F1 fizika
ide.ne.irj at freemail.hu
ide.ne.irj at freemail.hu
Thu Sep 16 12:09:36 CEST 2004
Thus spake Szûcs Attila:
> Addig amíg egy kis cm3 motorú autóból kispórolják a biztonsági
> felszerelések nagy részét,(az olcsó ár érdekében) addig engem ne akarjon
> rábeszélni senki "olcsó" kis autóra.
Nem is akar senki... Egyertelmu hogy a nagyobb biztonsagosabb. Csak egyesek
nem ertettek hogy miert vesz valaki kicsi autot. Hat azert, mert nem csak
az auto maga dragabb (ugyanolyan koruak), hanem a biztositas/ado is
magasabb, valamint tobbet is fogyaszt. Ha nem igy lenne, senki sem venne
kisautot. Csak van valami oka, hogy ennyire nepszeru...
> Az ugyan ilyen típusú 110 lovas TDI Ibizára gyárilag négy tárcsaféket
> raknak, és elõre sokkal nagyobb átmérõjût. És az nem igaz hogy csak
Miert kell bele nagyobb fek? Tobb energiat kell eldisszipalni. Honnan
az energia? A benzinbol.
> A fogyasztást szerintem fõként nem a cm3 befolyásolja, hanem az autó
> légellenállása. A Vectra sokkal alacsonyabb volt mint a golf.
Ezt gondold at megegyszer. Ha fokent a legellenallas befolyasolna, akkor
a Vectra egyertelmuen kevesebbet fogyasztott volna, nem csak ugy, hogy a
masikat folyamatos padlogaznal (amikor igen xar a hatasfok) nezed.
Mivel a nagyobb motor tobbet szamit, tulkompenzalja a legellenallast,
es a jobb legellenallassal egyutt is nagyobb a fogyasztas.
Olyan peldat mutasson mar valaki, ahol legalabb a kicsi es nagy auto
tipusa es kora nagyjabol egyezik! Tehat ne a kisP-t hasonlitsuk a BMW-hez,
mert ez egyszeruen nevetseges. Igy barmit ki lehet hozni.
> Attila
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"My love is REAL, unless declared INTEGER."
More information about the Elektro
mailing list