Hazi keszitesu motoroelektronika (Re: Golf V, volt: F1 fizika)

Vajk Fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Wed Sep 22 14:55:00 CEST 2004



ide.ne.irj at freemail.hu wrote:

>Thus spake Szali Sandor:
>
>  
>
>>+meg kellene nezni, nekem nincs meg, mindent torlok (orulok hogy 1x
>>elolvastam :)
>>
>>hogy az eredeti levelekben, ahol valami nagyautoalapjarat meg kisauto
>>porgetes tema volt, mekkkora difit saccoltatok, szerintem joval nagyobbat
>>mint 10%, akkor a 10% ide eleg eldonteni a dolgot.
>>
>>Az Omega meresevel volt problemaja talan VFnek, es mintha nem 10%-rol lett
>>volna szo.
>>    
>>
>
>Nezegessel csak. Addig egy kis gondolkodnivalo:
>A lambdaval 1%-ra lehet behuzni a keverekarany pontossagat.
>Ha lambda nelkul is 2% lenne csak a hiba, gondolod hogy vacakolnanak
>vele? Kit erdekel 1% veszteseg, amikor 70..90% energia megy a levesbe
>ugy is... Nyilvan _jelentosen_ rosszabb a pontossag lambda nelkul!
>  
>

A lambda szonda bazira nem a veszteseg miatt van. Abban szerintem 
mindenki egyetert, hogy kicsi benzinfelesleggel megy legjobban a motor, 
mert az sok helyet nem foglal, es ugy tuti hasznosul az osszes beszivott 
levego.

A lambda szonda kizarolag a kornyezetvedelmi eloirasok teljesitesehez 
kell, ugyanugy mint a katalizator.

vajk



More information about the Elektro mailing list