F1 fizika
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Thu Sep 16 13:27:32 CEST 2004
ide.ne.irj at freemail.hu wrote:
>>Az ugyan ilyen típusú 110 lovas TDI Ibizára gyárilag négy tárcsaféket
>>raknak, és elõre sokkal nagyobb átmérõjût. És az nem igaz hogy csak
>>
>>
>
>Miert kell bele nagyobb fek? Tobb energiat kell eldisszipalni. Honnan
>az energia? A benzinbol.
>
ezt lehet hogy at kene gondolnod ...
akkor nyilvan az uzemanyagtank meretvel aranyos a fek merete ...
egy fek par tiz mp alatt lehul normal hofokra - az autonak csak
gyorsitas - lassitasbol nem lehet tulterhelni a fekjeit ez teny .
az hogy mennyi ido alatt gyorsitasz fel mondjuk 150-re az mar nem
valtoztat a fekuton es az energian
az pedig hogy negy utassal , csomagokkal mennyi energia kell megfekezni
az autot mondjuk 130-rol az nem fugg a motortol (max annyiban hogy az
auto 2+tonnas osszsulya mellett az egyik blokk 15kiloval nehezebb -
szoval semmivel .
az ibiza fekjeit alulmereteztek mert a tesco gazdasagos autokba tesco
gazdasagos feket es kormanymuvet szerelnek .
ugyan emiatt visitanak az angolok a pajero-shogun osszehasonlitas miatt
a pajero ide keszult a shogun ugyanaz japo belpiacosban - a fekje az
ottani sebessegkorlatozasokhoz , elettartamra keszult - lenyegesen
kevesebb ratartassal .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list