Golf V, volt: F1 fizika
VF
vf at elte.hu
Wed Sep 15 00:50:03 CEST 2004
Thus spake pyxys1 <pyxys1 at westel900.net>:
>> Ezt nem tudom értelmezni. Miért kellene pörgetni a kis motort?
>
> mert nincs nyomatéka. lefullad. én alapjáraton felengedem a kuplungot
Vezerles kerdese... Semmibol nem allna egy kis elektronika, amely
ilyenkor ad egy kis gazt. Van is valami ilyesmi a viszonylag uj autokban.
Ami a fogyasztast illeti, tokmindegy, mert a kisebb motornak magasabb
fordulaton akkorak a vesztesegei, mint a nagyobb feluleten surlodo nagy
motornak. A kis motor viszonylag rossz szereplesenek a kuplung kenyszeru
csusztatasa lehet az oka, nagy a fordulatszam-kulonbseg.
Egyebkent az 1.4 Polo motor nagynak szamit? Mert en a rutint vegigcsinaltam
ugy, hogy az intenziv gyorsitas gyakorlat kivetelevel szinte nem kellett
soha a gazhoz erni. Forgalomban sem, finom indulaskor, dugoban araszolaskor.
Ram is lett szolva hogy ilyenkor ne piszkaljam a gazpedalt. (Komoly!!!)
Nyilvan ez elektronikus alapjarat-stabilizalo furmanyok eredmenye, mert
magatol lefulladna azonnal a pici motor. Nehanyszor sikerult is, de nehez!
>> elõzéskor, de akkor minden benzinest pörgetni kell. Városi forgalomban nem
>> szoktam 2500-3000 felé pörgetni, felesleges. Gyakran 1500-2000 körül tekerek,
>
> ezzel a lehetõ legrosszabbat teszed a motorodnak. a benzines motorokat
> a megfelelõ fordulatszámon kell tartani, ha túl alacsony az is rossz,
Na igen, de senkit sem erdekel hogy a motor mit szeret, ha cserebe
jelentosen tobbet zabal, vagy szennyezi a kornyezetet.
A motornak az a feladata, hogy a benzint gazdasagosan alakitsa at
mozgassa, kozben elhasznalodik. Te azt mondod, hogy uzemeltessuk egy
masik munkapontban, amikor 20%-al nagyobb az elettartama, viszont addig
20%-al tobbet eszik. Nem biztos hogy sokan vevok lesznek az otletedre,
tul kicsi a celcsoport... Szamold ki melyik dragabb.
> ha túl magas, az is rossz. minnel minnél nagyobb a lökettérfogat,
> annál rugalmasabb a motor, vagyis, annál szélesebb az a tartomány,
> ahol nem károsodik. értelemszerûen, minnél kissebb, annnál szûkebb (és
> általában magasabb)
Pontosabban a nagy motorbol alacsony fordulatszam mellett is jelentos
teljesitmenyt lehet kivenni, tehat lefele szelesebb a mukodesi
tartomanya. Felfele mar nem biztos, de vegul is mindegy.
Ketsegtelen hogy a nagy motor optimalisabb ha csak a vezetesi szempontokat
vesszuk figyelembe. Egeszeben mar nem biztos hogy jo kompromisszum.
>> vagy üresben gurulok...
>
> hát, ez meg igen veszlyes...
Pontosan miert? Komolyan nem tudom, en is sokat megyek uresben vagy
kinyomott kuplunggal.
Az biztos hogy a motort leallitani tenyleg veszelyes, ha esetleg leall,
az gaz. Egyik ismerosomnek a nyaron felforrt Horvatorszagban a hutovize,
(regi golf :), probaltak leallitott motorral menni. Kormanyszervo
azonnal leallt, huzos volt. De ugy mentek, mert kulonben sehogy sem
tudtak volna menni. Kulonosebb veszelyekrol nem tudtak ok sem.
> akkor miért nem elég az 55Le? és miért taposol oda neki? hiszen lassan
> is eljutsz Aból Bbe, vagy nem?
Mert valaki ugy gondolja, hogy neki ez a kompromisszum megfelelo.
Vesz egy kisautot, mert az olcsobb. Reszletre, mert nincs keszpenze,
vagy hasznaltan, mert a hasznalt kisauto olcsobb mint a hasznalt
nagyauto, valamint kevesebb ra az ado.
En pl a fel eletemet a gep elott toltom, szinte biztos tobbet mint
amennyit te a kocsiban. Megsem veszem meg a Vilag Legjobb Szamitogepet,
valami gagyi Acer notebookom van, ami eppen akcios volt amikor vasaroltam.
Villantani nem lehet vele, meg a legujabb jatekok sem futnak rajta
(nem is probaltam), egy komoly targyalason sem lehet elovenni, mert
kirohognenek, de arra amire nekem kell, tokeletesen megfelel.
Nem fogok kidobni tobbszoros penzt egy sokkal jobb gepre, amelyben
viszont 5 cooler zug, stb... Na ugyanez van az autokkal is.
Neked ez a maniad, ez fontos, mas szarik az egeszbe, csak ne kelljen
busszal menni, es olcso legyen.
> pyxys1
--
Valenta Ferenc <vf at elte.hu> Visit me at http://ludens.elte.h u/~vf/
"Talpig becsuletes, afelett nem garantaljuk"
More information about the Elektro
mailing list