Golf V, volt: F1 fizika
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Wed Sep 15 02:18:14 CEST 2004
2004. szeptember 15., 0:50:03, írtad:
V> Thus spake pyxys1 <pyxys1 at westel900.net>:
>>> Ezt nem tudom értelmezni. Miért kellene pörgetni a kis motort?
>>
>> mert nincs nyomatéka. lefullad. én alapjáraton felengedem a kuplungot
V> Vezerles kerdese... Semmibol nem allna egy kis elektronika, amely
V> ilyenkor ad egy kis gazt.
vagyis felpörgeti. de minek ehhez elelktronika? ott a lábad.
de abból indultunk ki, hogy nem kell pörgetni. ha lesz benne
elektronika, akkor kell pörgetni, csak nem a lábad, hanem az
elektronika ad gázt. mi a különbség?
V> Van is valami ilyesmi a viszonylag uj autokban.
amúgy minden injektoros autóban van ilyen. mielõtt lefulladna, ad
gázt. csak úgy mondom, hogy jó kis meglepetésekre lehet számítani.
V> Ami a fogyasztast illeti, tokmindegy, mert a kisebb motornak magasabb
V> fordulaton akkorak a vesztesegei, mint a nagyobb feluleten surlodo nagy
V> motornak.
koránt sem mindegy. mint a csapba szarni, vagy a szarba csapni. kb
ennyire egyenlõ a két dolog.
V> A kis motor viszonylag rossz szereplesenek a kuplung kenyszeru
V> csusztatasa lehet az oka, nagy a fordulatszam-kulonbseg.
hogyhogyhogy?
V> Egyebkent az 1.4 Polo motor nagynak szamit?
nem.
V> Mert en a rutint vegigcsinaltam
V> ugy, hogy az intenziv gyorsitas gyakorlat kivetelevel szinte nem kellett
V> soha a gazhoz erni.
az nem a közlekedés, mikor egyedül rutinozol.
V> Forgalomban sem, finom indulaskor, dugoban araszolaskor.
V> Ram is lett szolva hogy ilyenkor ne piszkaljam a gazpedalt. (Komoly!!!)
a dugóban araszolás, az nem egy normál tempojú közlekedés. inkább
rutinozás, csak többen vennek körülötted.ha normálisan kölekedsz,
akkor bizony gázt kell adnod, hogy tudj dinamikusan indulni pl. a
lámpánál. persze lehet pöcsölni, csak akkor sok embert feltartasz,
sokan nem férnek át a piroson, stb. a különbség ott van, hogy én ezt
gázadás nélkül(kevesebb üzemanyag elégetése), te meg gázadással tudod
megtenni(több üzemanyag elégetése).
>>
>> ezzel a lehetõ legrosszabbat teszed a motorodnak. a benzines motorokat
>> a megfelelõ fordulatszámon kell tartani, ha túl alacsony az is rossz,
V> Na igen, de senkit sem erdekel hogy a motor mit szeret, ha cserebe
V> jelentosen tobbet zabal, vagy szennyezi a kornyezetet.
V> A motornak az a feladata, hogy a benzint gazdasagosan alakitsa at
V> mozgassa, kozben elhasznalodik. Te azt mondod, hogy uzemeltessuk egy
V> masik munkapontban, amikor 20%-al nagyobb az elettartama, viszont addig
V> 20%-al tobbet eszik. Nem biztos hogy sokan vevok lesznek az otletedre,
V> tul kicsi a celcsoport... Szamold ki melyik dragabb.
sokkal drágább lehet, mert ahogy én csinálom, úgy akár 3szor 4szer
annyit elmegyek km-ben, és évben is, mint ahogy te mondod. számold ki,
melyik jelent nagyobb környezetszennyezést.
mellesleg közel sem biztos, hogy én több üzemanyagot égetek el, mint
te, ha ugyanazon az uton járnánk.
>> ha túl magas, az is rossz. minnel minnél nagyobb a lökettérfogat,
>> annál rugalmasabb a motor, vagyis, annál szélesebb az a tartomány,
>> ahol nem károsodik. értelemszerûen, minnél kissebb, annnál szûkebb (és
>> általában magasabb)
V> Pontosabban a nagy motorbol alacsony fordulatszam mellett is jelentos
V> teljesitmenyt lehet kivenni, tehat lefele szelesebb a mukodesi
V> tartomanya. Felfele mar nem biztos, de vegul is mindegy.
felfelé méginkább. mivel a frodulatszám növekedésével emelkedik a
teljesítmény, nyomaték. a kicsinek vége, mint a botnak, és én akkor
váltok fel 3ba.
V> Ketsegtelen hogy a nagy motor optimalisabb ha csak a vezetesi szempontokat
V> vesszuk figyelembe. Egeszeben mar nem biztos hogy jo kompromisszum.
nem hát. mit számit a biztonság, a kényelem... próbáld ki, utána duma.
