Volt Re: Golf V -> gazuzem, elektronika
Bódi Csaba
csaba at qsoft.hu
Wed Sep 15 07:13:55 CEST 2004
Azt mindenképp nézd meg, hogy az autód hogyan állít alapjáratot, mert a
Honda például a következőképp:
Figyeli a fordulatot, ha az leesik, akkor gyorsan egy picit több benyát
ad, majd a következő 2-3s alatt pontosan beállítja a benya/levegővel a
cuccot.
A "picit több benyát ad"-nál bukik meg a gáz. Abból nem jön hirtelen
több, a levegőutánállítás meg későn és túl durván érkezik. E miatt
ingadozik az alapjárat.
Ezt még elviselném, de amikor a klíma kapcsol lehúzza annyira az
alapjáratot, hogy a kis fordulat miatt kikapcsol a kompressor, alapjárat
ekkor fölugrik, klíma vissza, alapjárat le... Ugye érthető.
Másik gond. A gázreduktor membránja nekem kanyarodáskor elmozdult, így
mindíg leállt a motor, ha kinyomtam a kuplungot. Ezen lehetett segíteni,
több gázt kellett adni a rendszernek. Ekkor viszont sokat fogyasztott.
(8.5-9l gáz)
Megfelelő beállítással el lehetett érni a 7.8-8.2l-es fogyit. Benzinnel
5.5-6.5 között eszik az autó ugyanazon feltételek mellett. Annyi
különbséggel, hogy benzinnel a városban is tudtam használni a klímát!
Hozzá számítva a gázbeszerelés 200eFt-os árát és a gyakrabb önindító és
akku cserét, ami az állandó újraindítgatások miatt válhat szükségessé,
akkor csak a hülyének éri meg beszereltetni, meg a Ladásoknak.
Hozzáértő pedig Magyarországon nincs!
Nekem a Medic-Car Kft. szerelte be és ki. Csak egy példa a
hozzáértésről: előgyujtást úgy állítottak, hogy nem jelezték a computer
felé, hogy most állítani akarnak. Mint tudjuk a computer szabályozgatja
az előgyujtást, ezért nem lehet csak egyszerűen nekiesni. Előbb a
szervízcsatiban rövidre kell zárni két pontot!
Végső megállapításként azt mondták, hogy rossz a motorom. Érdekes azóta
30ekm-t mentem és semmi baja! Ennyit róluk és a gázról!
Bocs a hosszért, de nem akarom, hogy más is csalódjon!
Üdv, Csaba...
Krizsán Zoltán wrote:
> Babrian Viktor írta:
>
>> fogyasztasrol jut eszembe:
>> Hogyuan mukodik ez a gazuzemre valo atalakitas injektoros esetben?
>> Szerelnek be egy plusz gazinjektort (vagymi), meg elektronikat neki, es
>> ize?
>
>
> A szívó torokba tesznek be egy keverőt , az injektort kiktatják, a gáz
> adagoló elektronikáját rákötik a lambda szondára. Az alapján fogja
> adagolni a gázt, pont úgy mint az injektor.
> Indításnál a motor benzinnel indul majd egy nagyob gázfröccsnél amikor
> leveszed a lábad a pedálról át áll gázra.
> Tipikusan az indulásnál 1-ből 2-be váltás alatt megtörténik úgy hogy
> észre sem veszed.
>
> Ez persze csak akkor igaz ha frankón be van állítva a rendszer.
>
> Ha ilyenre adod a fejed olyan helyre menj ahol tényleg értenek is hozzá.
>
>
>
>
> Tisztelettel:
> **********************************
> * Krizsán Zoltán
> **********************************
> * 1/2 oldalas nyákok készítése
> * gyorsan, olcsón
> **********************************
> * Békéscsaba 5600 Mandula u 16.
> * Mobil.: 70/204 82 25
> * Tel/ Fax:: 66/440 480
> * e-mail : nyak at bekesnet.hu
> * SKYPE : krizsan_zoltan
> ******************************
> *
> *
> *******************************
> * UHU Linux 1.1.1 (Office)
> *******************************
>
> -----------------------------------
> Szponzorunk: http://tonerbolt.hu/
>
More information about the Elektro
mailing list