenc <vf at elte.hu>   Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"We all live in a yellow subroutine"




More information about the Elektro mailing list