OT F1 fizika
L. Pásztor
seasoft at hu.inter.net
Mon Sep 13 09:00:12 CEST 2004
----- Original Message -----
From: <ide.ne.irj at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Sunday, September 12, 2004 11:05 PM
Subject: Re: OT F1 fizika
> Thus spake Borza Attila:
>
> > Különben egy mezei fékkel, nem tudsz háromszor egymás
után 200-ról megálni,
> > a harmadik alkalommal, már alig van fék az autón, arról
pedig csak a
> > féktárcsa, a fékbetét, és a fékolaj tehet !
>
> Erdekes, a multkor meg ugy volt, hogy 140-rol is csak
egyszer lehet :)
> Hasznaljatok motorfeket! :))
Attól függ mivel. A nyolcvanas években az akkori madzagfékes
zsigulimra igaz volt.
A mostani 1.1-es és 1.2-es motorú, közép-kelet európának
gyártott XXX gazdaságos kisautókra (classic néven is futnak)
is talán igaz.
De egy átlagos V6-osra már nem ! Négy barom nagy, rendesen
beállított tárcsafék, 225-ös vagy szélesebb és kelloen puha
gumikkal, legalább 17-es fellnin, száraz (nagyon fontos !)
betonon, normális alakú, nagy leszoritó erovel rendelkezo
kaszni, és 200-nál egy-egy satuzásban sincs semmi különösebb
kockázat. Viszont az ov helye kicsit viszket utána :-)))
Szóval ezek az autók nem (csak) a borülés miatt kerülnak
annyiba. Itt is félig-meddig igaz, hogy annyit is ér,
amennyibe kerül.
Ja, és a gumiknál is igaz. Legálábbis 200-nál. :-)))
----------------------------------------
L. Pásztor
seasoft at hu.inter.net
----------------------------------------
More information about the Elektro
mailing list