Golf V, volt: F1 fizika
Bódi Csaba
csaba at qsoft.hu
Wed Sep 15 07:58:50 CEST 2004
Erre a nagymotoros dologra azt tudom modani:
adott a munkatársam Honda Civic1.3-as gépe. 19éves autó. 350ekm van az
órában. A motor mint az óra, nem fogyaszt olajat például.
Tehát induljunk ki abból, hogy ennyit az én Civic-em is el fog menni.
Most 128ekm van benne 6.5éves. Évente stabilan 20ekm megyek. Így még
11évig használhatom gond nélkül. Akor lesz 17.5éves. Minek nekem nagyobb
motor? városban 6.5-7l fogyaszt. Igaz gázt kell adnom induláskor, de ez
ki a f*szt érdekel?
Na mindegy. Egyébként bátor ember aki olasz autót vesz...
pyxys1 wrote:
>2004. szeptember 15., 0:50:03, írtad:
>
>V> Thus spake pyxys1 <pyxys1 at westel900.net>:
>
>
>
>>>> Ezt nem tudom értelmezni. Miért kellene pörgetni a kis motort?
>>>>
>>>>
>>>mert nincs nyomatéka. lefullad. én alapjáraton felengedem a kuplungot
>>>
>>>
>
>V> Vezerles kerdese... Semmibol nem allna egy kis elektronika, amely
>V> ilyenkor ad egy kis gazt.
>
>vagyis felpörgeti. de minek ehhez elelktronika? ott a lábad.
>de abból indultunk ki, hogy nem kell pörgetni. ha lesz benne
>elektronika, akkor kell pörgetni, csak nem a lábad, hanem az
>elektronika ad gázt. mi a különbség?
>
>V> Van is valami ilyesmi a viszonylag uj autokban.
>
>amúgy minden injektoros autóban van ilyen. mielõtt lefulladna, ad
>gázt. csak úgy mondom, hogy jó kis meglepetésekre lehet számítani.
>
>V> Ami a fogyasztast illeti, tokmindegy, mert a kisebb motornak magasabb
>V> fordulaton akkorak a vesztesegei, mint a nagyobb feluleten surlodo nagy
>V> motornak.
>
>koránt sem mindegy. mint a csapba szarni, vagy a szarba csapni. kb
>ennyire egyenlõ a két dolog.
>
>V> A kis motor viszonylag rossz szereplesenek a kuplung kenyszeru
>V> csusztatasa lehet az oka, nagy a fordulatszam-kulonbseg.
>
>hogyhogyhogy?
>
>V> Egyebkent az 1.4 Polo motor nagynak szamit?
>
>nem.
>
>V> Mert en a rutint vegigcsinaltam
>V> ugy, hogy az intenziv gyorsitas gyakorlat kivetelevel szinte nem kellett
>V> soha a gazhoz erni.
>
>az nem a közlekedés, mikor egyedül rutinozol.
>
>V> Forgalomban sem, finom indulaskor, dugoban araszolaskor.
>V> Ram is lett szolva hogy ilyenkor ne piszkaljam a gazpedalt. (Komoly!!!)
>
>a dugóban araszolás, az nem egy normál tempojú közlekedés. inkább
>rutinozás, csak többen vennek körülötted.ha normálisan kölekedsz,
>akkor bizony gázt kell adnod, hogy tudj dinamikusan indulni pl. a
>lámpánál. persze lehet pöcsölni, csak akkor sok embert feltartasz,
>sokan nem férnek át a piroson, stb. a különbség ott van, hogy én ezt
>gázadás nélkül(kevesebb üzemanyag elégetése), te meg gázadással tudod
>megtenni(több üzemanyag elégetése).
>
>
>>>ezzel a lehetõ legrosszabbat teszed a motorodnak. a benzines motorokat
>>>a megfelelõ fordulatszámon kell tartani, ha túl alacsony az is rossz,
>>>
>>>
>
>V> Na igen, de senkit sem erdekel hogy a motor mit szeret, ha cserebe
>V> jelentosen tobbet zabal, vagy szennyezi a kornyezetet.
>V> A motornak az a feladata, hogy a benzint gazdasagosan alakitsa at
>V> mozgassa, kozben elhasznalodik. Te azt mondod, hogy uzemeltessuk egy
>V> masik munkapontban, amikor 20%-al nagyobb az elettartama, viszont addig
>V> 20%-al tobbet eszik. Nem biztos hogy sokan vevok lesznek az otletedre,
>V> tul kicsi a celcsoport... Szamold ki melyik dragabb.
>
>sokkal drágább lehet, mert ahogy én csinálom, úgy akár 3szor 4szer
>annyit elmegyek km-ben, és évben is, mint ahogy te mondod. számold ki,
>melyik jelent nagyobb környezetszennyezést.
>mellesleg közel sem biztos, hogy én több üzemanyagot égetek el, mint
>te, ha ugyanazon az uton járnánk.
>
>
>
>>>ha túl magas, az is rossz. minnel minnél nagyobb a lökettérfogat,
>>>annál rugalmasabb a motor, vagyis, annál szélesebb az a tartomány,
>>>ahol nem károsodik. értelemszerûen, minnél kissebb, annnál szûkebb (és
>>>általában magasabb)
>>>
>>>
>
>V> Pontosabban a nagy motorbol alacsony fordulatszam mellett is jelentos
>V> teljesitmenyt lehet kivenni, tehat lefele szelesebb a mukodesi
>V> tartomanya. Felfele mar nem biztos, de vegul is mindegy.
