OT F1 fizika
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Mon Sep 13 09:01:32 CEST 2004
Szia,
2004. szeptember 13., 9:00:12, írtad:
LP> ----- Original Message -----
LP> From: <ide.ne.irj at freemail.hu>
LP> To: <elektro at tesla.hu>
LP> Sent: Sunday, September 12, 2004 11:05 PM
LP> Subject: Re: OT F1 fizika
>> Thus spake Borza Attila:
>>
>> > Különben egy mezei fékkel, nem tudsz háromszor egymás
LP> után 200-ról megálni,
>> > a harmadik alkalommal, már alig van fék az autón, arról
LP> pedig csak a
>> > féktárcsa, a fékbetét, és a fékolaj tehet !
>>
>> Erdekes, a multkor meg ugy volt, hogy 140-rol is csak
LP> egyszer lehet :)
>> Hasznaljatok motorfeket! :))
LP> Attól függ mivel. A nyolcvanas években az akkori madzagfékes
LP> zsigulimra igaz volt.
LP> A mostani 1.1-es és 1.2-es motorú, közép-kelet európának
LP> gyártott XXX gazdaságos kisautókra (classic néven is futnak)
LP> is talán igaz.
LP> De egy átlagos V6-osra már nem ! Négy barom nagy, rendesen
LP> beállított tárcsafék, 225-ös vagy szélesebb és kelloen puha
LP> gumikkal, legalább 17-es fellnin, száraz (nagyon fontos !)
LP> betonon, normális alakú, nagy leszoritó erovel rendelkezo
LP> kaszni, és 200-nál egy-egy satuzásban sincs semmi különösebb
LP> kockázat. Viszont az ov helye kicsit viszket utána :-)))
nem kellenek ilyen extrém feltételek, csak fel kell ismerni a
helyzethez illõ vezetési módot, sebességet. ha van esze az embernek,
és nem önhitt, akkor elõ sem fordulhat az, hogy
nem száraz úton, nem jó gumikkal(ami egyébként nem helyes, ha puha, helyes a
megfelelõen felfújt gumi, különben oldalfal túlmelegedés miatt elpukkanhat a gumi), szóval, ha az
embernek van esze, és tudja, hogy mit engedhet meg az adott esetben,
akkor tökmindegy, hogy mikor kell vészfékeznie, meg fog állni.
LP> Szóval ezek az autók nem (csak) a borülés miatt kerülnak
LP> annyiba. Itt is félig-meddig igaz, hogy annyit is ér,
LP> amennyibe kerül.
LP> Ja, és a gumiknál is igaz. Legálábbis 200-nál. :-)))
fékezni is tudni kell(teljességgel nem mindegy, hogy mikor mennyire, és hogyan nyomja
az ember a fékpedált, fõleg, abs nélküli autón). motorfékkel el lehet emészteni a mozgási
energia jó részét, így a lábfékre jóval kevesebb jut. csak hát aki nem
tudja, hogy hogyan kell, az felizzítja a betéteket, tárcsákat,
felforralja a fékfolyadékot, aztán néz hülyén, hogy nyúlik a fék. meg
megmagyarázza, hogy miért nem jó az autó.
--
Üdvözlettel,
pyxys1
web: www.eposz.co.hu
e-mail: pyxys at vnet.hu
More information about the Elektro
mailing list