Volt Re: Golf V -> gazuzem, elektronika

Bódi Csaba csaba at qsoft.hu
Wed Sep 15 07:13:55 CEST 2004


Azt mindenképp nézd meg, hogy az autód hogyan állít alapjáratot, mert a 
Honda például a következőképp:
Figyeli a fordulatot, ha az leesik, akkor gyorsan egy picit több benyát 
ad, majd a következő 2-3s alatt pontosan beállítja a benya/levegővel a 
cuccot.
A "picit több benyát ad"-nál bukik meg a gáz. Abból nem jön hirtelen 
több, a levegőutánállítás meg későn és túl durván érkezik. E miatt 
ingadozik az alapjárat.
Ezt még elviselném, de amikor a klíma kapcsol lehúzza annyira az 
alapjáratot, hogy a kis fordulat miatt kikapcsol a kompressor, alapjárat 
ekkor fölugrik, klíma vissza, alapjárat le... Ugye érthető.
Másik gond. A gázreduktor membránja nekem kanyarodáskor elmozdult, így 
mindíg leállt a motor, ha kinyomtam a kuplungot. Ezen lehetett segíteni, 
több gázt kellett adni a rendszernek. Ekkor viszont sokat fogyasztott. 
(8.5-9l gáz)
Megfelelő beállítással el lehetett érni a 7.8-8.2l-es fogyit. Benzinnel 
5.5-6.5 között eszik az autó ugyanazon feltételek mellett. Annyi 
különbséggel, hogy benzinnel a városban is tudtam használni a klímát!
Hozzá számítva a gázbeszerelés 200eFt-os árát és a gyakrabb önindító és 
akku cserét, ami az állandó újraindítgatások miatt válhat szükségessé, 
akkor csak a hülyének éri meg beszereltetni, meg a Ladásoknak.

Hozzáértő pedig Magyarországon nincs!
Nekem a Medic-Car Kft. szerelte be és ki. Csak egy példa a 
hozzáértésről: előgyujtást úgy állítottak, hogy nem jelezték a computer 
felé, hogy most állítani akarnak. Mint tudjuk a computer szabályozgatja 
az előgyujtást, ezért nem lehet csak egyszerűen nekiesni. Előbb a 
szervízcsatiban rövidre kell zárni két pontot!
Végső megállapításként azt mondták, hogy rossz a motorom. Érdekes azóta 
30ekm-t mentem és semmi baja! Ennyit róluk és a gázról!

Bocs a hosszért, de nem akarom, hogy más is csalódjon!

Üdv, Csaba...

Krizsán Zoltán wrote:

> Babrian Viktor írta:
>
>> fogyasztasrol jut eszembe:
>> Hogyuan mukodik ez a gazuzemre valo atalakitas injektoros esetben?
>> Szerelnek be egy plusz gazinjektort (vagymi), meg elektronikat neki, es
>> ize?
>
>
> A szívó torokba tesznek be egy keverőt , az injektort kiktatják, a gáz 
> adagoló elektronikáját rákötik a lambda szondára. Az alapján fogja 
> adagolni a gázt, pont úgy mint az injektor.
> Indításnál a motor benzinnel indul majd egy nagyob gázfröccsnél amikor 
> leveszed a lábad a pedálról át áll gázra.
> Tipikusan az indulásnál 1-ből 2-be váltás alatt megtörténik úgy hogy 
> észre sem veszed.
>
> Ez persze csak akkor igaz ha frankón be van állítva a rendszer.
>
> Ha ilyenre adod a fejed olyan helyre menj ahol tényleg értenek is hozzá.
>
>
>
>
> Tisztelettel:
> **********************************
> *       Krizsán Zoltán
> **********************************
> *  1/2 oldalas nyákok készítése
> *       gyorsan, olcsón
> **********************************
> * Békéscsaba 5600 Mandula u 16.
> * Mobil.: 70/204 82 25
> * Tel/ Fax:: 66/440 480
> * e-mail : nyak at bekesnet.hu
> * SKYPE : krizsan_zoltan
> ******************************
> *
> *
> *******************************
> * UHU Linux 1.1.1 (Office)
> *******************************
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>





More information about the Elektro mailing list