>
>felfelé méginkább. mivel a frodulatszám növekedésével emelkedik a
>teljesítmény, nyomaték. a kicsinek vége, mint a botnak, és én akkor
>váltok fel 3ba.
>
>V> Ketsegtelen hogy a nagy motor optimalisabb ha csak a vezetesi szempontokat
>V> vesszuk figyelembe. Egeszeben mar nem biztos hogy jo kompromisszum.
>
>nem hát. mit számit a biztonság, a kényelem... próbáld ki, utána duma.
>
>
>
>>>>vagy üresben gurulok...
>>>>
>>>>
>>>hát, ez meg igen veszlyes...
>>>
>>>
>
>V> Pontosan miert? Komolyan nem tudom, en is sokat megyek uresben vagy
>V> kinyomott kuplunggal.
>V> Az biztos hogy a motort leallitani tenyleg veszelyes, ha esetleg leall,
>V> az gaz. Egyik ismerosomnek a nyaron felforrt Horvatorszagban a hutovize,
>V> (regi golf :), probaltak leallitott motorral menni. Kormanyszervo
>V> azonnal leallt, huzos volt. De ugy mentek, mert kulonben sehogy sem
>V> tudtak volna menni. Kulonosebb veszelyekrol nem tudtak ok sem.
>
>hát, ha õk sem tudtak más veszélyrõl, akkor minden rendben van.
>:-) én azért erõssen aggodnék, hogy mi lesz a fékkel, de hát ez csak
>az én véleményem. vagy nem?
>
>
>
>>>akkor miért nem elég az 55Le? és miért taposol oda neki? hiszen lassan
>>>is eljutsz Aból Bbe, vagy nem?
>>>
>>>
>
>V> Mert valaki ugy gondolja, hogy neki ez a kompromisszum megfelelo.
>
>ha azt mondja, hogy neki az tetszik, akkor ok, semmi baj. kinek mi,
>de,
>
>V> Vesz egy kisautot, mert az olcsobb.
>
>ha ezt mondja, nincs igaza.
>
>V> Reszletre, mert nincs keszpenze,
>V> vagy hasznaltan, mert a hasznalt kisauto olcsobb mint a hasznalt
>V> nagyauto, valamint kevesebb ra az ado.
>
>elõbb néz körül a piacon. a használt nagyautó sokkal olcsóbb, mint a
>használt kisautó. szerencsére az emberek egy jó része így gondolkodik,
>ahogy leírod, és sorban áll a kisautókért, felhajtva ezzel az árukat,
>és letörve a nagyautókét. amíg ez így lesz, addig nekem jó.
>
>az adó sem egyértelmûen kevesebb. egyrészt nagyon függ a biztosítótól,
>másrészt az autótól, harmadrészt a hülye kategorizálásuktól.
>én a 3literesre fizetek 9.1ezret, a 2literesre 11.8ezret fizetek.
>elõbbi ide van bejelenve vidékre, és sötétzöld, a másik XV.ker, és
>ezüst.
>
>
>V> En pl a fel eletemet a gep elott toltom, szinte biztos tobbet mint
>V> amennyit te a kocsiban. Megsem veszem meg a Vilag Legjobb Szamitogepet,
>V> valami gagyi Acer notebookom van, ami eppen akcios volt amikor vasaroltam.
>V> Villantani nem lehet vele, meg a legujabb jatekok sem futnak rajta
>V> (nem is probaltam), egy komoly targyalason sem lehet elovenni, mert
>V> kirohognenek, de arra amire nekem kell, tokeletesen megfelel.
>V> Nem fogok kidobni tobbszoros penzt egy sokkal jobb gepre, amelyben
>V> viszont 5 cooler zug, stb... Na ugyanez van az autokkal is.
>V> Neked ez a maniad, ez fontos, mas szarik az egeszbe, csak ne kelljen
>V> busszal menni, es olcso legyen.
>
>nekem az a mániám, hogy a kiadott pénzemért, a lehetõ legtöbbet tudja
>az autó. mutass még egy olyan autót, aminek a piaci értéke kb5kiló, és
>ennyit, de inkább többet tud, máris lecserélem. vicces lenne a Világ
>Legjobb Autójának nevezni az én autómat. viccelõdnek velem, hogy
>milyen öreg és csodájára járnak, hogy mennyi km van benne.
>de nekem jó, mint ahogy a p3-as notim is jó.
>tehát pont azt írtad le, amit én is csinálok, csak nem jutottál el
>odáig, hogy ezt megértsd.
>
>gyakorlatilag (kivéve egykét extrém esetet) nem költök semmire, csak
>benzinre, olajra és a kötelezõ dolgokra, és ha ugyanannyira nyomom
>mint egy kisautós, nem fogyasztok sem több levegõt, sem több benzint,
>sem több gázt nem eregetek. viszont ha kell, megtehetem. a kisautós
>nem tudja megtenni, így max elszenvedni tudja a balhét, tenni semmit
>nem tud. de hát ezt is meg kellene tapasztalni, mielõtt elmagyaráznád.
>
>egyébként tõlem azt vesz mindenki amit akar, csak nem kellene
>megmagyarázni, hogy az azé jobb, me ócsóbb.
>(egy példa:szuzuki _kötelezõ_ olajcserére haver 32ezer!!! forintot fizetett, úgy
>hogy õ vitte az olajat(4liter). nekem 7 liter olaj kell a kocsiba, ez kb
>14ezer+egy szûrõ egy ezres. magam megcsinálom itthon, ha kell, mûhelyben f.olaj a
>hordóba és elviszik az olajosok)
>
>
> pyxys1
>
>
>-----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list