Hazi keszitesu motoroelektronika (Re: Golf V, volt: F1 fizika)
Fuzesi Arnold
arno at externet.hu
Wed Sep 22 14:21:23 CEST 2004
Nem teljesen erre a levelre valasz, csak eszembejutott:
Alapvetoen a gepkocsikkal az a gond, hogy kompromisszumok eredmenye a befecs
rendszer.
Lehetne siman olyan befecskendezest csinalni -mitobb a jobb tuningmuhelyek
csinalnak is- hogy a kocsi fogyasztasa csokken/marad, mikozben a
teljesitmeny/rugalmassag no.
Ez gyonyoruen ellentmond VF hulyesegenek, miszerint a lambda az atyauristen.
Mert nem a lambda algoritmuson varialnak a muhelyek, hanem a tablazatokon,
azokat finomitjak.
Nagyon sok uzemallapotban a lambda nem (vagy csak mostanaban szol bele, de
akkor sem kozvetlenul hanem kesve) szol bele a befecsbe. Jellemzoen ezek
az uzemallapotok azok, amelyek jelentosen befolyasoljak a fogyasztast a
hetkoznapokban.
Amikor az ember 130-al megy autopalyan akkor kell a lambda igazan. Mert sok
uzemanyag eleghet pocsekba a nagy fordulat kovetkezteben. (ha csak kicsivel
tobb benzint adunk, akkor a nagy fordulat miatt kumulalodik a sok kicsi
gyorsan)
Hasonlo a helyzet varosban 50 korul csak nem ennyire kritikus.
Nem azert zabalnak a dugoban a kocsik tobbet, mert nem sokat haladnak, hanem
mert sok a gyorsitas, ahol az autok igen jelentos hanyada tablazatbol
dolgozik nagyolt ertekekkel. Rengeteg benyat elpocsekolva.
Ezert kell uj BMW-t venni :)
De mikor gyorsitok akkor a tablazat dominal. (Jol latni modern zsir uj
diesel-es kocsiknal, hogy fustolnek mint a nyavaja gyorsitaskor. )
Uj autoknal, ahol nem tudnak rendes motort/befecst csinalni/valami
erthetetlen mas megfontolas van a hatterben (olcso legyen az auto, es
teljesitsen is mindent, ergo nem mehet bele korszeru motor) esetleg
visszafogjak a motorteljesitmenyt ezekben az esetekben. Lasd Golf V _NEM_
FSI (kozvetlen) befecskendezessel .
Ezt alatamasztja az is, mikor a lambdam le volt huzva volt a varosi
fogyasztas __szinte ugyan annyi volt__ mint most. (Dinamikusan vezetek
jellemzoen, lambda tul sokat nem mukodik varosban ahhoz kepest amennyit
mukodhetne.)
Viszont kinn autopalyan, fouton nem tudtam 10 ala menni. Most meg 8 korul
van, ha esszel megyek.
Arnold
----- Original Message -----
From: "Szali Sandor" <szali at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, September 22, 2004 1:07 PM
Subject: Re: Hazi keszitesu motoroelektronika (Re: Golf V, volt: F1 fizika)
> hogy az eredeti levelekben, ahol valami nagyautoalapjarat meg kisauto
> porgetes tema volt, mekkkora difit saccoltatok, szerintem joval nagyobbat
> mint 10%, akkor a 10% ide eleg eldonteni a dolgot.
>
> Az Omega meresevel volt problemaja talan VFnek, es mintha nem 10%-rol lett
> volna szo.
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
More information about the Elektro
mailing list