Golf V, volt: F1 fizika

VF vf at elte.hu
Tue Sep 21 13:37:05 CEST 2004


Thus spake pyxys1 <pyxys1 at westel900.net>:

> hát erre most mit mondjak? ha nem lenne ismert és jó közelítéssel
> állandó az egy egységnyi idõre jutó befecskendezett mennyiség, akkor
> értelmetlen lenne csinálni, és összevissza mennyiség kerülne a
> motorba, amitõl rapszodikus lenne az egész dolog.

Nem erted a mukodest! Valamelyik RT evkonyv elejen van egy jo cikk errol.
A computer figyeli a lambda-szonda jelet, amely optimalis munkapontban
50% koruli kitoltesi tenyezoju negyszog. Erre szabalyozza az injektorok
nyitvatartasi idejet. O csak ezt tudja, hogy adott ido alatt mennyi
benya omlik be, az ezer dologtol fugg, pl a tapszivattyu mukodese, nyomas-
viszonyok, injektorok es meghajtofokozatok szorasa, benzin minosege,
tengerszint feletti magassag (oxigen mennyiseg) stb...
Errol neki fogalma sincs, nem is cel, erdektelen. Csak azt tudja, hogy
x ms keves volt, y pedig sok, akkor beallitja a ketto koze, de fogalma
sincs rola hogy ez literben mennyi benzint jelent.
Advanced algoritmus: a lambda lassu eszkoz, a gyors dinamikus terheles-
valtozasnal, pl hirtelen gaz, nem tud eleg gyorsan reagalni. Igy ezt a
computer interpolalja az allandosult korulmenyek kozott mert lambda-jelbol.
Javaslom nezz utana egy kicsit a mukodesnek, utana kotozkodj!
Gaz hogy ennyi ev vezetes utan nem csak a fizikat felejtetted el, meg a
motor mukodeset sem ismered :(

>  pyxys1                            

-- 
Valenta Ferenc <vf at elte.hu>   Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"Nyugi, minden a legnagyobb rendben csuszik ki a kezeim kozul"




More information about the Elektro mailing list