biztonsagi ov
Szima Gábor
sygma at axelero.hu
Fri Sep 17 10:32:43 CEST 2004
Szia
On Fri, 17 Sep 2004, pyxys1 wrote:
> lengéscsillapítokkal van felszerelve, akkor szerintem az tök más, mint
> ha cask úgy nekidobnak egy beton falnak. ráadásul a 1.5tonnás vas, nem
> annyi úton áll meg(fõleg, ha van egy jó kis gyûrödõ zóna is közted,
> vagy akár 2 is), mint amikor becsapódsz a betonfalba, tehát a
> lassulás nagyságrendekkel kevesebb az autóban.
Konnyen szamithato, hogy ha 100 km/h a tempo, es 1.4 meter a gyurodo zona
(marmint ekkora tavolsagon all le a szeker), akkor 28 g a lassulas
merteke, az ideje pedig 100 ms.
200 km/h sebesseg eseten pedig 111 g! (50 ms alatt).
Termeszetesen ez bentonfallal vagy azonos tomegu es felepitesu jarmuvel
valo csattanasra vonatkozik.
Ha az autod tomege elhanyagolhato Ivan kamionjahoz kepest, akkor a
sebessegek jo kozelitessel osszeadodnak (a kamion alig veszit a
sebessegbol).
Ketszazzal csapodni szembe jovo 100-al tekero rugalmatlan es massziv
kamionba 245 g (34 ms-ig).
> riogatásra jó, de valósághoz nem sok köze van.
Annyi azert nem stimmel ebben a teszt-mokaban, hogy a valosagban az
ovek egyszer hasznalatosak, es nyulnak, csillapitando a pokoli eroket.
> mindemellett szerintem jó, hogy van õv, csak nem kellene, hogy
> kötelezõ legyen. ha nekem tetszik a szélvédõn kirepülõs halál, miért
> nem választhatom.
Mar leirtam, hogy miert nem (osszefoglalva: sokba kerul a kezelesed
valamint ne a masik lelket b at szogassa a halalod, mikor egy toressel
is meguszhattad volna).
-Sygma
More information about the Elektro
mailing list