Golf V, volt: F1 fizika
Auth Gábor
auth.gabor at enaplo.hu
Wed Sep 22 15:25:23 CEST 2004
Halihó!
2004. szeptember 22. 15.06 dátummal HAJDU Csaba ezt írta:
>>>> A befecskendezett benzinmennyiség ismerete olyannyira pontos, hogy egy
>>>> Euro4 motor a legtöbb autó esetén Lambda szonda nélkül is teljesíti az
>>>> Euro3 kategória károsanyag kibocsátását.
>>> Nem a mennyiseg ismerete a pontos, hanem nyitasi idoke, amit
>>> megtanult a vezerles. A ket adat kozott gyakorlatilag egyertelmu
>>> kapcsolat letesitheto, az allitas csak annyi, hogy ez nem egeszen
>>> linearis, es idoben sem okvetlenul allando.
>> Ahhoz képest, hogy az egyik legfontosabb paraméter a motorvezérlésben,
>> igencsak érdekes, hogy nem fontos. Mint mondottam, nincs az autómon
>> fedélzeti számítógép kijelző, mégis 40-50 paramétert képes a működő
>> motorral kapcsolatban kiírni. Tudom, unatkoztak a mérnökök, és beletettek
>> egy tetriszt is... :/
> Ha meg otvenszer elmondod, akkor sem kovetkezik belole az, amit
> allitasz... Mellesleg persze, hogy kepes kiirni, mert meg tudja
> saccolni a nyitasi idobol.
Mi másból? Ismeri a benzin nyomását és a nyitási karakterisztikát. Ebből
kiszámolja, hogy mennyi benzin megy be a motorba.
> Viszont ha ez a legfontosabb parameter a vezerlesben, akkor
> elmondanad azt is, hogy pontosan hogy is hasznaljak? Gondolom
> idove konvertaljak, raadasul nem valamilyen egyszeru linearis
> fuggessel, mert akkor nem lenne min vitatkoznunk.
Jólvan, hagyjuk. Felesleges. Nem érdekel. A motorelektronika semmire nem
használja. Unatkoztak a mérnökök. Feladom.
> Segedpelda: fogj ket egyforma motort, es csereld ki rajtuk az
> elektronikat. Szerinted az elektronika azt tudja, hogy x ml
> benzint akar benyomni, de mivel ilyen utasitas nincs, azt fogja
> mondani az uj motoron, hogy nyitok x ideig, mint ahogy az elozo
> motoron tettem. Ezen a motoron x ido alatt viszont biztos nem pont
> annyi benzin fog bemenni, ergo korrigalni kell majd az idoket...
Segédpélda: Fogj két eltérő Deprez-kijelzős multimétert, és cseréld ki a
kijelzőket. Mit fog mutatni? Mindkettő tök mást, mint amit addig, mert nem
arra a kiegésztő alkatrészekre kalibrálták. Akkor most innentől fogva nem
tudunk mérni? Vagy ahogy állítod, addig sem tudtunk, mert kész szerecse, hogy
összeillő alkatrészeket dobáltak bele a műszerbe a gyárban. Persze, hogy
hozzá van kalibrálva.
> Tehat mit tud az elektronika? Azt, hogy mennyi ideig adott
> vezerlest a szelepre. Azt legfeljebb remeli, hogy ezzel valojaban
> annyi benzin is ment be, ami kellett...
Jahogy ez így megy? Miért, milyen mennyiséget tud még tutibiztosan a
motorelektronika? Mert ilyen hozzáállással szerintem csak annyit, hogy van-e
feszültség az akkuban, vagy sem. De nem, azt is csak becsüli. Csak reméli,
hogy az olajnyomás annyi, mint amit mér; csak reméli, hogy a Lambda érték
annyi, mint amit mér; a motor hőmérséklete annyi, amit mér; ésígytovább.
Kötözködj ilyen hülyeségen azzal, akinek erre van ideje és kedve, én
abbahagyom itt. Tudod egyáltalán mi a különbség a vezérlés és az szabályzás
között?
--
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- +36-70/9400-341 -=- ICQ: 49179141
FreeBSD 5.3
More information about the Elektro
mailing list