>>> vagy üresben gurulok...
>>
>> hát, ez meg igen veszlyes...
V> Pontosan miert? Komolyan nem tudom, en is sokat megyek uresben vagy
V> kinyomott kuplunggal.
V> Az biztos hogy a motort leallitani tenyleg veszelyes, ha esetleg leall,
V> az gaz. Egyik ismerosomnek a nyaron felforrt Horvatorszagban a hutovize,
V> (regi golf :), probaltak leallitott motorral menni. Kormanyszervo
V> azonnal leallt, huzos volt. De ugy mentek, mert kulonben sehogy sem
V> tudtak volna menni. Kulonosebb veszelyekrol nem tudtak ok sem.
hát, ha õk sem tudtak más veszélyrõl, akkor minden rendben van.
:-) én azért erõssen aggodnék, hogy mi lesz a fékkel, de hát ez csak
az én véleményem. vagy nem?
>> akkor miért nem elég az 55Le? és miért taposol oda neki? hiszen lassan
>> is eljutsz Aból Bbe, vagy nem?
V> Mert valaki ugy gondolja, hogy neki ez a kompromisszum megfelelo.
ha azt mondja, hogy neki az tetszik, akkor ok, semmi baj. kinek mi,
de,
V> Vesz egy kisautot, mert az olcsobb.
ha ezt mondja, nincs igaza.
V> Reszletre, mert nincs keszpenze,
V> vagy hasznaltan, mert a hasznalt kisauto olcsobb mint a hasznalt
V> nagyauto, valamint kevesebb ra az ado.
elõbb néz körül a piacon. a használt nagyautó sokkal olcsóbb, mint a
használt kisautó. szerencsére az emberek egy jó része így gondolkodik,
ahogy leírod, és sorban áll a kisautókért, felhajtva ezzel az árukat,
és letörve a nagyautókét. amíg ez így lesz, addig nekem jó.
az adó sem egyértelmûen kevesebb. egyrészt nagyon függ a biztosítótól,
másrészt az autótól, harmadrészt a hülye kategorizálásuktól.
én a 3literesre fizetek 9.1ezret, a 2literesre 11.8ezret fizetek.
elõbbi ide van bejelenve vidékre, és sötétzöld, a másik XV.ker, és
ezüst.
V> En pl a fel eletemet a gep elott toltom, szinte biztos tobbet mint
V> amennyit te a kocsiban. Megsem veszem meg a Vilag Legjobb Szamitogepet,
V> valami gagyi Acer notebookom van, ami eppen akcios volt amikor vasaroltam.
V> Villantani nem lehet vele, meg a legujabb jatekok sem futnak rajta
V> (nem is probaltam), egy komoly targyalason sem lehet elovenni, mert
V> kirohognenek, de arra amire nekem kell, tokeletesen megfelel.
V> Nem fogok kidobni tobbszoros penzt egy sokkal jobb gepre, amelyben
V> viszont 5 cooler zug, stb... Na ugyanez van az autokkal is.
V> Neked ez a maniad, ez fontos, mas szarik az egeszbe, csak ne kelljen
V> busszal menni, es olcso legyen.
nekem az a mániám, hogy a kiadott pénzemért, a lehetõ legtöbbet tudja
az autó. mutass még egy olyan autót, aminek a piaci értéke kb5kiló, és
ennyit, de inkább többet tud, máris lecserélem. vicces lenne a Világ
Legjobb Autójának nevezni az én autómat. viccelõdnek velem, hogy
milyen öreg és csodájára járnak, hogy mennyi km van benne.
de nekem jó, mint ahogy a p3-as notim is jó.
tehát pont azt írtad le, amit én is csinálok, csak nem jutottál el
odáig, hogy ezt megértsd.
gyakorlatilag (kivéve egykét extrém esetet) nem költök semmire, csak
benzinre, olajra és a kötelezõ dolgokra, és ha ugyanannyira nyomom
mint egy kisautós, nem fogyasztok sem több levegõt, sem több benzint,
sem több gázt nem eregetek. viszont ha kell, megtehetem. a kisautós
nem tudja megtenni, így max elszenvedni tudja a balhét, tenni semmit
nem tud. de hát ezt is meg kellene tapasztalni, mielõtt elmagyaráznád.
egyébként tõlem azt vesz mindenki amit akar, csak nem kellene
megmagyarázni, hogy az azé jobb, me ócsóbb.
(egy példa:szuzuki _kötelezõ_ olajcserére haver 32ezer!!! forintot fizetett, úgy
hogy õ vitte az olajat(4liter). nekem 7 liter olaj kell a kocsiba, ez kb
14ezer+egy szûrõ egy ezres. magam megcsinálom itthon, ha kell, mûhelyben f.olaj a
hordóba és elviszik az olajosok)
pyxys1
More information about the Elektro
mailing list